تروریسم رسانه‌ای غربی عربی علیه ایران

8080999

تغییر جایگاه تروریست و قربانی تروریسم یکی از ویژگی های عجیب رسانه هایی است که با پول دولت های حامی تروریسم ایجاد شده و برای تروریست ها حاشیه نرم ایجاد می کنند.

از مصادیق این دست رسانه ها، تلویزیون ایران اینترنشنال است. تلویزیونی که با پترودلارهای عربستان راه اندازی شده و با حمایت سیاسی و فنی انگلستان در لندن به فعالیت مشغول است.

هرچند بسیاری از شبکه های تلویزیونی حامی تروریسم معمولا تلاش می کنند تا دم خروس حمایت از تروریست ها از زیر پوششی از فعالیت های حرفه ای رسانه ای بیرون نزند، اما ایران اینترنشنال از آن جمله رسانه هایی است که بدون هرگونه پوششی به صراحت از تروریست ها حمایت کرده و مثلا در اوج یک حمله تروریستی در اهواز، سخنگوی گروه تروریستی را دعوت کرده و به توجیه این حمله می پردازد.

پیش از این شبکه بی بی سی فارسی نیز با پرهیز از استفاده از عنوان «داعش» برای این گروه تروریستی و کاربرد «دولت اسلامی» برای آن، نشان داده بود که چطور تبدیل به یار رسانه ای یک گروه تروریستی شده است.

با این وجود اقدام ایران اینترنشنال در حمایت از گروه های تروریستی و گروه های تجزیه طلب چنان آشکار بود که حتی آفکام، نهاد رسیدگی کننده به جرایم رسانه ای در بریتانیا نیز پذیرفت که این شبکه اصل بی طرفی را زیرپا نهاده و به حمایت از یک گروه تروریستی آن هم در زمان یک حمله تروریستی پرداخته است.

مدیران این شبکه تلاش بسیار کردند تا از طریق فشار سیاسی، نشان دهند که این حکم، بیشتر سیاسی است و نتیجه تلاش های دیپلماتیک ایران است برای تحت فشار قرار دادن رسانه های مخالف. با این وجود بررسی دقیق این پرونده نشان می دهد که از قضا آن جریانی که برای دفاع از رسانه های تروریستی فشار می آورده است، نه ایران، که دولت های حامی تروریسم بودند که می کوشیدند همزمان با طرح شکایت ایران، کشورمان را متهم به فشار بر رسانه ها کنند.

در همین راستا، درست در زمانی که آفکام رای به سود ایران داد، شبکه بی بی سی فارسی مامور شد تا در شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه فعالیت های ایران در ارتباط با خانواده کارکنان این شبکه موضع گیری کند تا از این طریق فضای سیاسی را به سمت و سویی هدایت نماید که نشان دهد ایران با هدف فشار بر مخالفان رسانه ای، دست به اقدامات امنیتی می زند.

با این حال این پروپاگاندای رسانه ای نتیجه ای در بر نداشت و بی بی سی فارسی نتوانست به یاری شبکه ایران اینترنشنال برخیزد چراکه رسوایی این شبکه که اکثر نیروهای آن، همکاران قدیمی بی بی سی فارسی هستند، چنان بود که حتی رسانه های غربی هم اذعان کردند که رسانه های ایرانی حامی از تروریسم، در عمل در راستای منافع تروریستها عمل کرده اند.

به هر ترتیب پرونده شکایت ایران از رسانه های تروریستی نشان می دهد که ایران درگیر یک هجمه تمام عیار تروریستی است که بر روی زمین، عده ای عامل انتحاری و در مقابل دوربین، عده ای چهره کروات زده آن را پیاده سازی می کنند و پشت پرده همه این تلاش ها، دولت هایی هستند که ناامنی ایران را طلب می کنند.

 


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31