تجلیل از خانواده شهید دانشجو «فرهاد خورشیدی» در لرستان

62462664

در راستای اجرای طرح دیدار با خانواده شهدای سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان، جمعی از مسئولان استان با خانواده شهید «فرهاد خورشیدی»، از شهدای دانشجوی لرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش هابیلیان به نقل از ایسنا، در راستای اجرای طرح دیدار با خانواده‌های شهدای سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان، رئیس، معاون فرهنگی و مدیر حراست جهاد دانشگاهی لرستان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با خانواده شهید «فرهاد خورشیدی» از شهدای دانشجوی لرستان، دیدار کردند.

امین سلاحورزیان، رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه شهدا در آیات و روایات اسلامی، اظهار کرد: در احوالات مولای متقیان آمده است که شخصی از آن حضرت در خصوص مقام مجاهدان و شهدا سؤال کرد و ایشان در پاسخ فرمودند:  پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: و یقول الله عزّوجلّ انا خلیفته فی اهله و من ارضاهم فقد ارضانی و من اسخطهم فقد اسخطنی. خداوند می فرماید من جانشین (شهید) در خانواده او هستم، هر کس رضایت آنها را جلب کند، رضایت مرا جلب کرده و هر کس آنها را به خشم آورد مرا به خشم آورده است.

وی با یادآوری اینکه در ایام اخیر، اهمیت و ضرورت داشتن امنیت بیشتر برای ما مشخص شد، ادامه داد: امنیت و آرامش امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهدا است و وظیفه مسئولان این است که بیشتر به خانواده‌های شهدا دیدار و به مشکلات آنان توجه کنند.

در ادامه محمدکریم خورشیدوند، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ما همیشه مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستیم، افزود: انتظار ما از خانواده شهدا این است که در حق ما دعا کنند.

وی با بیان اینکه به استناد آیات قرآن کریم، نباید گمان کنیم که شهدا کشته شده‌اند بلکه شهدا زنده هستند، گفت: با استناد این آیه، شهادت یک مقام کشف شهود است.

خورشیدوند با بیان اینکه خداوند به شهدا مقام کشف و شهود می‌دهد و چشم و گوشش باز می‌شود، گفت: چه بسا افرادی مقام شهید را در حال حیات پیدا می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان به مظلومیت احوالات مظلومیت شهادت شهید فرهاد خورشیدی که پیکر مطهر وی توسط کومله سوخته می‌شود، اشاره کرد و افزود: شهادت شهید فرهاد خورشیدی مشابه شهادت شهدای خلبان در آلباتان است.

M3rGx01hcw

یادآور می‌شود، شهید فرهاد خورشیدی، یکم خردادماه سال ۱۳۴۱ در محله پشت‌بازار شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد، پدرش حشمت‌الله، بارفروش بود و مادرش منصوره نام داشت.

وی پس از سپری کردن دوران کودکی در سال ۱۳۴۷ وارد دبستان شاهپور سابق شد، دوران دبیرستان ایشان مصادف با تظاهرات و انقلاب مردمی علیه رژیم ستم‌شاهی بود و با وجود سن کم در راهپیمایی‌ها در کنار مرحوم آیت‌الله شهید رحیمی شرکت داشت.

شهید خورشیدی در دبیرستان امام خمینی(ره) درس می‌خواند، که بسیار باهوش و با ذکاوت بود و همیشه جزء دانش‌آموزان ممتاز مدرسه بود.

وی از لحاظ اخلاقی بسیار باادب و کم‌حرف بود؛ با متانت و احترام در فامیل و همسایگان رفتار می‌کرد، همیشه به پدر و مادر در کارها کمک می‌کرد و بسیار به درس علاقه داشت و دوست داشت که پزشک شود. پس از گرفتن دیپلم با معدل بالا در سال ۱۳۵۹ خود را برای دانشگاه آماده کرد، اما به خدمت سربازی اعزام شد و خدمت را در ژاندارمری آغاز کرد، تا برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه‌ها حضور یافت.

وی سرانجام در تاریخ بیستم اسفندماه سال ۱۳۶۱، در یک درگیری سخت در محور سنندج ـ کامیاران و مبارزه با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و پیکر مطهرش را در بهشت رضای زادگاهش به خاک سپردند.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان