اتخاذ اقدامات قضایی برای پیگرد عوامل دخیل در ترور شهید سلیمانی

14000904000507 Test PhotoN

کمیته مشترک قضایی ایران و عراق از توافق بر سر اتخاذ اقدامات قضایی و حقوقی برای پیگرد عوامل دخیل در ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

 

به گزارش هابیلیان به نقل از خبرگزاری فارس، کمیته مشترک ایران و عراق برای بررسی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نایب رئیس سابق سازمان الحشدالشعبی عراق، امروز (پنجشنبه)، بیانیه پایانی نشست دوروزه خود را صادر کرد.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، کمیته مذکور اعلام کرد: «پس از گفت‌و‌گوهایی که به مدت دو روز به طول انجامید، در پایان نشست تصمیم گرفته شد که تمام اقدامات قضایی و حقوقی ممکن برای پیگرد و مجازات اجراکنندگان و عوامل دخیل در جنایت اتخاذ شود».

 

در ادامه این بیانیه آمده است که در نشست مذکور همچنین تصمیم گرفته شد که همکاری‌های دوجانبه برای تکمیل تحقیقات قضایی جاری و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود ادامه یابد تا مطابق با توافق همکاری‌های حقوقی و قضایی در زمینه پرونده‌های کیفری میان دولت عراق و جمهوری اسلامی ایران، اطلاعات لازم فراهم شود.

 

کمیته مشترک ایران و عراق همچنین اضافه کرد که مرحله بعدی نشست ماه آینده میلادی در تهران برگزار خواهد شد.

 

طبق این گزارش، قاضی «مسلم متعب مدب» رئیس هیأت نظارت‌های قضایی از جانب عراق و «مصطفی سید اشرفی» معاون دادستان و سرپرست دادسرای امور بین الملل تهران بیانیه مشترک را امضاء کرده‌اند.

 

هیأت قضایی ایران روز گذشته وارد بغداد شد و «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق از این هیأت استقبال کرد.

 

قوه قضایی عراق امروز در این خصوص اعلام کرد: «کمیته مشترک قضایی عراق و ایران، امروز دومین جلسه را برای تکمیل بررسی‌ها درباره جنایت فرودگاه بغداد و مدارک موجود در آن برگزار کرد».

 

 هیأت ایرانی روز گذشته در حالی وارد بغداد شد که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهانش بر پیگیری این پرونده و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی تأکید کرده بود.

 

در این جلسه که با حضور نماینده خانواده مکرم شهید سلیمانی و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط قضایی، سیاسی، امنیتی، حقوقی و نظامی برگزار شد، مدعوین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص پیگیری این پرونده پرداختند و ضمن بیان گزارش از عملکرد دستگاه متبوع خود، آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در موضوع مورد نظر و ابعاد و آثار مختلف مسئله را بیان کردند.

 

وزیر امور خارجه ضمن تأکید بر لزوم پیشبرد اقدامات در حال اجرا، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره‌ سردار شهید سپهبد سلیمانی، قهرمان ملی و بین‌المللی مبارزه با تروریسم و همچنین نقش مقامات و دولت آمریکا در ارتکاب جنایت نابخشودنی ترور سردار سلیمانی، تأکید کرده بود: «تداوم پیگیری این پرونده و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی جزو سیاست‌های قطعی است».

 

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین شهریور ماه گذشته در جریان سفر به بغداد با حضور در محل ترور شهید سلیمانی تصریح کرده بود: «دولت آمریکا باید پاسخگوی ترور سردار سلیمانی باشد و عاملان و آمران این اقدام و حمله تروریستی بایستی به سزای اعمالشان برسند و به عدالت سپرده شوند».

 

سرادر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق دی ماه ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا به شهادت رسیدند. پارلمان عراق در پی این اقدام جنایتکارانه آمریکا طرح اخراج نظامیان بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان