شهادت 9 تن از مأموران هنگ مرزی میرجاوه در درگیری با جیش العدل

سال 1396
mirjave1
تاریخ: 1396/02/06

ساعاتی پیش، مأموران انتظامی هنگ مرزی میرجاوه با اشرار درگیر شدند و متأسفانه در این درگیری، شماری از مأموران نیروی انتظامی مجروح و تعدادی نیز به شهادت رسیدند.

به گزارش فارس به نقل از منابع محلی، دست کم 3 تن از مأموران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. این در حالی است که هنوز گزارشی در خصوص چگونگی درگیری و جزئیات این رویداد منتشر نشده است.
 
سخنگوی ناجا: شمار شهدا 8 تن است

سردار منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به درگیری عصر امروز مرزبانان استان سیستان و بلوچستان با اشرار تروریست و شهادت تعدادی از مأموران مرزبانی، در تشریح جزئیات این رویداد گفت: عصر امروز و در پی گشت‌زنی مرزبانان منطقه میرجاوه تعدادی از تروریست‌ها از داخل خاک پاکستان اقدام به شلیک گلوله‌های دوربرد به ‌سمت مأموران مرزبانی کردند که در پی این حمله تروریستی، متأسفانه 8 مأمور مرزبانی کشورمان به شهادت رسیدند.

وی با تأکید بر اینکه مرزبانان کشورمان با سلاح‌های دوربرد و از خاک پاکستان مورد حمله قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: مسئولیت این اقدام به‌ عهده دولت پاکستان است و آنها باید پاسخگوی آن باشند. در حال حاضر فرمانده مرزبانی ناجا در منطقه حاضر شده و در حال بررسی موضوع است.
 
اخبار تأیید نشده از افزایش شمار شهدا به 10 تن
 
در حالی که سخنگوی ناجا، شمار شهدای این رویداد تلخ را 8 تن ذکر می‌کند، برخی منابع خبری شمار جان باختگان این رویداد خونین را 10 تن اعلام می‌کنند.

خبرگزاری میزان در این باره می‌نویسد: ساعت 19 امروز 9 تن از نیروهای مرزبانی پاسگاه میل 100 از گروهان چاهندو در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیدند و تعداد دیگری از مرزبانان مجروح شدند.

در ادامه این گزارش آمده: متأسفانه یکی از سربازان مجروح حادثه تروریستی مرز میرجاوه در بیمارستان به شهادت رسید تا تعداد شهدای این حادثه به ۱۰ تن افزایش پیدا کند. گروهک تکفیری ـ تروریستی جیش العدل، مسئولیت حمله به مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را بر عهده گرفت.
 

دادستان زاهدان: شمار شهدای این حادثه 10 تن است
 
به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در تشریح این حادثه گفت: حدود ساعت ۲۰ چهارشنبه در منطقه مرزی میرجاوه و بین میل ۹۹ و ۱۰۰، ۱۱ نفر از ماموران مرزبانی متشکل از سه نفر از ماموران کادری و هشت نفر از سربازان وظیفه هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست‌ها قرار گرفته و بر اثر تیراندازی با تیربار گرینف، متاسفانه هشت نفر از آنان در دم به شهادت رسیده و دو نفر دیگر نیز پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسیدند.

دادستان زاهدان با اعلام اینکه حال تنها مجروح این حادثه نیز وخیم گزارش شده است، افزود: نیروهای مرزبانی و سپاه پاسداران به همراه نیروهای امنیتی در حال بررسی حادثه و پیگیری آن هستند.

وی با اعلام اینکه محل وقوع این جنایت، منطقه مرزی دارای پوشش جنگلی است، گفت: متجاوزان گروهک جیش‌الظلم پس از وقوع این جنایت در نقطه صفر مرزی با استفاده از پوشش منطقه بلافاصله به عمق خاک پاکستان متواری شدند.
در این حمله تروریستی، ستوان‌‌سوم علی پودینه، ستوان‌‌سوم محسن دایی‌زاده و ستوان‌‌سوم حمیدرضا جهان‌تیغ از اعضای کادر هنگی مرزی میرجاوه و حجت کاظمی، صادق خدادادی، امیر مکاری، مهدی امینی، حسین طاهریان و معین بیانی از سربازان این هنگ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، همچنین سربازی دیگر نیز به‌‌علت شدت جراحت وارده به شهادت رسید که هنوز نام وی اعلام نشده است.
* آمار نهایی و اسامی شهدای این حادثه تروریستی:
اسامی شهدای کادری هنگ مرزی میرجاوه به شرح زیر است:
۱_ ستوان سوم حمیدرضا جهان تیغ
۲_ ستوان سوم علی پودینه
۳_ ستوان سوم محسن دایی زاده
اسامی ۳ نفر از سربازان شهید به ترتیب زیر می باشد :
۱_ حجت کاظمی
۲_ مهدی امینی
۳_ امیر مکاری

 

شهر
میرجاوه
تاریخ واقعه
1396/02/06
گروهک تروریستی
جیش العدل
تعداد شهدا
10
فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31