هلاکت 4 عضو گروهک تروریستی داعش درکرمانشاه

سال 1395
319961_394
تاریخ: 1395/05/26

4 عضو گروهک تروریستی – تکفیری داعش در درگیری با نیروهای اطلاعاتی و امنیتی استان کرمانشاه به هلاکت رسیدند.

استاندار کرمانشاه گفت: به دنبال کار متمرکز و ومنسجم اطلاعاتی که توسط مأموران وظیفه شناس وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی صورت گرفت تیم 10 نفره گروهک تکفیری – تروریستی داعش که قصد انجام عملیات تروریستی در کشور را داشتند، منهدم شد.
اسدالله رازانی با بیان اینکه تمام حرکات این تیم که در نقاط و شهرهای مختلف استان پراکنده بودند زیر نظر بود، افزود: در جلسه دیروز شورای تأمین استان به این نتیجه رسیدیم تا قبل از اینکه این افراد موفق به انجام عملیات تروریستی در استان شوند کار برخورد با این تیم  کلید بخورد و ابتدا در یکی از شهرهای غربی استان این تیم مورد ضربه قرار گرفت و یک نفر از اعضای گروه که از عناصر مؤثر گروهک تکفیری داعش بود و جلیقه و کمربند انفجاری هم به همراه داشت در درگیری با نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به هلاکت رسید و 6 نفر دیگر هم دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: با تلاش نیروهای اطلاعاتی مشخص شد اعضای باقیمانده این تیم در یکی از محلات شهر کرمانشاه نیز در یک خانه تیمی اجاره ای مستقر شده اند و تعدادی مهمات از جمله جلیقه و کمربندهای انفجاری به همراه دارند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه این خانه از دیشب تا صبح امروز زیر نظر بود، گفت: مأموران نیروی انتظامی در هماهنگی کامل با دستگاه های اطلاعاتی وارد عمل شدند و بامداد امروز موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه افراد باقیمانده این تیم را که 3 نفر بودند به هلاکت برسانند.
رازانی خاطرنشان کرد: این عملیات با هماهنگی دقیق در شورای تأمین استان و حضور و کنترل دقیق و به موقع دستگاههای اطلاعاتی، نیروی انتظامی و هماهنگی با دستگاه قضایی صورت گرفت تا این عملیات در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی انجام شود و تیم به صورت کامل متلاشی گردد.
رازانی همچنین اهداف عملیاتی این گروهک را استانهای مرکزی کشور دانست و گفت: تفکر داعشی رحم و مروت ندارد و توجهی به مبانی انسانیت ندارند
در همین رابطه نیزامروز وزیر اطلاعات اعلام کرد: یکی از هسته های وارداتی گروهک تروریستی داعش به سرکردگی یکی از امرای منطقه‌ای این گروه در غرب کشور شناسایی و منهدم شد که در این عملیات چهار نفر از اعضای گروهک به هلاکت رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، سید محمود علوی وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: با الطاف الهی و عنایات حضرت ولیعصر (عج) و به میمنت دهه مبارک کرامت و به برکت میلاد امام علی بن موسی الرضا (ع)، در عملیات اطلاعاتی پیچیده، یکی از هسته های وارداتی گروهک تروریستی داعش به سرکردگی یکی از امرای منطقه‌ای این گروه در غرب کشور شناسایی و قبل از هر گونه اقدامی با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و هماهنگی نیروهای انتظامی و امنیتی متلاشی گردید.

وی در جمع خبرنگاران افزود: انجام عملیات های تروریستی در مراکز جمعیتی و مذهبی شهرهای عمقی کشور از اهداف تروریستی این گروه بوده است. این تیم مسلح تروریستی در یک برنامه ریزی گسترده در صدد انجام چندین عملیات در نقاط حساس کشور به صورت همزمان و ترکیبی بوده است.

 

شهر
کرمانشاه
تاریخ واقعه
1395/05/26
گروهک تروریستی
داعش
منبع
https://www.iribnews.ir/005GPX
فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31