اغتشاشات و جنایات گروهک‌ها از 14اسفند59 تا 30خرداد 60

30khordadkoorosh

تهران: ابوالحسن بنی‌صدر رئیس‌جمهور، امروز در یک سخنرانی جنجالی که با درگیری‌های شدیدی همراه بود، نهادهای نظام را مورد حمله قرار داده و بدین‌ترتیب با پایان یافتن سخنان بنی‌صدر اختلافات بنیادین میان ارکان نظام عمق تازه‌ای یافت. در حاشیه سخنرانی جنجالی بنی‌صدر در دانشگاه تهران که در سالگرد درگذشت مصدق انجام گرفت، طرفداران رئیس‌جمهور و میلیشیای سازمان مجاهدین خلق[منافقین] فضا را متشنج کردند و زمینه درگیری مردم را فراهم آوردند. به‌دنبال دستور رییس‌جمهوری برای اخراج گروه مخالف از دانشگاه، خشونت و زد و خورد اوج گرفت که در نتیجه 150مجروح و 4کشته نیز بر جای گذاشته است. (روزنامه جمهوری اسلامی،59/12/16، ص 16؛ روزنامه اطلاعات 59/12/16 ص 1 و 2؛ روزنامه کیهان، 59/12/16، ص1)

رشت: عده‌ای از طرفداران ریاست‌جمهوری بنی‌صدر در شهرستان رشت اقدام به درگیری با مخالفان خود نمودند که در نتیجه یک‌نفر به‌وسیله چاقو مجروح گردید. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 242)

تهران: بمبی در خیابان قزوین تهران منفجر شد که در نتیجه به شیشه‌های منازل اطراف و یک دستگاه اتومبیل که در محل متوقف بود، خساراتی وارد آمد. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 243)

تهران: دو نفر از افراد مسلح ناشناس به‌طرف مأمورین شهربانی کلانتری 3 پلیس تهران در پشت سفارت ترکیه تیراندازی کردند که در نتیجه یک‌نفر از افراد پلیس زخمی شد و مهاجمین با به‌جاگذاشتن یک قبضه سلاح کمری، متواری شدند. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 243)

تهران: از یک منزل شخصی، یک قبضه کلت والتر با تعدادی فشنگ توسط مأموران کلانتری 5 تهران کشف شد. همچنین به‌وسیله کمیته منطقه ده تهران، دو قبضه کلت با 20 تیر فشنگ و توسط کمیته کلانتری تهران نو، دو قبضه اسلحه ژ3 با تعدادی فشنگ و وسایل کشف شد. در عملیات دیگری بوسیله کمیته کلانتری 9 تهران یک قبضه اسلحه ژ3 با تعدادی فشنگ و 13 کیلو مواد انفجاری کشف شد. (روزنامه کیهان، 59/12/16، ص 15)

همدان: کمیته انقلاب اسلامی همدان در یک عملیات، موفق به کشف دو قبضه اسلحه تک‌لول، 21 تیر فشنگ، یک قبضه کلت خفیف با 12 تیر فشنگ و یک قبضه اسلحه ژ3 با 11 تیر فشنگ شد. (روزنامه کیهان، 59/12/16، ص 15)

ارومیه: توسط کمیته انقلاب اسلامی ارومیه 7 قبضه اسلحه برنو با 140 تیر فشنگ و 1040 تیر فشنگ شکاری و 7 کیلو و نیم باروت کشف شد. (روزنامه کیهان، 59/12/16، ص 15)

لاهیجان: در درگیری گروهک‌های ضد انقلاب با مردم مسلمان لاهیجان 20 نفر زخمی و 2 نفر دیگر دستگیر شدند. براساس این گزارش گروهک‌های مجاهدین‌ خلق[منافقین] و پیکار با گماشتن عوامل خود در سر چهارراه‌ها مبادرت به فروش نشریات غیرقانونی خود کردند که این عمل با اعتراض مردم لاهیجان روبرو شد. به‌دنبال این اعتراض بین مردم و عناصر وابسته به گروهک‌های یادشده درگیری روی داد و منجر به زخمی شدن 20 نفر گردید که 5 تن از زخمی شدگان در بیمارستان شهر بستری شده‌اند. گفتنی است این گروهک‌ها با مشاهده برخورد مردم، به‌ مغازه‌ها حمله‌ور شدند که این حرکت باعث شد اکثر مغازه‌داران لاهیجان محل کسب‌وکار خود را به نشانه اعتراض تعطیل کنند. (روزنامه اطلاعات، 59/12/16، ص 4)

30khordadkoorosh1

ساری: هشت‌نفر به‌جرم تشکیل گروه مسلح غیرقانونی و رفتن به مناطق کوهستانی برای شناسایی جهت اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران در آمل محاکمه شدند. (روزنامه کیهان، 59/12/17، ص 2)

تهران: صبح امروز حضرت امام خمینی[ره] رهبر انقلاب در پاسخ به تلگرام آیت‌الله گلپایگانی در رابطه با حوادث پنج‌شنبه اعلام کردند: با اینگونه مخالفت‌های با اسلام برخورد شدید خواهد شد.

در بخشی از تلگرام آیت‌الله گلپایگانی خطاب به رهبر انقلاب آمده است: اختلافات و برخوردها و درگیری‌های اخیر موجب نگرانی شدید است. با‌توجه‌به وضع بسیار حساس کشور و جنگ تحمیلی و توطئه‌های بیگانگان اقدام سریع حضرتعالی در اطفای این نائره، قبل از بروز فتنه‌های خطرناک و حوادث غیر قابل پیش‌بینی به‌نظر حقیر لازم است.

امام خمینی نیز در پاسخ به این تلگرام تاکید کردند: به جنابعالی و عموم ملت شریف اطمینان می‌دهم که با خواست خداوند تعالی با اینگونه مخالفت‌های با اسلام، برخورد شدید خواهد شد و به دستگاه قضایی گفته‌ام که قضیه را تعقیب و مجرمین و محرّکین را شناسایی و محاکمه کنند و نتیجه را به اینجانب اطلاع دهند تا تکلیف آنان به‌حسب موازین اسلامی معین شود. در ادامه پاسخ امام آمده است: باید گروه‌ها و دسته‌های منحرف سیاسی و غیر سیاسی بدانند که من با احساس تکلیف، با آنان برخورد اسلامی و حدود اسلامی می‌کنم و به شرارت‌های ضد اسلامی خاتمه می‌دهم. (صحیفه امام، جلد 14، ص 194)

اردبیل: در یک مغازه ابزارفروشی در شهرستان اردبیل، انفجار به‌وقوع پیوست که تلفات جانی نداشت. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 256)

تهران: اجتماع‌کنندگان مقابل دادگستری که حامیان بنی‌صدر بودند، تصمیم داشتند در این محل متحصن شوند که نیروهای انتظامی مانع تحصن آن‌ها شدند. ساعت 12ظهر آیت‌الله موسوی اردبیلی دادستان کل کشور، به طبقه دوم کاخ دادگستری آمد و اجتماع‌کنندگان را به آرامش دعوت کرد و گفت: من هر روز شخصا حتی جزئیات کار را از طریق رادیو و تلویزیون اعلام می‌کنم و از شما صمیمانه می‌خواهم آن‌هایی که مصدوم و مجروح هستند و آن‌هایی که شاهد و شاکی هستند طبق موازین دادگستری و قانونی به‌وظیفه خود عمل کنند. برای رسیدگی به این کار 6 بازپرس را مأمور کرده‌ایم این آقایان بازپرس‌ها با بی‌طرفی کامل به مسائل رسیدگی می‌کنند و هم‌اکنون مشغول کار شده‌اند. ساعت 5بعدازظهر نیز گروه دیگری از زن‌ومرد به این‌عده از راه‌پیمایان پیوستند و با دادن شعارهای گوناگون به طرف بازار راه‌پیمایی کردند. (روزنامه اطلاعات، 59/12/17، ص 2)

ارومیه: ساعت 8:00 صبح یک بمب ساعتی قوی حاوی تی‌ان‌تی، توسط ضدانقلاب در بازار راسته زرگرخانه شهر ارومیه کار گذاشته شده بود که توسط ماموران شهربانی کشف و خنثی شد. (روزنامه جمهوری اسلامی 1359/12/18، ص 2؛ روزنامه اطلاعات 59/12/19 ص 4)

رشت: توسط پاسداران انقلاب اسلامی رشت، یک قبضه سلاح کلت کمری از نوع کالیبر 33 کشف و یک ضدانقلاب در این رابط دستگیر شد. (روزنامه جمهوری اسلامی 59/12/۲۰ ص 4)

کرمانشاه: انفجاری در خیابان نواب شهرستان کرمانشاه به‌وقوع پیوست که تلفات جانی به‌همراه نداشت ولی به ساختمان‌های اطراف خساراتی وارد آمد. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 270)

30khordadkoorosh2

قائم‌شهر: بین عده‌ای از طرفداران سازمان مجاهدین خلق(منافقین) و مخالفین آنان در شهرستان قائم‌شهر درگیری ایجاد شد که با مداخله مأمورین انتظامی از ادامه آن جلوگیری به‌عمل آمد. در این درگیری 10 نفر مجروح شدند که 4 نفر از آنان در بیمارستان بستری شدند. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 270)

سیاهکل: در جریان درگیری هواداران گروه‌های سیاسی مخالف در مراسم سخنرانی در خیابان جهاد سازندگی سیاهکل، چند نفر مجروح و دستگیر شدند. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 270)

ارومیه: در خیابان دکتر فاطمی شهرستان ارومیه، انفجاری رخ داد که تلفات جانی به‌همراه نداشت؛ اما به ساختمان‌های اطراف خساراتی وارد شد. (تقویم تاریخ دفاع مقدس ج7، ص 281)

تنکابن: در ساعت 11:00 بین عده‌ای از هواداران سازمان مجاهدین خلق[منافقین] و مخالفین آن‌ها در بخش خرم‌آباد تنکابن درگیری به‌وقوع پیوست که با مداخله سپاه پاسداران متفرق شدند. در این درگیری یک نفر مجروح شد. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 283)

خمینی‌شهر: انفجاری در یکی از خیابان‌های خمینی‌شهر اصفهان رخ داد که منجربه خسارت مالی شد. مسئولیت این انفجار را گروه مبارزه با منکرات به‌عهده گرفت. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 283)

اصفهان: ساعت 16:00 تعداد 200 نفر از افرادی که شعار به حمایت از بنی‌صدر و علیه رجایی، صداوسیما و مسئولان مملکتی می‌دادند، به دفتر حزب جمهوری اسلامی اصفهان حمله کردند و درب و پنجره‌ها و تابلو ورودی این دفتر را و شیشه چند مغازه دیگر را نیز شکستند. (روزنامه کیهان، 1359/12/21، ص 2)

مشهد: 4 پاسدار شهرستان مزدوران که با یک دستگاه خودرو به قریه «تدعلی» در 3 کیلومتری مزدوران اعزام شده بودند، در جریان حمله عده‌ای مسلح، یک‌نفر از آنان به شهادت رسیده و  یک نفر مجروح شده و 2 نفر دیگر موفق به گریز از کمین اشرار می‌شوند. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 306)

تهران: در درگیری مسلحانه مأمورین شهربانی منطقه 4 با سرنشینان یک پیکان (با 4 نفر سرنشین) در خیابان نوفل‌لوشاتو، دو مأمور شهربانی به نام‌های ستوان‌دوم نصرت‌الله  سیفی و سرپاسبان ذکریا نقی‌لو بر اثر اصابت گلوله شهید می‌شوند و 2 نفر از تروریست‌ها مجروح و دستگیر شدند. در بازجویی معلوم شد آن‌ها از اعضای ارتش سری ارمنستان هستند و 12 کیلو مواد منفجره تی‌ان‌تی را حمل می‌کردند. در جریان درگیری دو قبضه یوزی و 6 قبضه اسلحه کمری از این افراد به‌دست آمد. (روزنامه جمهوری اسلامی،       59/12/۲۳، ص 11؛ روزنامه کیهان، 59/12/23، ص 4)

قائم‌شهر: در آشوب و درگیری که توسط منافقین در قائم‌شهر به‌وجود آمده، دو پاسدار به نام‌های رجبعلی باقرنیا و حیدر خان‌نژاد بر اثر اصابت گلوله مجروح می‌شوند. همچنین یک مأمور شهربانی بعد از مورد حمله واقع‌شدن توسط خلقیون، بیهوش می‌شود و اسلحه کلت وی به‌سرقت می‌رود. (روزنامه جمهوری اسلامی، 59/12/24، ص 4)

کرمانشاه: توسط برادران ستاد تأمین و مقاومت شهری محراب کرمانشاه، تعداد 23 تیر فشنگ ژ3، 4 عدد فشنگ تیربار و 13 حلقه خرج خمپاره کشف شد. (روزنامه اطلاعات، 59/12/24، ص 4)

همدان: با انفجار یک نارنجک جنگی در همدان یک مغازه‌دار کشته شد. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 17)

قم: بر اثر انفجاری در یک منزل مسکونی در قم، شیشه‌های خانه مزبور و منازل مجاور شکست و 7 نفر مجروح شدند. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 17)

تهران: پاسداران مستقر در کمیته کلانتری 1 تجریش از یک منزل شخصی در خیابان دربند، 4 قبضه اسلحه شکاری، دو عدد بیسیم دستی، 626 عدد فشنگ مختلف و 2 جعبه فشنگ ویوکد کشف کردند. همچنین از خانه‌ای در صاحبقرانیه نیز سه عدد اسلحه شکاری و یک اسلحه کمری کشف کردند. (روزنامه کیهان، 59/12/24، ص 14)

ارومیه: ساعت 21:20 یک بمب صوتی در محله خان‌باباخان ارومیه منفجر شد. در این انفجار شیشه‌های این خانه و خانه‌های اطراف شکست. احتمالا این بمب‌گذاری‌ها توسط خود مجاهدین خلق[منافقین] برای مظلوم‌نمایی، جوسازی و جلب توجه دیگران بوده است. روز 59/12/25 یک ناشناس در تماس تلفنی با خبرنگار اطلاعات اعلام کرد که انفجارهای چند روز اخیر ارومیه را شاهین انقلاب برعهده می‌گیرد. (روزنامه اطلاعات، 59/12/26، ص 4؛ روزنامه کیهان، ۵۹/12/۲۵، ص 2)

ارومیه: در ساعت 15:20 یک بمب در خیابان پزشکیان ارومیه منفجر شد. این انفجار به شیشه‌های ساختمان‌های مجاور و سیم‌های برق خسارت وارد کرد. (روزنامه کیهان 59/12/25، ص 2)

بندرانزلی: به‌دنبال کشف یک خانه تیمی مربوط‌ به گروه‌های ضدانقلاب در حوالی استادیوم ورزشی بندرانزلی، مقادیر زیادی کاغذ و دستگاه چاپ و اعلامیه و نشریات گروهک‌های ضدانقلاب (برخی از آن‌ها درباره اغتشاش در مدارس بود) کشف شد و دو نفر در این رابطه دستگیر شدند. (روزنامه کیهان، 59/12/25، ص 2)

مشهد: سپاه پاسداران مشهد، از منزلی واقع در آزادشهر یک قبضه سلاح کمری به‌همراه 163 تیر فشنگ کشف کردند. طی 15 روز گذشته تعداد 6 قبضه تفنگ ژ3، یازده تیر روسی و سلاح‌های کمری کشف شده است. (روزنامه اطلاعات، 59/12/26، ص 4)

تهران: ساعت 21:00 تعداد 5 الی 10 نفر یک لوله 23سانتی حاوی مواد منفجره را به‌همراه یک بطری حاوی کلرات زرنیخ، در مقابل منزل حجت‌الاسلام غفاری کار‌گذاشته و قصد ترور ایشان یا نزدیکان ایشان را داشتند که مواد منفجره قبل از انفجار خنثی شد. (روزنامه جمهوری اسلامی، 59/12/27، ص 10)

تهران: انفجاری به‌وسیله خرابکاران ضدانقلاب در خیابان 172 تهرانپارس رخ داد که تلفات جانی به‌همراه نداشت. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 386)

تبریز: توسط افراد کمیته تبریز 6 قبضه سلاح کمری و یک قبضه یوزی و 35/5 کیلو باروت از ضدانقلاب کشف شد. (روزنامه اطلاعات 59/12/27، ص 4)

قروه: بین عده‌ای از هواداران مجاهدین خلق[منافقین] با مخالفین در قروه درگیری ایجاد شد که درنتیجه چند نفر از طرفین مجروح شدند. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 398)

ارومیه: انفجاری در خیابان بلوار ارومیه به‌وقوع پیوست که خسارات مالی به‌بار نیاورد. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 398)

تهران: بین عده‌ای از هواداران سازمان مجاهدین خلق[منافقین] و مخالفین در مقابل بیمارستان زنان در خیابان انقلاب تهران، درگیری ایجاد شد و عده‌ای مجروح شدند. این درگیری با دخالت مأمورین پایان یافت و جمعیت متفرق شدند. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 401)

خواف: عده‌ای از اعضای سازمان مجاهدین خلق[منافقین]، در بخش خواف از توابع شهرستان تایباد، با مخالفین درگیر شده و به زدوخورد پرداختند که با دخالت سپاه پاسداران متفرق گردیدند. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 401)

آمل: عده‌ای از پاسداران که از مشهد به تهران عزیمت می‌نمودند، در شهرستان آمل با گروه‌های مسلح مخالف انقلاب درگیر شدند که در نتیجه تعدادی از افراد این گروهک‌ها مجروح شدند. (تقویم تاریخ دفاع مقدس، ج7، ص 418)

رامسر: به‌دنبال حرکات وحشیانه گروه‌های منافق، برادران سپاه با این افراد در 60/8/1 درگیر شدند و به این حرکات پایان دادند. در این درگیری یکی از برادران بسیجی به‌وسیله چاقو توسط افراد منافق به شهادت رسید. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/1/10، ص 11)

قائم‌شهر: روز چهارشنبه 60/1/5 در روستای قاضی‌کلای بزرگ از توابع قائم‌شهر به‌دلیل شعارهای تحریک‌آمیز مجاهدین خلق[منافقین]، مردم با افراد این گروه درگیر شده که منجر‌به کشته‌شدن یک نفر و زخمی شدن چندین تن گشت. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/1/10، ص11)

ایلام: پاسداران ایلام از چند نفر در مدت یک ماه گذشته یک قبضه کلت، 5 قبضه کلاشینکوف، 2 قبضه ام‌یک، 2 قبضه برنو، 8،132 تیر فشنگ و سرنیزه و خشاب کشف کردند. در‌همین‌رابطه چند نفر از جمله یک منافق و چند عامل آشوب دستگیر شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/1/10، ص4)

آمل: هواداران مجاهدین خلق[منافقین] یک کتابخانه در آمل را به آتش کشیدند. کتابخانه اسلامی قادی‌محله وابسته به انجمن اسلامی قادی‌محله برای بار دیگر مورد حمله هواداران مجاهدین خلق[منافقین] قرار گرفت و کتاب‌های این کتابخانه را آتش زدند. این حمله پریشب ساعت 12:30 و با پرتاب مواد منفجره به داخل کتابخانه انجام شد. در این رابطه یک نفر دستگیر شد. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/1/10، ص 4)

قم: قبل‌ازظهر امروز دو بمب به فاصله ده دقیقه در اطراف در ورودی مسجد اعظم قم منفجر شده و بیش از 30 نفر مجروح بر جای گذاشت. اولین بمب که قدرت تخریبی زیادی نداشت با ایجاد صدا جمعیت را به‌محل کشاند و در این هنگام دومین بمب که قدرت تخریبی زیادی داشت، با فاصله 25 متری بمب اول منفجر شد و خسارات مالی و جانی بسیاری بر جای گذاشت. (روزنامه کیهان، 60/1/15، ص 12)

تبریز: یک خانه تیمی گروه فرقان در تبریز کشف و مقدار زیادی اسناد و مدارک، دستگاه‌های چاپ، تعدادی اسلحه و وسایل ترور، مواد شیمیایی آتش‌زا، کتاب و نشریات مختلف این گروه به‌دست مأمورین افتاد. (روزنامه کیهان، 60/1/14، ص 11)

رامسر: به‌دنبال درگیری بین پاسداران گشت سپاه پاسداران رامسر و گروهی از اعضای سازمان مجاهدین خلق[منافقین] که در کتالم روی داد یکی از اعضای این گروهک کشته و دو نفر نیز مجروح شدند. براساس گزارش‌های رسیده اعضای این گروهک در‌حالی‌که یک ماشین سپاه مشغول گشت‌زنی در کتالم بود جلوی این خودرو را گرفته و با محاصره آن مشغول سنگ‌پراکنی به‌سوی پاسداران شدند. با تیراندازی‌های هوایی صورت‌گرفته، مجاهدین[منافقین] با اعلام اینکه تیرها مشقی است بر شدت درگیری افزوده و این درگیری منجر به کشته شدن یکی از اعضای این گروهک و زخمی شدن دو نفر دیگر شد. (روزنامه کیهان، 60/1/16، ص 2)

تهران: روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود از شایعه‌پراکنی ضدانقلاب و منافقین در بازار خبر داد. این روزنامه شایعات منافقین را این‌گونه برشمرد: حذف بازار، حذف تعاونی توزیع، دولتی کردن کل تجارت و داد و ستد و خرید و فروش اعم از صادرات و واردات و تجارت و توزیع کل و جزء و... براساس این گزارش عمق خطر توطئه منافقان و ضدانقلاب و سوءاستفاده‌گران در مورد بازار روشن شده و مسئولیت مسلمانان متعهد و انجمن‌های اسلامی بازار‌های ایران بس خطیر نمایان می‌گردد و باید شایعه‌سازان و منافقان را رسوا ساخت. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/1/15، ص 1)

شیراز: گروهی از جوانان شیراز به‌عنوان اعتراض به اعمال خلاف شرع عده‌ای از مهاجرین در مقابل حرم حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ تجمع کرده و دست به تظاهرات زدند. در این تجمع علیه مجاهدین خلق[منافقین] و چریک‌های فدایی شعارهایی سرداده شد که این شعارها به درگیری میان طرفین منجر شد. در این درگیری‌ها یکی از جوانان مذهبی و حزب‌اللهی شهر مجروح و به‌دنبال انتقال به بیمارستان درگذشت. به‌دنبال درگذشت این جوان گروه کثیری از مردم به خیابان‌ها ریخته و دست‌ به تظاهرات گسترده‌ای زدند، این تظاهرات به مجروح شدن چند نفر منجر شد و چندین خیابان نیز مسدود گردید. با گسترش تظاهرات برخی از هواداران گروهک‌ها و نیز مهاجرین دست به حمله به مردم و نیروهای پلیس زدند که متعاقب آن حدود 100 نفر مجروح شدند و به دنبال آن سپاه پاسداران مداخله کرده و بیش از 50 نفر بازداشت شدند. (روزنامه اطلاعات، 60/1/18، ص 2)

قائم‌شهر: هواداران سازمان مجاهدین خلق[منافقین] چند تن از اعضای انجمن اسلامی صنم‌حاجی‌کلا در قائم‌شهر را به گروگان گرفتند و بعد از این‌که آن‌ها را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند و در اصطبلی محبوس کرده و پس از شکنجه‌دادن که طی آن دست و صورت یکی از برادران به نام حسین سوادکوهی را با آهن گداخته، داغ کرده و آن‌ها را مجبور به خوردن علوفه احشام به‌جای شام و نهار می‌کنند. همچنین غروب روز شنبه 60/1/22 هواداران مجاهدین خلق[منافقین] به یکی از برادران عضو کمیته که عازم منزلش بود حمله کرده و سپس چشم‌های او را بسته و پس از انتقال به خانه‌ای او را با مشت‌ولگد مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهند. هواداران مجاهدین[منافقین] غروب روز 60/1/23 نیز با سنگ به مسجد و انجمن اسلامی و ایستگاه راه‌آهن حمله کردند و تمام شیشه های آن را به‌کلی شکستند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/1/25)

تهران: در جریان یک درگیری که بین یک دانش‌آموز اخراجی وابسته به گروهک‌ها و مسئولان دبیرستان دخترانه ولی‌الله نصر اتفاق افتاد، ناظم مدرسه بر اثر ضربه شدید به خونریزی داخی مبتلا و در بیمارستان بستری شد. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/1/26)

30khordadkoorosh3

همدان: روز چهارشنبه 60/1/26 عده‌ای حدود 200 نفر از هواداران گروهک‌ها از جمله مجاهدین خلق[منافقین] و پیکار، به ساختمان اداره برق و حزب جمهوری اسلامی استان همدان حمله کردند و علاوه بر شکستن شیشه‌ها و درب‌های این ساختمان‌ها، پرونده‌ها و دفاتر موجود در اداره برق و کتب موجود در کتابخانه حزب جمهوری اسلامی را پاره کردند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/1/29)

گلوگاه: در 60/1/28 هواداران مجاهدین خلق[منافقین] در گلوگاه با چماق و تبر، قمه و داس به طرف ساختمان‌های بسیج و جهاد سازندگی حمله برده و شیشه‌های جهاد سازندگی را خرد می‌کنند. سپس این افراد به خیابان شهید زاهدی رفته و آن‌جا را بستند. همچنین صبح 60/1/30، یکی از برادران جهاد و چند تن از برادران بسیجی هنگام عبور از خیابان زاهدی مورد حمله هواداران قرار می‌گیرند و به‌شدت مضروب می‌شوند. صبح دیروز نیز برادران سپاه و ژاندارم برای برقراری نظم به این خیابان اعزام می‌شوند که هواداران مجاهدین خلق[منافقین] به‌طرف ماموران حمله برده و ضمن شکستن شیشه‌های اتومبیل ژاندارمری، چند تن از برادران پاسدار که مورد حمله چماق و تبر به دستان مجاهدین خلق[منافقین] قرار گرفته بودند، مجروح شدند. عده‌ای از این افراد دستگیر شدند. همچنین صبح سه‌شنبه از منزل این افراد دستگیر‌شده، مشروبات الکلی، کتب مارکسیستی و... کشف شد. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/2، ص 3)

شهرکرد: عده‌ای حدود 300 نفر از هواداران مجاهدین خلق[منافقین] و پیکار ساعت 10 صبح به تجمع در جلوی ساختمان حزب جمهوری اسلامی اقدام کردند و سپس با شعارهای توهین‌آمیز به این دفتر حمله کردند و با چوب‌وچماق درب اتاق‌ها را شکسته و تمام کتب کتابخانه و کتابفروشی از جمله قرآن و نهج‌البلاغه و عکس مراجع و شهدا را پاره کرده و اتاق سرایدار را به آتش کشیدند و افراد درون حزب را کتک زدند، به‌طوری‌که چند نفر از شدت جراحات به اغما رفتند و حتی این‌ عده سه‌ تن از برادران حزب‌الله را که بالای پشت‌بام بودند، به پایین پرت کردند که به‌شدت مجروح شدند. همچنین عکاس روزنامه جمهوری اسلامی نیز توسط این افراد مجروح شد. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/2،  ص 4)

بابل: ساعت 17:30 چهارشنبه 60/2/2 هواداران مجاهدین خلق[منافقین] به دفتر حزب جمهوری اسلامی بابل حمله کرده و تمام شیشه‌های آن را با چوب و سنگ شکستند. در همین رابطه این افراد با مردم نیز درگیر شدند که حدود 20 تن از مردم بی‌گناه زخمی شدند. این درگیری در چهارراه شهربانی، خیابان قائم‌شهر بود که فروشگاه تعاونی اسلامی نیز خسارت دید. (جمهوری اسلامی، 60/2/6، ص7)

قائمشهر: در درگیری‌های بین هواداران سازمان منافقین و مردم، 4 کشته و 1000 زخمی شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/7)

ساری: در ساری، مجاهدین خلق[منافقین] چادری را که قرآن و نهج‌البلاغه در آن بود آتش زدند. هم‌اکنون در ساری 6 دختر مسلمان مفقودالأثر هستند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/7)

گرگان: به‌دنبال درگیری‌های دو روز گذشته در گرگان بین تعدادی از هواداران سازمان مجاهدین خلق[منافقین] و مردم، بعدازظهر پریروز بین ساعت 6 تا 8 درگیری بین این دوگروه ایجاد شد که 11 تن مجروح شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/8، ص4)

تهران: ساعت 3 بعدازظهر میلیشیا و هواداران و خانواده‌های طرفدار مجاهدین خلق[منافقین] در میدان فلسطین تجمع کرده و در مسیر خیابان طالقانی دست به راه‌پیمایی زدند. این راه‌پیمایی بدون مجوز برگزار شده بود. این افراد شعارهای تند و توهین‌آمیزی نسبت‌به نظام و آرمان‌های انقلاب می‌دادند. در همین‌زمان عده‌ای از مردم که حدود هزارنفر بودند، به طرفداری از امام و انقلاب شعار دادند که همین باعث حمله مجاهدین خلق[منافقین] به مردم شد. مجاهدین خلق[منافقین] با مشت‌ولگد به مردم حمله کردند و حتی آجر و سنگ پرتاب کردند و لاستیک اتومبیل‌ها را آتش زدند مجاهدین خلق[منافقین] به هرکس که قیافه حزب‌اللهی داشت حمله می‌کردند حتی برخی از اعضای میلیشیای مجاهدین خلق[منافقین] با اسلحه کلت به‌طرف مردم و پاسداران تیراندازی می‌کردند. اعضای پیکار نیز به مجاهدین خلق[منافقین] در حمله به مردم کمک می‌کردند. در این اغتشاشات که تا ساعت 7:30 بعدازظهر ادامه داشت، تعداد زیادی از مردم مجروح شدند و در این رابطه 7 تن دستگیر شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی،  60/2/8، ص4 و 8)

همدان: در ساعت 6 بعدازظهر پریروز حدود 300 نفر از فریب‌خوردگان گروهک‌های مجاهدین خلق[منافقین] و پیکار، جلوی دادگاه انقلاب اسلامی جمع‌شده و خواستار آزادی دستگیرشدگان حمله اخیر به اداره برق و دفتر حزب جمهوری اسلامی این استان شدند و سپس در میدان بوعلی این شهر  علیه نظام و انقلاب و امام شعارهای تند و توهین‌آمیزی دادند که مورد اعتراض مردم واقع شد؛ به‌همین‌دلیل درگیری بین مردم و این افراد روی داد که بر اثر این درگیری چند تن زخمی شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/8، ص4)

اصفهان: عصر روز شنبه حدود 1000 نفر از اعضای مجاهدین خلق[منافقین] در منزل دکتر شفایی که از منازل تیمی آنان می‌باشد جمع شدند و پس از شنیدن سخنرانی دست به راه‌پیمایی زدند و در خیابان طالقانی با گروهی از مردم درگیر شدند و با سنگ‌هایی که از قبل آماده کرده بودند به مردم حمله کردند و آن‌ها را کتک زدند. این درگیری تا دروازه دولت ادامه داشت و تعدادی از شیشه‌های ماشین و مغازه‌های مردم توسط مجاهدین خلق[منافقین] شکسته شد. در این درگیری‌ها عده‌ای مجروح شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/8، ص 4)

کازرون: حدود 100 نفر از اعضای مجاهدین خلق[منافقین] پریروز(یک‌شنبه) ضمن دادن شعارهایی علیه نظام و شخصیت‌های مملکتی و دولت دست به راه‌پیمایی زدند و سپس به کتابخانه آزادی حمله کردند که با هوشیاری مردم متفرق شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/8، ص4)

زابل: درتاریخ 60/2/8 توسط گروهک‌های ضد انقلاب در این شهر درگیری با مردم ایجاد شد که تعدادی از محرکین اصلی دستگیر شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/8،  ص 4)

ساری: در تاریخ پنج‌شنبه 60/2/3 فریب‌خوردگان گروهک‌ها در راوند به تعدادی کتاب‌فروشی حمله‌کرده و چند جلد قرآن و نهج‌البلاغه و پوستر مراجع را پاره کردند. همچنین در تاریخ 60/2/5 نیز درگیری در این محل ایجاد شد. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/8، ص4)

کرمانشاه: صبح روز یک‌شنبه گروهی از فریب‌خوردگان گروهک‌های مجاهدین خلق[منافقین] و فدایی‌خلق به دفتر حزب جمهوری اسلامی کرمانشاه حمله کردند و چند شیشه این دفتر را شکستند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/8،  ص4)

کرج: اعضای گروهک مجاهدین خلق[منافقین] و پیکار بعدازظهر دیروز (سه‌شنبه) قصد راه‌پیمایی داشتند که وقتی با اعتراض مردم روبه‌رو شدند، با سنگ و اسلحه به‌طرف مردم حمله کردند و در نتیجه 100 نفر زخمی و 150 نفر دستگیر شدند. این درگیری تا 7:30 شب ادامه داشت. آشوب‌گران به‌طرف مردم با سنگ و اسلحه گرم حمله و تیراندازی کردند. از دستگیر‌شدگان یک قبضه اسلحه یوزی و چند اسلحه کمری به‌دست آمد. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/9،  ص5)

قزوین: دیروز عصر هواداران مجاهدین خلق[منافقین] در خیابان خیام به راه‌پیمایی و شعارهای توهین‌آمیز به انقلاب و... دست زدند که با اعتراض مردم روبه‌رو شدند و درگیری‌هایی بین این افراد با مردم در خیابان شهدا رخ داد. این درگیری تا ساعت 7:30 دیروز ادامه داشت. تعداد مجروحین تاکنون ده‌ها نفر بوده است. در بین مجروحان که با وسایلی همچون سنگ و چاقو مجروح شده‌اند، کودک 10 ساله‌ای به نام قاسم شکیب دیده می‌شود که با سنگ مجروح شده است. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/9، ص5)

زنجان: عصر روز شنبه گذشته در زنجان حدود 500 نفر از هواداران مجاهدین خلق[منافقین] درحالی‌که علیه نظام جمهوری اسلامی و سران مملکتی شعار می‌دادند، قصد حمله به حزب جمهوری اسلامی را داشتند که مردم زنجان با نشستن کف خیابان مانع از انجام این‌کار شدند؛ به‌همین‌دلیل مجاهدین[منافقین] با سنگ و چوب و چماق به مردم حمله کردند و 54 نفر را مجروح نمودند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/10، ص4)

شهرکرد: هواداران جنبش ملی مجاهدین[منافقین] و پیکار به دفتر حزب جمهوری اسلامی در شهرکرد، کرمانشاه و قائم‌شهر و... هجوم برده‌اند و خسارات بسیاری به دفتر حزب وارد و در و پنجره‌ها و شیشه‌ها از هجوم آن‌ها مصون نماند. علاوه‌براین 10 تن از اعضا و از جمله مستخدم زحمتکش دفتر را مورد ضرب‌وشتم قرار داده و 3 تن را نیز از پشت بام به زیر افکندند که حال برخی از مصدومین وخیم و در اغما به‌سر می‌برند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/13)

شوشتر: روز چهارشنبه گذشته عده‌ای از مردم می خواستند در مسجد عبدالله‌بانو یک نمایشگاه برپا کنند اما گروهی از عناصر مجاهدین خلق[منافقین] و آرمان مستضعفین دست به مقاومت زدند و با چاقو و سنگ به مردم حمله کردند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/22، ص 4)

تهران: یک عضو مجاهدین خلق[منافقین] پس از آن‌که از آمریکا به تهران بازگشت، در فرودگاه مهرآباد با چمدانی حاوی ده‌ها قبضه اسلحه و بمب و فتیله و فشنگ دستگیر شد. اسلحه‌ها از انواع هفت‌تیر کالیبر 45، 22، 38 و اسلحه‌های آمریکایی بود. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/22، ص7)

30khordadkoorosh4

تهران: روز یک‌شنبه هواداران مجاهدین خلق[منافقین] به فردی به‌نام سیدداوود حقانی که شغل وی کارگری بوده و از اعضای انجمن اسلامی وزارت فرهنگ‌ و ‌آموزش عالی است، حمله کرده و وی را مجروح کردند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/22، ص 8)

اهواز: با کشف 4 خانه تیمی مجاهدین خلق[منافقین] در اهواز، مقدار یک کامیون داروی احتکار‌شده و همچنین جزوات علیه جمهوری اسلامی به‌دست آمد. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/2/30، ص 5)

تهران: سیداسدالله لاجوردی دادستان انقلاب اسلامی تهران طی اطلاعیه‌ای برگزاری هرگونه راه‌پیمایی توسط هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران[منافقین] را قبل از روشن‌شدن موضع آن سازمان در قبال پیام امام و اطلاعیه ده‌‌ماده‌ای دادستانی کل انقلاب غیرقانونی اعلام کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: سازمان مجاهدین خلق[منافقین] ایران علی‌رغم اطلاعیه ده ماده‌ای دادستانی و بیانات اخیر امام امت و رهبر کبیر انقلاب در روز چهارم خرداد، با برنامه‌ریزی‌های حساب شده‌ای تصمیم بر آن دارد که با همکاری گروهک‌های دیگر مِن‌جمله پیکار و سازمان چریک‌های فدایی اقلیت، به‌دنبال فعالیت‌های تشنج‌آفرین چند روز اخیر، با برگزاری مراسمی درصدد مقابله با قانون برآمده و هرج‌ومرج جدید در جامعه بیافریند. بهانه سازمان مجاهدین خلق[منافقین] ایران در مورد عدم شرکت در بحث آزاد، فریبی بیش نبوده، بلکه مسئله احضار مرکزی سازمان در رابطه با پرونده سعادتی است که جهت روشن‌شدن بعضی از ابهامات به دادگاه دعوت شده بودند و تاکنون از مراجعه و ادای توضیحات خودداری کرده‌اند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/2، ص 3)

بابل: گروهی از هواداران مجاهدین خلق[منافقین] با سنگ و چوب به مردم و دفتر حزب جمهوری اسلامی حمله کردند. پنج‌شنبه گذشته گروهی ناشناس به دفتر حزب جمهوری اسلامی امیر‌کلا حمله کرده و کلیه تصاویر و تابلوهای این دفتر را از بین بردند. همچنین گروهی از هواداران مجاهدین خلق[منافقین] با اجتماع در میدان محله بابل به‌سمت مردم و پاسداران سنگ پرتاب کرده و شعارهایی علیه نظام و مسئولان سرداده و با مردم درگیر شده بودند که با عملکرد پاسداران آن‌ها متفرق و دو تن از آنان دستگیر شدند. این افراد دارای سلاح‌های سرد همچون چاقو بودند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/3، ص 4)

همدان: ساعت 7 بعدازظهر روز پنج‌شنبه گذشته، حدود 200 الی 300 نفر از طرفداران بنی‌صدر، رییس‌جمهور، در خیابان‌های شهر همدان دست به تظاهرات زدند و علیه مسئولین مملکتی شعار می‌دادند و موجب اخلال در امر عبور و مرور مردم و تعطیلی مغازه‌ها شدند. این افراد در مسیرهای میدان امام خمینی، خیابان بوعلی و دیگر نقاط شهر با سردادن شعارهایی به حمایت از بنی‌صدر به مراکز فعالیت گروه‌های مسلمان و... حمله و آن‌ها را تخریب کردند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/16، ص 4)

30khordadkoorosh5

تهران: دادستان کل انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای به گروه‌های آشوبگر و مسلح هشدار داد که اسلحه‌های خود را به سپاه پاسداران تحویل و خط‌مشی و مواضع جدید خود را صریحا اعلام دارند در غیر این صورت با آنان به شدت رفتار خواهد شد.

در بخشی از اطلاعیه آیت‌الله قدوسی آمده است: مسئولین در قبال گروه‌های یاغی و مسلح که قصد هدم اساس جمهوری اسلامی را دارند به‌هیچ‌وجه ساکت نخواهند ماند و به حکم وظیفه‌ای که انقلاب عظیم اسلامی و خون پاک شهدای این ملت برعهده تک‌تک افراد نهاده است، قاطعانه می‌ایستند. دادستانی کل انقلاب در ادامه ضمن اخطار مجدد از گروهک‌های ذکر شده خواست ضمن توجه به مفاد اطلاعیه ده ماده‌ای نسبت‌به انجام موارد زیر اقدام کنند:

۱. زمین‌گذاردن اسلحه و تحویل آن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛

۲. اذعان و اعتراف به اعمال خلاف پیشین و اعلام خط‌مشی جدید؛

۳. استرداد اموالی که از بیت‌المال اسلامی به غارت برده‌اند. (روزنامه کیهان، 60/3/16، ص 9)

همدان: به‌دنبال سخنرانی آقای بنی‌صدر در جلوی دفتر هماهنگی و مقر اسکان جنگ‌زدگان همدان که به ایراد مطالب تحریک‌کننده پرداخته بودند، روز گذشته (دوشنبه) راه‌پیمایی به‌طرفداری از آقای بنی‌صدر از میدان امام خمینی برگزار شد. طرفداران بنی‌صدر تمامی قفسه‌های و دکه‌های کتابفروشی اسلامی دور میدان را خرد کردند و یک ساندویچ فروشی را به آتش کشیدند. سپس از خیابان بوعلی به‌طرف دفتر حزب آمده و در مسیر، هرکسی را که خوششان نمی‌آمد کتک می‌زدند و حتی به خواهران چادرپوش هم رحم نمی‌کردند. در مسیر خیابان بوعلی به کتاب‌فروشی مکتب، متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان حمله کرده و شیشه‌های آن کتاب‌فروشی را نیز خرد کردند و یک نفر از براداران سپاه را از ناحیه سر مجروح کردند. از آنجا به آرامگاه بوعلی رسیده و در مقابل حزب جمهوری اسلامی جمع شدند و ابتدا شروع به پرتاب سنگ و آجر به‌طرف شیشه‌های ساختمان که تنها یک قسمت از طبقه سوم ساختمان نمودند. سپس درب و کرکره ورودی ساختمان را پاره کرده و وارد آن ساختمان شدند و تمام شیشه‌ها و وسایل داخل ساختمان را خرد نمودند و به ساندویچ‌فروشی و آشیانه [ناخوانا] و عکاسی داخل ساختمان خسارات فراوانی وارد کردند و پس از آن با آهن و مشت و لگد و سنگ به درب ورودی حزب و اداره برق که مشترک است حمله‌کرده و هرچه سعی کردند نتوانستند درب را بشکنند که سرانجام با ورود مأموران شهربانی آن‌ها متواری شدند. 10 نفر در این رابطه دستگیر شدند. در ضمن در این درگیری‌ها چندین‌نفر از برادران کمیته در سنگ‌‌باران طرفداران بنی‌صدر زخمی شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی،  60/3/19، ص 4)

30khordadqanbari

تهران: با حکم دادستان انقلاب اسلامی مرکز نشریات آرمان ملت، انقلاب اسلامی، جبهه ملی، میزان، نامه مردم و عدالت به‌دلیل نشر مقالات تشنج‌آفرین تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: نظر به این‌که روزنامه‌های آرمان ملت، انقلاب اسلامی، جبهه ملی و میزان با نشر مقالات تشنج‌زا و مخل به مبانی اسلامی و حقوق عمومی جامعه نوپا و انقلابی مردم مسلمان ایران بالأخص در زمان جنگ با ایجاد جو مسموم و اختلاف‌انگیز موجب اعتراض و شکایت اقشار مختلف مردم شده‌اند و هیئت سه‌نفره حل اختلاف نیز تخلف آن‌ها را محرز دانسته است، لذا تا اطلاع ثانوی روزنامه‌های فوق‌الذکر توقیف و موضوع تحت رسیدگی و پیگرد قانونی می‌باشد. ضمناً نشریات نامه مردم و عدالت که در حال توطئه خزنده علیه جمهوری اسلامی و مبانی مقدس اسلامی می‌باشند نیز تا اطلاع ثانوی توقیف می‌باشند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/18، ص 4)

تهران: به‌دلیل توقیف روزنامه میزان و انقلاب اسلامی، بامداد دیروز جمعی از هواداران روزنامه انقلاب اسلامی در چند نقطه شهر از جمله مقابل لانه جاسوسی دست به تظاهرات زدند. تظاهرکنندگان هرکسی را که به‌غیر از تصویر بنی‌صدر، عکس دیگری با خود حمل می‌کرد، به‌شدت مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دادند. بسیاری از مردم در حوالی میدان ارگ و بازار و خیابان خیام و در حوالی خیابان مطهری به‌وسیله این افراد مجروح شدند. این افراد شعارهایی علیه مسئولان مملکتی سر می‌دادند. در بین این عده برخی از اعضای مجاهدین خلق[منافقین] حضور داشتند. همچنین کمیته خیابان حافظ نیز مورد هجوم این افراد قرار گرفت. در دیگر نقاط شهر نیز درگیری‌های وجود داشت. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/19، ص 8)

تهران: دوشنبه‌شب گذشته، درپی مشکوک‌شدن مأمورین کمیته انقلاب اسلامی منطقه یک، به یک اتومبیل پژو در مقابل پارک ملت و منزل مربوط به سرنشینان این خودرو معلوم شد که خانه مزبور از جمله خانه‌های تیمی مجاهدین خلق[منافقین] است. در این رابطه سه‌نفر دستگیر شدند در این خانه نشریات، جزوات مجاهدین خلق[منافقین] و نوارهای مبتذل و مقدار زیادی از کمک‌های مردم مسلمان به جنگ‌زدگان بود که برخی از آنان سوخته بود. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/20، ص 1)

تهران: سازمان مجاهدین خلق[منافقین] طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که همچنان در جهت حمایت از بنی‌صدر رئیس‌جمهوری و روزنامه‌های توقیف‌شده، به‌ویژه انقلاب اسلامی حرکت می‌کند. (روزنامه اطلاعات،60/3/20، ص 2)

تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تشنجات دو روز اخیر در سطح کشور اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد گروهی از مجاهدین خلق[منافقین]، جبهه‌ملی و سلطنت‌طلب‌ها در این آشوب‌ها دستگیر شدند. (روزنامه اطلاعات، 60/3/21، ص 2)

30khordadrezapoor1

تهران: راه‌پیمایی و تظاهراتی که بنا بود در چهارمین و پنجمین روز توقیف روزنامه‌ها به‌دعوت گروهک‌های آشوب‌طلب در تهران انجام گیرد، با هوشیاری مردم خنثی شد. در تظاهرات پراکنده‌ای که در این دو روز انجام شد، درگیری‌هایی بین دو گروه موافق و مخالف رخ‌داد که منجر‌به مجروح‌شدن 28 نفر گردید. در رابطه با این درگیری‌ها حدود 46 نفر توسط مأموران انتظامی و پاسداران دستگیر ‌شده‌اند. جالب این‌که حامیان رئیس‌جمهور در این تظاهرات‌ها با دردست‌داشتن تصاویر امام و بنی‌صدر و با شعار درود بر خمینی، سلام بر بنی‌صدر، علیه آیت‌الله بهشتی فحاشی می‌کردند. آنان شعار می‌دادند: مرگ بر بهشتی؛ بهشتی، بهشتی، طالقانی رو تو کشتی! (روزنامه اطلاعات، 60/3/23، ص 2)

شیراز: در ساعت 11 صبح روز جمعه، عده‌ای از منافقین در میدان ولیعصر شیراز تجمع کرده و با شعارهایی از بنی‌صدر حمایت می‌کردند، با ایجاد درگیری‌های موضعی، سعی در کشاندن مردم و پاسداران به درگیری را داشتند. سپاه پاسداران به‌ناچار برای پایان‌دادن این‌گونه درگیری‌ها دخالت کردند. ابتدا منافقین قصد ربودن یکی از پاسداران را داشتند که خنثی شد. اما آن‌ها یکی از پاسداران را غافلگیر کرده و زیر چرخ تریلر انداختند که وی در دم شهید شد. بلافاصله در گوشه دیگر میدان، توسط یک کلت تیری شلیک شد که یکی از اعضای بسیج به‌نام مهدی جوانمردی به شهادت رسید. این درگیری تا ساعت 5 بعدازظهر ادامه داشت و عده‌ای از عوامل توطئه دستگیر شدند و بامداد دیروز نیز طی مراسمی جنازه دو تن از جوانان شیرازی به‌نام‌های عوض نظری و محمد مهدی جوانمردی از جوانان حزب‌الله شیراز که در درگیری روز پیش شیراز شهید شدند، تشییع شد. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/24، ص 4)

ساری: بین گروهی از مردم و هواداران گروه‌های منحرف سیاسی، یک درگیری رخ‌داد و چندتن زخمی و عده‌ای دستگیر شدند. حدود 60 تن از خواهران گروه‌های سیاسی وابسته در ساری به حمایت از بنی‌صدر پرداختند و شعارهای ضد انقلابی سرمی‌دادند. منافقین با ایجاد درگیری و چاقو‌کشی عده‌ای را دستگیر کردند. در این درگیری‌ها دو تن به‌شدت زخمی شدند و 15 نفر نیز جراحات جزیی برداشتند و در این رابطه سه‌نفر دستگیر شدند. همچنین روز گذشته، گروه‌های ضدانقلاب پیکار، مجاهدین خلق[منافقین]، توفان و سایر گروه‌های وابسته به آشوب کشاندن شهر از محله چابکسر دست به راه‌پیمایی زدند که با هوشیاری مردم عناصر گروهک‌های پا به فرار گذاشتند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/24، ص 4)

رشت: در یک درگیری در لاهیجان که توسط عده‌ای از اعضای سازمان منافقین به‌وجود آمد، یک بانوی رهگذر به‌نام گیاه‌پرور شهید شد و عده‌ای از منافقین با در دست داشتن دشنه، چاقو و قمه دستگیر شدند. افراد مذکور شعارهایی به طرفداری بنی‌صدر می‌دادند. (جمهوری اسلامی، 60/3/24، ص 4)

گلستان: به‌دنبال یک راه‌پیمایی بدون مجوز مجاهدین خلق[منافقین] و اعضای دفتر همکاری‌ها در کردکوی، مقر ستاد مجاهدین[منافقین] در مسجد این شهر به‌تصرف مردم درآمد. طی این درگیری چماقداران ملیشیا دو تن از برادران پاسدار را به‌شدت مضروب کردند که باعث خونریزی مغزی یکی از آن‌ها شد. 18 دختر و پسر ملیشیا توسط مردم دستگیر شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/24، ص 4)

گیلان: ساعت 6 بعدازظهر جمعه درگیری‌هایی پراکنده‌ای بین طرفداران و مخالفان بنی‌صدر در شهر صومعه‌سرا پیش آمده است. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/24، ص 4)

تهران: دیروز [یکشنبه] گروهک‌های ضدانقلابی به حمایت از بنی‌صدر در میدان رضایی‌ها شعار می‌دادند. این افراد به ساختمان بنیاد شهید حمله کردند و با پاسداران به درگیری پرداختند و گروهی زخمی شدند. این درگیری با حضور پاسداران ولیعصر، کمتیه منطقه 3 و مردم به‌پایان رسید. به گفته شاهدان عینی بسیاری ار مهاجمین با سنگ و چوب و پنجه‌بوکس و سلاح‌های سرد مسلح بودند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/25، ص 3)

همدان: بعدازظهر دیروز در همدان عده‌ای به طرفداری از بنی‌صدر و با شعارهایی حمایتی، در خیابان بوعلی همدان دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات با مخالفت شدید مردم روبه‌رو شد. در این درگیری چند نفر توسط مردم دستگیر شدند و چند نفر نیز به‌صورت سطحی زخمی شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/25، ص 3)

تنکابن: در تنکابن[مازندران] و کردکوی[گلستان] بین گروهی از حامیان بنی‌صدر و مردم درگیری‌هایی پیش آمد که منجر به زخمی‌شدن عده‌ای گردید. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/25، ص 3)

قزوین: روز چهارشنبه هفته گذشته در قزوین عده‌ای از وابستگان به گروهک منافقین هنگام سخنرانی آقای صامت استاندار زنجان به سه‌راهی شهر صنعتی رفته و پس از این‌که جلوی وسایل نقلیه را می‌گرفتند، از سرنشینان آن‌ها می‌خواستند به نهادهای قانونی توهین کنند. همچنین این عده، 4 پاسدار را که برای برقراری نظم به محل اعزام شده بودند، مضروب می‌کنند. با رسیدن مردم شهر شریف‌آباد به محل، اشرار به گندم‌زارهای اطراف جاده فرار کردند که با همیاری مردم و پاسداران بیش از 150 تن از آنان دستگیر می‌شوند. در این بین یکی از کارگران خانه پلاستیک به‌نام محمدعلی انصاری توسط گروهک‌ها به‌شهادت می‌رسد. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/30، ص 3)

بهبهان: عصر روز پنج‌شنبه گروهک‌های ضد انقلاب نظیر مجاهدین خلق[منافقین]، پیکار و فدائیان خلق که برخی از آنان با خود کلت، نارنجک، چوب‌دستی و سنگ حمل می‌کردند، در خیابان امام حسین بهبان اقدام به راه‌پیمایی نموده و ضمن آن به‌طرف مردم تیراندازی می‌کردند که به کسی آسیبی نرسید. همچنین عده‌ای که شعارهایی علیه سران مملکتی می‌دادند پس از تجمع در یکی از میدان‌ها با مردم درگیر شدند. در‌همین‌حال 10 تن از آنان با سنگ و چوب به یکی از خیابان‌ها هجوم برده ولی توسط 20 نفر از افراد حزب‌الهی دستگیر شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/30، ص 3)

قائم‌شهر: غروب روز چهارشنبه هنگام برگزاری جشن میلاد حضرت صاحب‌الزمان(عج) در قائم‌شهر، عده‌ای از وابستگان به مجاهدین خلق[منافقین] که تعداد آن‌ها در حدود 200 نفر بود، با دادن شعارهایی به پشتیبانی از آقای بنی‌صدر به کیوسک روزنامه جمهوری اسلامی و اطلاعات حمله‌ور شدند و شیشه‌های آن را شکستند. همچنین این‌عده با پرتاب کوکتل‌مولوتف به‌طرف کیوسک مزبور یک‌نفر را زخمی کردند. منافقین پس از حضور مردم گریختند. (روزنامه جمهوری اسلامی،60/3/30، ص 3)

اصفهان: ظهر دیروز پیکر پاک پاسدار شهید سیدمحسن هاشمی که در اغتشاشات روز شنبه در اصفهان به‌وسیله ضربات کارد منافقین به‌شهادت رسیده بود، در این شهر تشییع شد. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/4/1، ص 2)

تهران: در درگیری‌های پریروز علی مازندرانی مسئول امور شهرستان‌های بنیاد شهید تهران با هواداران بنی‌صدر، ضد انقلابیون وی را با کارد موکت‌بری به‌شهادت رساندند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/4/1، ص 3)

شیراز: بعدازظهر روز شنبه حدود 500 نفر با دادن شعارهایی مبنی بر پشتیبانی از بنی‌صدر در خیابان زند شیراز به‌راه افتادند. این عده که از قبل خود را با سنگ و آجر مسلح کرده بودند، به مردم و اتومبیل‌های شخصی مردم حمله‌ور شدند که درنتیجه آن چندین‌نفر مجروح شدند و به چند اتومبیل خساراتی وارد آمد. این افراد هنگامی که با اعتراض مردم روبه‌رو شدند، به‌طرف آن‌ها تیراندازی کردند که این عمل با دخالت پاسداران خنثی شد و چند نفر دستگیر شدند. همچنین در درگیری‌های شبانه‌روز اخیر حدود 400 تن زخمی شدند که حدود 110 نفر از آن‌ها بستری هستند و یک‌نفر هم به‌نام حسین محمدی به دست منافقین به‌شهادت رسید. همچنین عده‌ای چماقدار که به بمب‌های آتش‌زا مسلح شده بودند، در‌حالی‌که شعار حمایت از بنی‌صدر می‌دادند، به دفتر حزب جمهوری اسلامی شیراز حمله کردند که با عکس‌العمل مردم رو‌به‌رو شده مردم آنان را در داخل دفتر حزب جمهوری اسلامی محبوس کرده و سپس تحویل برادران پاسدار دادند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/4/1، ص 5)

نور: روز شنبه پریروز حدود 70 نفر وابسته به گروهک‌های منافق و ملحد که از شهرهای دیگر در نور جمع شده بودند، به طرفداری از بنی‌صدر با وسایلی که از قبل تدارک دیده بودند (سنگ،کابل، میل‌آهنی) به مردم حمله کردند که با حضور مردم پا به فرار گذاشتند و چند نفر از آنان دستگیر شدند. این عده در سر راه خود به دفتر حزب جمهوری اسلامی نور حمله کردند و ضمن شکستن شیشه‌های آن قصد ورود به داخل ساختمان را داشتند که مردم مانع از این کار شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/4/1، ص 5)

کرمان: ساعت 5:05 بعدازظهر روز شنبه عده‌ای حدود 50 تا 60 تن از هواداران رئیس‌جمهور با شعار مرگ بر بهشتی از میدان ارگ کرمان مبادرت به راه‌پیمایی نمودند و قصد داخل شدن در بازار را داشتند که با عده‌ای از مردم درگیر شدند. در این درگیری که حدود 15 دقیقه ادامه داشت، طرفداران بنی‌صدر که به پنجه‌بوکس و چاقو مسلح شده بودند به یکی از برادران پاسدار که قصد پایان‌دادن به درگیری را داشت، حمله‌ور شده و قصد گرفتن اسلحه وی را داشتند که برادران پاسدار مباردت به تیراندازی هوایی کردند و در اثر آن تظاهر‌کنندگان متواری شدند. این عده سپس در حدود 6:15  در جلوی استادیوم تختی اجتماع کرده و با دادن شعارهایی علیه سران مملکتی، راه‌بندان ایجاد کردند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/4/1، ص 5)

سیرجان: عصر روز گذشته در سیرجان عده‌ای از هواداران مجاهدین خلق[منافقین] به اتفاق گروه‌های دیگر که تعداد آن‌ها در حدود 50 تا 60 نفر بود در سیرجان دست به راه‌پیمایی زدند که به‌وسیله مردم محاصره شدند و با تلاش برادران پاسدار 30 تا 34 نفر از آنان دستگیر شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/4/1، ص 5)

30khordadkoorosh6

بندرعباس: عصر روز شنبه گروهی از منافقین و اعضای گروهک‌های چپ و راست دست به تظاهرات زدند و با حمله به دفتر حزب جمهوری اسلامی این شهر یک اتومبیل را با کوکتل‌مولوتف به آتش کشیدند و چند کوکتل نیز به داخل دفتر حزب جمهوری اسلامی پرتاب کردند ولی به‌دلیل عمل‌نکردن آن‌ها خسارات زیادی وارد نیامد. ضد انقلابیون شعارهایی علیه دکتر بهشتی روحانیت و حزب جمهوری اسلامی و به حمایت از بنی‌صدر می‌دادند. 4 نفر از عاملان توسط مردم دستگیر شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/۴/1، ص 5)

زنجان: بعدازظهر روز شنبه گروهی از مردم زنجان در‌حالی‌که چند روحانی در پیشاپیش آن‌ها حرکت می‌کردند و شعارهای حزب‌اللهی می‌دادند، در چهارراه سعدی با عده‌ای از مجاهدین خلق[منافقین] درگیر شدند. مجاهدین با شلیک 5 گلوله این درگیری را آغاز نمودند. در این درگیری تعدادی از طرفین به‌وسیله چاقو، چوب و سنگ مجروح شدند که فقط 8 تن در بیمارستان بستری شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/4/1، ص 5)

تهران: با نزدیک شدن سقوط نهایی بنی‌صدر، یاور منافقین، مجاهدین خلق[منافقین] دیروز رسماً اسلحه خود را به سمت توده‌های میلیونی نشانه رفت. دیروز در تهران و بعضی از شهرستان‌ها، مجاهدین خلق با اسلحه گرم و سرد و کاردهای موکت‌بری چند نفر را شهید و صدها نفر را زخمی کردند. یک خواهر مؤمن به شکل فجیعی به دست منافقین به‌شهادت رسید. به کلیه واحدهای سپاه و کمیته مرکزی و هسته‌های مقاومت بسیج آماده‌باش داده شد. سپاه پاسداران از هسته‌های مقاومت مساجد و انجمن‌های اسلامی خواست تا با هوشیاری کامل حفظ و حراست مراکز مهم و محله‌های خویش را به‌عهده گیرند. بیش از 15 اتوبوس و مینی‌بوس به دست منافقین آتش زده شد. شکم یکی از برادران سپاه پاسداران را با تیغ موکت‌بری بریدند و تکه‌تکه کردند. گروهک‌ها حتی به آمبولانس که در حال بردن زخمی به بیمارستان بود رحم نکردند و آمبولانس را با مجروحش به آتش کشیدند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/31)

همدان: میلیشیا یک فروشنده نوارهای مذهبی در همدان را به‌شدت مجروح کردند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/31)

رضوانشهر: دفاتر بنیاد مسکن و حزب جمهوری اسلامی رضوانشهر توسط هواداران سازمان منافقین ویران شد. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/31)

اصفهان: مجاهدین خلق[منافقین] با چاقو در اصفهان قلب برادر پاسدار را دریده و او را شهید کردند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/31)

بجنورد: در بجنورد به منزل امام‌جمعه بجنورد، حجت‌الاسلام مهمان‌نواز، توسط عناصر منافقین حمله مسلحانه صورت گرفت. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/31)

کرج: در کرج نیز بعدازظهر دیروز حدود 50 نفر در‌حالی‌که شعار می‌دادند «بنی‌صدر، بنی‌صدر حمایتت می‌کنیم» با سنگ و چوب به دفتر حزب جمهوری اسلامی حمله کردند و شیشه‌های آن را شکستند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/31)

آمل: طی چند روز اخیر گروهک‌های منافق و پیکاری در چند نقطه شهر آمل به حمایت از بنی‌صدر دست به بلوا و آشوب زدند که با هوشیاری مردم همیشه‌درصحنه و همکاری سپاه این بلوا خنثی گردید. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/31)

اردبیل: به‌دنبال دعوت جناح لیبرال و ملی‌گرا، روز جمعه 60/3/29، ساعت 8 بعدازظهر عده‌ای که تعداد آن‌ها از 70 نفر تجاوز نمی‌کرد به‌طرفداری از آقای بنی‌صدر با شعار «حزب چماق‌به‌دستان باید برود گورستان» به دفتر حزب جمهوری اسلامی اردبیل حمله کردند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/3/31)

تهران: بعدازظهر دیروز در خیابان‌های کارگر، میدان انقلاب، عباس آباد، میدان ولیعصر، میدان فلسطین، خیابان ولیعصر، خیابان انقلاب، میدان فردوسی، خیابان جمهوری، میدان بهارستان، کریم‌خان زند، میدان رضایی‌ها و... گروه کثیری از مردم مسلمان تهران به‌خاطر فجایعی که مجاهدین خلق[منافقین] و دیگر گروهک‌ها، سلطنت‌طلبان و ساواکی‌ها به‌طرفداری از بنی‌صدر در تهران و برخی دیگر از شهرها به‌وجود آورده بودند، مراتب تنفر و انزجار خود را با راه‌پیمایی‌ها اعلام داشتند. راه‌پیمایان در دسته‌جات مختلف با شعار مرگ بر بنی‌صدر، مرگ بر منافقین، در خیابان‌ها به راه‌پیمایی پرداختند و فقط چند مورد در بعضی از خیابان‌ها پاسداران با کمک افراد حزب‌الله افراد مشکوک را دستگیر و به کمیته‌ها تحویل دادند. روز گذشته (یکشنبه) در حدود 65 نفر از افراد مشکوک و وابسته به گروهک‌های منافق و دیگر احزاب توسط پاسداران کمیته‌های مختلف دستگیر و بازداشت شدند. (روزنامه جمهوری اسلامی، 60/4/1)

 

 

 


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31