شهادت ۱۰ پاسدار در درگیری با تروریست‌های ژاک در مریوان

سال 1397
NzUwZDE6HY5d
تاریخ: 1397/04/29

در پی حمله شب گذشته اشرار و تروریست های ضد انقلاب به پاسگاه مرکزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در روستای دری واقع در منطقه مریوان استان کردستان، قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در حمله شب گذشته (جمعه 29/4/97) اشرار و تروریست های ضد انقلاب و وابسته به استکبار جهانی به پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه واقع در روستای دری منطقه مریوان در استان کردستان و متعاقباً انفجار زاغه مهمات، تعداد 10 تن از رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند.

در حادثه دیگر نیز افراد مسلح به آمبولانس هلال احمر در این استان حمله کردند که به شهادت راننده این خودرو منجر شد.

این اطلاعیه افزوده است: در این درگیری تعدادی از تروریستها به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز زخمی و متواری شدند.

در این اطلاعیه با اشاره به اشراف اطلاعاتی و آمادگی‌های رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و سایر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور برای مقابله با توطئه‌های دشمنان تاکید شده است: گروهک های تروریستی و ضد انقلاب و حامیان آنان که فاقد هرگونه پایگاهی نزد ملت ایران به ویژه مردم فهیم و انقلابی کردستان هستند، در انتظار انتقام سخت و مهلک رزمندگان شجاع و فداکار اسلام نسبت به این جنایت باشند.

جزئیات حادثه به روایت فرماندار مریوان

محمد شفیعی فرماندار مریوان در تشریح جزئیات این حادثه گفت: تعدادی از افراد تروریست و ضد انقلاب گروهک تروریستی پژاک به پایگاه دری از توابع شهرستان مریوان با شلیک از راه دور حمله کردند. وی تأکید کرد: انفجار از راه دور این گروهک موجب انفجار زاغه مهمات شد که متأسفانه طی این انفجار 11نفر از نیروهای سپاهی و بسیجی بومی استان کردستان شهید و هشت نفر زخمی شدند. وی با بیان این که تعدادی از این گروهک تروریستی نیز به هلاک رسیدند و تعدادی زخمی شدند، اضافه کرد: بیشتر شهدا بر اثر برخورد ترکش مواد منفجره انبار مهمات به شهادت رسیده اند. شفیعی بیان کرد: تمامی این شهدا بومی، کرد و اهل سنت بودند که برای دفاع از کیان اسلامی و مردم در این پایگاه خدمت می‌کردند.در همین حال رضا میرزایی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان گفت: در درگیری مسلحانه بامداد روز شنبه در مرزهای شهرستان مریوان بین گروه های تروریستی و معاند با نیروهای نظامی کشورمان، 11 نفر شهید و هشت نفر نیز زخمی شدند. معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد این حمله تروریستی توسط گروهک «پژاک» انجام گرفته است. همچنین محمد شفیعی فرماندار مریوان نیز به ایرنا گفت: گروهک تروریستی و معاند پژاک مسئولیت حمله تروریستی بامداد امروز ( شنبه) در این منطقه مرزی نزدیک روستای دری این شهرستان را بر عهده گرفت. 

احتمال دست داشتن گروهک های ضدانقلاب در تیراندازی به سمت آمبولانس

همچنین بابک قنبری مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: نیمه شب جمعه و در جریان تیراندازی به سمت یک آمبولانس جمعیت هلال احمر یک نفر کشته شد. گفته می‌شود که این تیراندازی از سوی سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ صورت گرفته است. مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کردستان ضمن تایید وقوع این حادثه، بیان کرد: متاسفانه هنوز جزئیات این حادثه مشخص نشده است. رئیس کل دادگستری استان کردستان درباره تیراندازی به یک دستگاه آمبولانس درجاده سنندج به کامیاران و قتل راننده آمبولانس گفت: پرونده قضایی تشکیل شده است و احتمال این که گروهک‌های ضدانقلاب اقدام به این کارکرده باشند، زیاد است. پیش از این سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه از انجام نشدن تعهدات امنیتی کردستان عراق به شدت انتقاد و حتی تهدید کرده بود که در صورت ادامه یافتن این روند و به طور مشخص ادامه فعالیت گروه های شرور مسلح، ایران، عقبه این گروه های تروریستی را در خاک کردستان هدف قرار خواهد داد.    

اسامی شهدا:

شهیدان فرزاد رحیمی، عبدالرحمن خالدی، ایرج رحیمی‌نیا، آرام فیضی، شادمان مرادی، برهان معین‌پور و طالب محمودی، اهل مریوان و شهیدان محراب عبدی، ابراهیم حضرتی و آرش زارعی اهل شهرستان قروه و شهید قانع کرم‌ویسه هم از فرزندان سنندج، از جمله شهدایی بودند که در این حادثه به شهادت رسیدند

 

شهر
مریوان
تاریخ واقعه
1397/04/29
گروهک تروریستی
پژاک
تعداد شهدا
11 نفر
دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان