شهادت سه مرزبان در منطقه سردشت

سال 1399
1187530_367
تاریخ: 1399/03/09

در درگیری مسلحانه مرزبانان هنگ مرزی سردشت با اشرار مسلح ۳ نفر از مرزبانانمان به شهادت رسیدند. فرماندار سردشت اسامی ۳ شهید مرزبانی درگیری با اشرار در شهرستان سردشت را اعلام کرد. قصی نقشی پور با اشاره به شهادت ۳ نفر از پرسنل مرزبانی طی درگیری با اشرار در نواحی مرزی سردشت، اظهار داشت: این حادثه هنگامی روی داد که مرزبانان هنگ مرزی سردشت حین کنترل پایش نوار مرزی ساعت یک بامداد روز جمعه در منطقه «گوریلکه» واقع در ۲۰ کیلومتری این شهرستان و در نزدیکی منطقه «بلفت» و «دوپازه» با اشرار مسلح درگیر شدند. وی افزود: در این درگیری ۳ نفر از مرزبانان هنگ مرزی این شهرستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

فرماندار سردشت اضافه کرد: در این درگیری چند نفر از اشرار نیز به هلاکت رسیدند.

نقشی پور یادآور شد: شهدای این درگیری، شهید استوار «تقی بهره‌ور» فرمانده پایگاه اهل مراغه، «هادی عبدی» کادر هنگ مرزی اهل میاندوآب و «علیرضا اسلام دوست» سرباز هنگ مرزی اهل تبریز هستند. به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، سردار "قاسم رضایی" در حاشیه بازدید از محل درگیری مرزبانان هنگ مرزی سردشت با اشرار مسلح، در جمع خبرنگاران، گفت: شب گذشته مرزبانان همیشه بیدار حین مراقبت از مرزها در یکی از برجک های مراقبت از مرز مشترک با عراق در منطقه سردشت، با یک گروه تروریستی که قصد ورود به کشور را داشت مواجه شدند.

وی با بیان اینکه مرزبانان با تجهیزات فنی و گشت های هدفمند متوجه حضور گروهک تروریستی در منطقه شدند، افزود: مرزبانان بلافاصله پس از مشاهده گروهک تروریستی به مدت ۴۰ دقیقه با آنها به صورت مسلحانه و دو طرفه درگیر شدند که در این درگیری سه تن از مرزبانان شجاع، دلیر و ولایت مدار هنگ مرزی سردشت به شهادت رسیدند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تبریک و تسلیت شهادت مرزبانان به خانواده‌های گرانقدر این شهدا و همچنین خانواده بزرگ مرزبانی، اظهار داشت: محل درگیری مرزبانان با گروهک تروریستی کوهستانی بوده که منطقه‌ مرزی حوزه عراق مقری برای دپوی قاچاقچیان است، منطقه مرزی یک منطقه قرمز بوده و هر گونه تردد غیر مجاز در این مرزها جرم و کسانی که حریم مرزی را نقض کنند متجاوز مرزی محسوب می شوند.

اسامی شهدا: شهید استوار «تقی بهره‌ور» فرمانده پایگاه اهل مراغه، «هادی عبدی» کادر هنگ مرزی اهل میاندوآب و «علیرضا اسلام دوست» سرباز هنگ مرزی اهل تبریز

 

شهر
سردشت
تاریخ واقعه
1399/03/09
نوع عملیات تروریستی
درگیری مسلحانه
تعداد شهدا
3 نفر
فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان