از ضدیت تا هم آغوشی با امپریالیسم! (1)

Rajavi1384

" هر گروه میانه رو و متمایل به غربی که به مبارزه علیه ملّاها برخیزد ، در مورد او به عنوان یک گروه مترقی با تمام تبلیغ خواهیم کرد . " (بخشی از اظهارات "سولیوان "سفیر آمریکا در ایران درسال 1358)

دولت آمریکا درزمان ریگان ، همچون دوره ی زمامداری کارتر ، ارتباط خود با گروه های ضد انقلاب را حفظ و همچنان به حمایت و پشتیبانی از آنان ادامه داد . آمریکا از این گروهک ها یا به عنوان جاسوسی و کسب اخبار و اطلاعات محرمانه ی نظامی – سیاسی و اقتصادی از ایران استفاده می کرد ؛ و یا برای خرابکاری و وارد آوردن ضربات نظامی و اقتصادی ؛ و یا برای ترورمقامات کشوری و اشخاص موثر نظام ؛ و یا برای شرکت درطرح های گوناگون کودتایی و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران . آمریکا جهت مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران از به کار گیری هیچ ابزاری فرو گذار نکرده است و گروهک های ضد انقلاب ، از تمام طیف ها ، در همین راستا مورد توجه دستگاه های سیاسی و اطلاعاتی آمریکا قرار داشته اند.

منافقین ار همان سالهای اول پس از پیروزی انقلاب در خدمت منافع غرب و به خصوص آمریکا قرار گرفتند و به عنوان بخشی از مزدوران داخلی آمریکا از سال 1360 به طور مسلحانه شروع به مبارزه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران کردند . این مزدوران علاوه بر بمب گذاری در شهرها و ترور مسوولین نظام و مردم کوچه و بازار ، در طی سالهای جنگ تحمیلی به منزله ی ستون پنجم دشمن ، انواع اطلاعات نظامی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی را از داخل کشور جمع آوری کرده و در اختیار آمریکا و عراق قرار می دادند و در عوض از سازمان "سیا" پول دریافت می کردند . دراین مجال به بررسی گوشه هایی از روابط منافقین با آمریکا می پردازیم .

درسال 1366 خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد که دولت آمریکا با سازمان مجاهدین دارای تماس هایی است ...

" ریچارد مورفی " معاون وزارت خارجه ی آمریکا درامورخاورمیانه ، نیز در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان مجلس آمریکا ، وجود این تماس را تایید کرد .(کیهان هوایی 20/8/ 1366 به نقل از روزنامه ی لوموند ، 24 آوریل 1987

" بی بی سی " نیز طی گزارشی گفت : وزارت خارجه ی آمریکا تایید کرد که با سازمان مجاهدین خلق ارتباط و تماس داشته است . " چارلز ردمن " سخنگوی وزارت خارجه ی آمریکا ، هدف از این ملاقات ها را کسب اطلاع از اوضاع ایران اعلام کرد . ( همان)

چند ماه پیش از آن نیز " ریچارد مورفی " اظهار داشته بود : تماس ما با مجاهدین به منظور آگاهی از رویدادهای داخل ایران است . ( رادیو صدای مجاهد 3 اردیبهشت 1366)

روزنامه ی " واشنگتن پست " د رتاریخ 4/2/1363 طی گزارشی نوشت : ریچارد مورفی معاون وزیر خارجه ی آمریکا ، مجاهدین را یک نیروی صاحب نقش در ایران امروز توصیف کرده و اعلام نموده است که وزارت خارجه ی آمریکا با مجاهدین خلق ایران ، در واشنگتن به گفتگوی سیاسی پرداخته است . ( نشریه ی انجمن های اسلامی دانشجویان مسلمان اروپا و آمریکا « هوادار منافقین» شماره ی 90 ، 5/ 2/ 1363.)

روزنامه ی "القبس " نیز در تاریخ 12/2/1366 در خصوص ارتباط منافقین با آمریکا نوشت : " برای اولین بار چندین ملاقات میان مسوولان آمریکایی و نمایندگان سازمان مجاهدین طی سه ماه گذشته در واشنگتن صورت گرفته که هنوز ادامه دارد و مسوولان آگاه به مسائل ایران در وزارت خارجه ی آمریکا و شورای ملی این کشور و دیگر دستگاه های آمریکا در این دیدارها حضور دارند . در بعضی از این دیدارها " مورفی " نیز حضور داشته است . " ( تلکس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران 12/ 2/ 1366(

حال باید ببینیم که ماوریت واقعی منافقین چیست و آنها به غیر از جاسوسی برای آمریکا و دادن اخبار محرمانه از ایران به کاخ سفید چه وظیفه ی دیگری بر عهده داشته اند ؟

روزنامه ی " وال استریت ژورنال" در یکی از شماره های خود طی مقاله ای نوشت : " اگر قرار باشد رژیم سرنگون شود از یک راه قیام عمومی و اتحاد ناراضیان داخلی با نیروهای کنار زده شده از ارتش و اتحاد این دو منبع قدرت با چریک های وابسته به مجاهدین است . " ( موسسه ی مطالعات و پژوهش های سیاسی . " کودتای نوژه " – تهران : ناشر 1367 ص 55 ) .

روز دو شنبه ششم تیر ماه 1367 ، " مروین دایملی " نماینده ی کنگره ی آمریکا ، در تظاهرات منافقین شرکت کرده بود . وی طی سخنانی که بخش هایی از آن در یکی از کانال های تلویزیونی آمریکا پخش شد ، با اطمینان خطاب به منافقین شرکت کننده در تظاهرات گفته بود : نباید دست از تلاش کشید ، مطمئن باشید که با کمی صبر و تلاش بیشتر ، به زودی از مهران تا تهران رژه خواهید رفت . اظهارات دایملی که به صورت نوار ویدیویی برای کلیه ی اعضا و هواداران سازمان پخش شده بود ، در حالی ایراد شد که چند روز قبل از آن یعنی در تاریخ سی ام خرداد 1367 ، تعداد 138 نفر از نمایندگان کنگره و چهار ده تن از سناتورهای آمریکایی طی نامه ای خطاب به جرج شولتز ، وزیر خارجه ی این کشور از وی خواسته بودند که : " به رشد جنبش های مقاومت داخلی در ایران توجه کند " و دراین راستا اعلام کرده بودند : استفاده از سازمان مجاهدین که مقر آن در عراق است ، اکیدا توصیه می شود .

بنا بر اعترافات یکی از اعضای رده بالای منافقین که در جریان عملیات مرصاد توسط رزمندگان اسلام دستگیر شده بود ، چند روز قبل از تهاجم منافقین به شهرهای کرند و اسلام آباد ، " رضایی " عضو مرکزیت سازمان ، پس از نشستی با حضور " مسعود رجوی " و دو نفر از افسران ارشد دایره ی استخبارات ارتش عراق ، از بغداد به واشنگتن رفت و بعد از شرکت در جلسه ی خصوصی یکی از کمیسیون های کنگره آمریکا به عراق بازگشت و سه روز بعد عملیات منافقین آغاز شد . ( دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی . " گذر از بحران 67 " – تهران – انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی – 1368 ص 141 . )

یکی دیگر از اعضای سازمان منافقین نیز به نام " علی سنجریان " که به ایران پناهنده شده بود ، در یک مصاحبه ی مطبوعاتی گفت : " فرودگاه واشنگتن قبل از عملیات مرصاد ، به مدت 3 روز برای انتقال نیرو به عراق ، در اختیار منافقین قرار گرفت . " ( روزنامه ی کیهان 21/ 9 / 1370 )

از مطالب فوق الذکر به خوبی مشخص است که گروهک منافقین با هماهنگی و پشتیبانی دولت آمریکا و مزدور منطقه ای آن یعنی رژیم بعثی عراق ، برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران ، حمله ی نظامی خود را آغاز کرد . باتوجه به مطالب گفته شده ، برای آنکه ماهیت وابسته ی این گروهک سرسپرده به صهیونیسم بهتر مشخص شود ، دراینجا بخشی از مطالب مندرج در نشریه ی " مجاهد " مورخ دهم آبان 1359 را ذکر می کنیم : " با نگاهی به حامیان مرتجع و وابسته در این تجاوز نظیر اردن و عربستان صعودی ، به سادگی می توان قضاوت نمود که رژیم بعثی عراق دراین جنگ در خط امپریالیسم آمریکا قرار گرفته است و در خدمت منافع امپریالیست ها درآمده است " . منافقین در بخش دیگری از همین نشریه اعلام داشته بودند که : " هیچ دلیلی برای پذیرش دعاوی رژیم عراق مبنی بر مترقی بودن و مردمی بودن و ضد امپریالیست و ضد صهیونیست بودن وجود ندارد ... اگر عراق پای بند روش های مترقی بود ، دیگر به هیچ وجه نمی بایست مامن و پناهگاه ضد انقلابیون و سلطنت طلبان خائنی چون پالیزبان و امثال وی گردد ." ملاحظه می شود منافقین که زمانی داعیه ی مبارزه با امپریالیسم جهانی و صهیونیسم را داشتند و خود را سازمانی مترقی و انقلابی وانمود می کردند ، به استناد آنچه در نشریه ی رسمی شان ذکر کرده بودند ، تغییر جهت داده و به دامن آمریکا و دولت های دست نشانده ی آن در می غلطند و رژیمی که به تعبیر خود آنها " در خدمت منافع امپریالیستها و صهیونیستها " و مامن و پناهگاه " ضد انقلابیون و سلطنت طلبان " بوده ، به یک باره تبدیل به بهترین دوست و همپیمان این مزدوران منافق و مامن و پناهگاه آنان می گردد .

 

 


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31