پاپ در لیست ترور داعش

Fransis Papسازمان‌های اطلاعاتی ایتالیا می‌گویند گروه تروریستی داعش، پاپ را به اتهام "اشاعه حقایق دروغین" در جهان تهدید به مرگ کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان به نقل از روزنامه "ال تمپو" ایتالیا نوشت: پاپ غالبا هفته‌ای یکبار در میدان سن پترز واتیکان سخنرانی عمومی دارد و برخی اوقات پیش یا پس از سخنرانی به جمع حامیانش که در میدان برای گوش دادن به سخنان او تجمع کرده‌اند، می‌رود.

این روزنامه ایتالیایی به نقل از سرویس امنیتی ایتالیا از قرار داشتن پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در لیست ترورهای داعش خبر داد.

سازمان‌های امنیتی ایتالیا به پاپ درباره سوء قصد احتمالی به جانش هشدار داده‌اند.

پاپ فرانسیس اخیرا اعلام کرد حاضر است برای پایان دادن به جنگ و خونریزی در شمال عراق به این منطقه سفر کند و میان گروه‌های درگیر میانجیگری کند.

در گزارش روزنامه ال‌تمپو آمده است: سازمان‌های اطلاعاتی ایتالیا می‌گویند داعش پاپ را به اتهام "اشاعه حقایق دروغین" در جهان تهدید به مرگ کرده است.

پاپ غالبا هفته‌ای یکبار در میدان سن پترز واتیکان سخنرانی عمومی دارد و برخی اوقات پیش یا پس از سخنرانی به جمع حامیانش که در میدان برای گوش دادن به سخنان او تجمع کرده‌اند، می‌رود.

این روزنامه ایتالیایی در گزارش خود می‌نویسد که سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای مختلف در هفته‌های گذشته به نهادهای امنیتی ایتالیا درباره طرح ترور احتمالی پاپ از سوی داعش هشدار داده‌اند و حتی برخی سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای غربی به منظور افزایش ترتیبات امنیتی پاپ مأمورانی به واتیکان فرستاده‌اند.

طبق گزارش ال تمپو، در هفته‌های گذشته 50 شهروند ایتالیایی برای جنگ در عراق و سوریه به داعش پیوسته‌اند.

داعش اخیراً تهدید کرده است در شهرهای اروپایی و آمریکایی دست به عملیات تروریستی خواهد زد.

با وجود این تهدید، مقامات نظامی و اطلاعاتی آمریکا گفته‌اند از نظر آنها تهدید داعش جهانی نیست و بیشتر این گروه تروریستی یک تهدید منطقه‌ای برای کشورهای خاورمیانه محسوب می‌شود.

با این حال از نظر بسیاری از ناظران جذب شهروندان کشورهای مختلف اروپایی از سوی داعش یک زنگ خطر جدی برای امنیت این کشورهاست و نشان می‌دهد که این گروه می‌تواند چالشی جدی برای امنیت کشورهای غربی باشد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان