بیانیه نشست «حقوق بشر آمریکایی، تروریسم و تحریم» منتشر شد

2995843

 بیانیه نشست «حقوق بشر آمریکایی، تروریسم و تحریم» در مجمع جهانی صلح اسلامی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان، مجمع جهانی صلح اسلامی امروز شاهد نشستی با عنوان «حقوق بشر آمریکایی، تروریسم و تحریم» بود. این نشست با حضور اساتید و کارشناسانی همچون «داود عامری» دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی، شیخ عطار معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی، پاک آیین معاون بین الملل موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی و عباسی معاون بین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری برگزار شد.

این نشست بیانیه ای را صادر کرد که در آن آمده است: مفهوم حقوق بشر همواره از جانب قدرت های بزرگ به طور استثناگرایانه و یکجانبه تفسیر و به صورت ابزاری استفاده می شود. همه شواهد و مدارک در ارتباط با حقوق بشر آمریکایی حاکی از آن است که این کشور با اقدامات ضد بشری خود نشان داده است که به هیچیک از تعهدات بین المللی در قبال حقوق بشر پایبند نیست.

اساتید، صاحبنظران، کارشناسان و حاضرین در این نشست علمی و تخصصی ضمن بررسی مفهومی حقوق بشر و مصادیق آن از جمله تحریم و تروریسم و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران بیانیه ای به شرح زیر منتشر و مورد زیر را موارد تاکید و تصویب قرار دادند:

۱- علیرغم ایجاد سازمان‌های بین المللی و کنوانسیون‌های مختلف حقوقی از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر، هنوز تعریف جامعی از حقوق بشر و مصادیق آن در جهان فراگیر نشده است. همین امر باعث یکجانبه گرایی و تفسیر به رای قدرت های بزرگ برای پیشبرد منافع مادی آنها شده است. بنابراین ایجاد جهانی امن، توأم با صلح عادلانه و رعایت حقوق بشر نیاز به تعریفی صحیح از این مفاهیم دارد.

۲- حوادث و رخدادهای مختلف بین المللی حاکی از آن است که سازمان‌های مدافع حقوق بشر و نهادهای امنیت بخش در جهان، هنوز تحت سلطه قدرت های بزرگ قرار دارند و با این شیوه هرگز نمی توان به صلح، امنیت، عدالت و رعایت حقوق بشر در جهان دست یافت.

۳- امروزه سازمان‌های بین المللی ابزار مناسب برای الزام قدرت های بزرگ به رعایت مصادیق حقوق بشر را در اختیار نداشته و حق یا توان استفاده از آن را ندارند. بنابراین تاکید می شود، مادامی که قوانین مناسب و الزام آور برای انجام تعهدات تمام کشورها به قوانین و حقوق بین الملل وجود نداشته باشد، دستیابی به رعایت حقوق بشر در جهان امکان پذیر نخواهد بود.

۴- اقدامات مختلف غیر قانونی و مخالف عرف، قوانین و حقوق بین الملل که توسط دولت آمریکا در سراسر جهان انجام می شود از جمله خروج یکجانبه و غیر قانونی دولت آمریکا از معاهده بین المللی برجام و انجام تحریم های ظالمانه علیه مردم عادی و شهروندان ایران، نمونه هایی از نقض آشکار حقوق بشر است که توسط این کشور انجام می شود و لازم است جامعه جهانی نسبت به اینگونه اقدامات حساس بوده و واکنش های لازم را انجام دهند.

۵- به اذعان همه انسان های آزادیخواه و سازمان های مدافع حقوق بشر، فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ تیرماه، نمونه ای آشکار از نقض حقوق بشر است که توسط دولتمردان آمریکا صورت گرفته است. بنابراین لازم است که با انجام اقدامات مناسب توسط نخبگان، سازمان های مردم نهاد و دستگاه های دولتی ملی و بین المللی، این نقض آشکار حقوق بشر و حقوق بین الملل همواره زنده نگه داشته شود تا بتوان اینگونه موارد را تبدیل به اسناد الزام آور بین المللی نمود.

در پایان، حاضرین در نشست از همه صاحبنظران و نخبگان و سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه حقوق بشر تقاضا می کنند با برگزاری جلسات هم اندیشی و نشست های نخبگی به نقض حقوق بشر در دنیا و پدیده تروریسم حساس بوده و جامعه جهانی را نسبت به این موضوع نیز حساس نمایند تا آرامش به جهان پرتلاطم امروز بازگردد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان