غائله چهاردهم اسفند۱۳۵۹(53)

Bani  Sadr

« فصل یازدهم»

نوار آیت

روزنامه انقلاب اسلامی در تاریخ بیست و هشتم خرداد ماه 59 به عنوان افشاگری مطلبی تحت عنوان «طرح توطئه توسط دکتر حسن آیت» مطالبی نوشت که در آن منبع افشاگری نواری قید شده بود که آیت و شخصی که مخاطبش می باشد با هم صحبت می کنند . قسمت هایی از مقدمه و تحلیل انقلاب اسلامی به شرح زیر است :

اطلاع یافتم که دکتر حسن آیت در صحبت هایی که نوار آن به دست آمده است علیه بنی صدر به فعالیت های مخفیانه ای مشغول است و قصد آن را دارد که بنی صدر را به هر نحو که شده ناکام کند. این خبر هم زمان با شروع فعالیت هایی بودکه تحت عنوان «انقلاب فرهنگی» صورت گرفت و طی آن کوشش می شد دانشگاه ها تعطیل شود.

حسن آیت و عده ای که در اطراف او گرد آمده بودند به هر نحو که از دست شان بر آید به شدت علیه رئیس جمهوری القاء کینه و دشمنی می کنند . پس از مدتی خبر رسید که حسن آیت در نوار دومی بسیار شدیدتر ، از طرح هایی برای ساقط نمودن بنی صدر رئیس جمهور منتخب مردم صحبت کرده و ضمن آن اولاً با نسبت دادن مطالب دروغی به رئیس جمهوری از قبیل مهره آمریکایی ، مرتبط با بختیار ، ایجاد شک و شبهه علیه وی می کند ، ثانیاً نقشه ای را که با اجرای آن بنی صدر به سقوط کشانیده می شود ، با اطرافیان خود در میان می گذارد .

با توجه به اوضاع کشور حتی اگر بر فرض اینان موفق می شدند با ایجاد آشوب هایی رئیس جمهور را ساقط کنند ، شیرازه امور چنان از هم می گسست که کنترل آن در توان هیچ یک از گروه های موجود نبود و نیست . به همین دلیل چنین توطئه هایی نه فقط رئیس جمهوری که نظام جمهوری اسلامی را تهدید می کند .

کینه توزی آیت نسبت به رئیس جمهور از گفته های وی در نوار که این که پیش روی دارید کاملاً مشخص است . کارشکنی در امور ، مانع شدن از پیشرفت بنی صدر در انجام کارها ، ایجاد بدبینی نسبت به بنی صدر ، بستن دروغ های بزرگ به بنی صدر و در قسمت پایان نوار گفته های آیت به طور کاملاً آشکار ، حکایت از طرح کودتایی برای سقوط رئیس جمهوری مردم می کند .

به گفته خود آقای حسن آیت حتی ترتیبی داده شده که بر خلاف دفعه قبل (طرح به اصطلاح انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها) نمی تواند بیاید مقاومت کند . ناگفته نماند که خبر یافتیم که این نوار را خدمت امام برده اند و امام پس از شنیدن آن به شدت مکدر شده اند .

دو نکته تذکر نیز لازم است :

1. نواری که پیاده شده ، آن را می خوانید ، نوار دوم است که زمان آن خیلی نمی گذرد ، نوار اول در فرصت دیگری به چاپ خواهد رسید .

2. بعضی قسمت های نوار که به درستی شنیده نمی شد با چند نقطه مشخص شده است .

متن پیاده شده نوار به شرح زیر است :

مقدمه صحبت : اصولاً قرار شد ماشین ها را از ساعت 10 به بعد بگردند.

مخاطب : گفته بنی صدر بر آمدن 96 آمریکایی به ایران ...

آیت : بنی صدر هوچیگری می کند . آمریکا چند نفر را فرستاده احتیاجی ندارد ، از کجا فهمیدند از آمریکا به آنها تلفن کردند ، چون ما که دستگاه خصوصی نداریم ... از کجا می فهمند که آنها چند نفر فرستادند ، اگر بنا باشد دستگاه جاسوسی فلسطینی ها ، عرب ها ... یا احیاناً شوروی خبر دهند که آنها مستقیماً خودشان خبر می دهند ، این حرف ها که بنی صدر می زند بچگانه است .

برای جریان دانشگاه بعد از 14 خرداد همین حرف ها را می زنند ، می خواهند ما را تصفیه کنند ، مجاهدین ... فلان بهمان برای این که بالا را داشته باشند ، در حدود 60 و چند گروه مسلح ضد دولتی در ایران است ، پول بهشان می دهند ، شبکه شان منظم است .

(درباره تحصن ارتش ها برای نرفتن به کردستان می گوید : ) به خاطر کردستان ، بلکه به خاطر شل شدن اینهاست . (این تحصن)

اصل مطلب :

این تصمیمی که گرفتیم و در همین اخیراً می خواهد پیاده شود این چیزی است که اگر بخواهد به دانشجویی خبر داده شود و زمزمه شود ، فوری حریف می فهمند و آن که باید بزند رویش یک دفعه می زند . یعنی باید یک مرتبه اعلام شود و بعد شروع کند دانشجوها و اینها روش تبلیغات کردن و سر و صدا راه انداختن گاهی اوقات عکسش است ، بالا زمینه ندارد و باید از پایین .

و می گوییم آقا شما شروع کنید فلان مسئله را عنوان کردن ، آن دانشکده و آن دانشکده عنوان می کنند ، آن وقت بر اساس خواست مردم به اصطلاح خودشان اینها یک چیز می خواهند و تصمیم بگیرند ، بسته به نوع تصمیمات و در انقلاب فرهنگی هر دوی اینها هست .

این که الان استادهای غیر اسلامی بایستی تصفیه بشوند این زمزمه ای است که باید از پایین سر و صدایش بلند شود ، ما استاد غیر اسلامی نمی خواهیم برود یک جای دیگر کار کند . بعد آن تصمیماتی که چه کار کنیم یک دانشجو در عرض این مدت که دانشگاه ظاهراً تعطیل است عملاً که تعطیل نیست ، یا آدم می رود توی روستاها و یا کارهای دیگر.

آن را یک دفعه بالا تصمیم می گیرد و پایین شروع می کند سر و صدا راه انداختن می خواهیم و تأیید کردن ... این بسته به نوع ماهیت چیزهاست که ما اینجا تصمیم هر دوش هم لازم است .

دانشجوها، چون دانشجوها عنوان دانشجو دارد به خصوص دبیرستان ها را شما باید شروع کنید به کنترل کردن ، بروید درس بدهید ، بحث کنید . (هر دبیرستانی دو نفر)

دانش آموزان را حوزه بندی کنید ، همان طور که آنها می روند شما هم بروید ، آنها را هم شروع می کنید در کارشان مشکلات ایجاد کردن ، نمی گذارند بیایید آنجا کمونیست ها که مطلقاً می ماند ، مجاهدین که عنوان اسلامی دارند به خودشان ، آنها عملاً جلویشان را می گیرند و نمی گذارند .

این طور اسلام را به این ترتیب ... دانشگاه ها به این صورت فعلی باید تعطیل شود و برنامه های آینده کارهای عملی در رابطه با مردم و در زمینه ایدئولوژی و اسلامی کردن ، این کلیات مسئله است .

چگونگی پیاده کردن طرح :

ما به چه شکل ، این شاید یک هفته یا دو هفته و شاید هم بعد اعلام شود و یا چند روز قبل ،  متضمن این است که امام در زمینه کاملاً قرار گیرد .

.... و یک مسئله ای است که امام یک نامه نوشته بود ... حالا اگر این نامه را برای تقی فراحی نوشته بود بعید است یا یکی دیگر نوشته بود ، تقی فراحی جزو باند بنی صدر است و آدم کاری نیست . اگر امام این نامه را نوشته باشد یک معنی می دهد ، اما اگر کسی دیگر نوشته باشد ، توش گوشه کنایه زیاد است .

(در مورد گفته بهشتی در روزنامه) بنی صدر در کل نظرش با من است (منظورش  ضدیتش است) اول کار که این جریان شروع شد ، دکتر بهشتی با آیت الله خامنه ای یا دیگران (می پنداشتند که اینها) آدم هایی بودند که می توانستند در خط امام باشند و حتی مدنی را فکر می کردند در این خط باشد .

بنی صدر جبهه ملی ... اولین کسی که قبل از انقلاب و حالا حتی دقیقاً از موقع انقلاب صریحاً این مسائل را عنوان کردم که اینها در خط امام نیستند و اینها جدا هستند و شما نمی توانید با اینها یکسان عمل کنید .

حتی موقعی که داشتیم حزب جمهوری را علناً پایه گذاری می کردیم قبل از انقلاب ، خوب اینها فکر می کردند پیمان، بازرگان، بنی صدر، سنجابی و مدنی همه قابل همکاری هستند . حتی مطرح می کردند حاج سید جوادی ... من از همان اول گفتم اینها نمی توانند با شما همکاری کننند ، اگر دعوت شان کنید به همکاری بیایند ، کار را از دست شما می گیرند و خراب می کنند و نمی گذارند .

ولی اینها قابل فهم نبود مسئله ، اما به تدریج یک مقداری آمدیم پیش برای اینها روشن شد ، می فهمند حاج سید جوادی کی هست ... خود حریف هم ، بنی صدر و اینها می رسید به گوششان یک سال پیش دو سال پیش ما اینها را گفتیم ، می فهمند حریفش کی هست ، یعنی کی می شناسه (بنی صدر...) چه خطی دارد .

این بود که از همان اول هم سیاستش این بود که من را بکوبه خوب هم روی همان خطی که من می گویم البته تا حدی قرار گرفته و شناخته که بنی صدر کیه ، مدنی کیه و دیگران کی اند ، این است که خواه و ناخواه خوب هم مطرح می کنه (بنی صدر به عنوان جناح مخالفش) اما باز قضیه را زیر سر من می داند .

دقیقاً همه جا هم مطرح کرده راست هم می گه ، چون خطش را من نشان دادم .

این بنی صدر تو جبهه ملی دوم است و اسلامی هم فکر نمی کند . بنی صدر جزو جبهه ملی دوم بود با همین هدایت الله متین دفتری ، شاهپور بختیار همکاری داشت ، 15 خداد 42 نه نوشته ای نه کلامی نه حمایتی از امام خمینی ... بنی صدر دو سال قبل از انقلاب با شاهپور بختیار با دکتر صدیقی برنامه داشته تماس داشتند و به شاهپور بختیار گفتند تو نخست وزیر شو ما تو را از جبهه ملی بیرون می کنیم .

غائله چهاردهم اسفند۱۳۵۹(۵۲)


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان