هرگز به قاتلين ملت عراق پناه نخواهيم داد

Asadi01

در بحبوحه اعلان نتائج انتخابات پارلمانی عراق پايگاه اطلاع رسانی هابيليان گفتگویی را با احمد الاسدی کانديدای انتخابات ، مدير کل دفتر نخست وزیري و نائب رئيس هيئت اجرايی جريان اصلاح ملی وابسته به ابراهيم جعفری نخست وزير پيشين عراق انجام داد. اين گفتگو پيرامون گروهک تروریستی منافقین و پرونده تروريسم در عراق انجام گرفت.

 

احمد عبدالله جودة الأسدي متولد 1962 در بغداد است. وی در حال حاضر يکی از مديران کل دفتر نخست وزيری عراق و نائب رئيس هيئت اجرايی جريان اصلاح ملی است. او همچنين رياست مؤسسه جوانان عراق و شبکه توسعه بشری اين کشور را در دست دارد.

 

* جناب آقای الأسدي ديدگاه شما پيرامون مسأله انتقال منافقين از پادگان اشرف به بغداد يا مناطق جنوب عراق چيست؟

 

مسأله سازمان مجاهدي خلق بايد به صورت قانونی حل شود. قانون اساسی عراق و ديگر قوانين کشور وجود سازمانی تروریستی را در داخل عراق غير قانونی می شمارد. سازمان مجاهدين خلق تجاوزهای فراوانی را علیه عراق مرتکب شد و اتهامات بسيار زيادی به ويژه در ارتباط با سرکوب انتفاضه 1991 متوجه آنهاست از اين جهت مواضع مردمی و همين طور موضع ما به عنوان يک جريان سياسی ، مبتنی بر ضرورت تطبيق قانون اساسی بر همه گروههای تروریستی است. اين گروه يا بايد از عراق به شکل قانونی خارج شود يا اينکه تحقيقاتی پيرامون نقش آنها در حوادث سال 1991 و حوادث ديگر صورت بگيرد تا اطمينان حاصل شود که حتی یک تن از این اشخاص در فعاليت های تروريستی يا جنايتکارانه عليه ملت عراق نقش داشته است يا خير . اين مسأله نه مسأله ای سیاسی است و نه مسأله پناهندگی انسان دوستانه چرا که ممکن نيست به اشخاصی پناه بدهيم که تحت هرعنوان يا توجيه به سرکوب ملت عراق دست زده اند.

 

* دولت عراق تا 15 دسامبر سال گذشته به منافقين فرصت داده بود تا پادگان اشرف را ترک کنند اما آنها مخالفت کردند. جرا دولت موضع محکم تری را اتخاذ نکرد؟

 

در حقيقت اين پرونده را ما به ميراث برده ايم. نه دولت حالی و نه دول سابق مسؤوليتي در به وجود آمدن اين قضيه (ورود منافقين به عراق) نداشته اند. اما به هر حال اين يک واقعيت است و نياز به يک راه حل مقبول دارد تا معيارهای بين المللی در آن رعایت شود. تعداد اعضای آنها در عراق فراوان است و مشکلات زيادی را در منطقه پيرامون پادگان اشرف به وجود آورده اند. اتهامات فراوانی نیز پيرامون حوادث سال های 2003 و 2004 تا 2007 تقريبا ً به آنها وارد است. از اين جهت نمی توان اين مسأله را با فشار حل نمود. برای اين قضيه راه حلهای مرحله ای و جزئي وجود دارد تا اينکه بالأخره فيصله يابد. به هر حال معتقد هستيم که اين قضيه بايد در چارچوب قانون اساسی عراق حل شود.

* برخی جريانات مانع از اجرايی شدن تصميمات دولت عراق در اين خصوص هستند. به اعتقاد شما اين جريانها در بدنه سياسی عراق حضور دارند يا جريانهایی بيگانه و غير عراقي هستند؟

 

واضح و روشن است که اين سازمان با برخی گروههای خارجی و حتی برخی جريانهای موجود در بدنه سیاسی عراق ارتباط دارد. به عنوان مثال صالح المطلگ در يکی از مراسم آنان شرکت کرد و هدایایی را نیز از آنها دريافت نمود و همچنان اين روابط چه از داخل عراق و چه از خارج ادامه دارد.

 

* نقش اشغالگران در اين قضيه چيست ؟

 

همانگونه که اشاره کردم يقينا ً آنها روابط و منافع مشترکی با برخی جريانات دارند و به هيچ وجه دور از انتظار نيست که طرفهای ديگری نيز در اين موضوع به دولت فشار وارد می کنند.

 

* سازمان منافقین جنايت های فراوانی را در عراق مرتکب شد و مدتی قبل يکی از شبکه های تلويزيونی عراقی اعلام کرد که اسنادی از سازمان استخبارات صدام به دست آمده که نشان می دهد 25000 عراقی توسط منافقین کشته شده اند. با اين حال چرا رسانه های عراقی پيرامون اين سازمان سکوت کرده اند؟

 

می دانيد که عراق با پرونده های بسيار داغ و حساسی درگير است و موضوع اين سازمان يکی از اين پرونده هاست . اگر اين سازمان 25000 عراقی را به قتل رسانده است کسان ديگری در عراق هستند که بيش از اين تعداد جنايت کرده اند. ملت عراق هنوز تحت فشار اوضاع و شرايط بسيار سختی است که نياز است همه آنها با رعايت اولويت ها حل و فصل شوند. به عنوان مثال مسأله انتخابات، برخی گروههای سیاسی تلاش دارند تا نتايج انتخابات را به گونه ای ديگر نشان دهند و آن را از روال اصلی خود خارج کنند به همين جهت شايد فراوانی بسيار زياد مشکلات بسبب عدم تمرکز روی موضوع اين گروهک شده است.

 

* در ماههای اخير شاهد اين بوديم که دادگاه عالی جنایی عراق جلسات خود را با هدف محاکمه سران جنايتکار حزب بعث ادامه داده است علی رغم اين که گروهک منافقین بازوی نظامی صدام بود و در سرکوب انتفاضه دست داشته است تا به اکنون خبری از محاکمه سران منافقین در اين دادگاه نيست؟

 

هنوز بسياری از جناطتکاراتی که دست شان به خون مردم عراق آغشته شده است جز معدودی از آنها محاکمه نشده اند. اميدواريم که همه اين جنايتکاران چه عراقی باشند و چه تروریستهای غیر عراقی محاکمه شوند. هنوز مراحل اين محاکمه ها با کندی شديد ادامه دارد اگر اين محاکمه ها سريع تر و قاطع تر انجام بگيرد وضعيت در داخل بهتر از اين خواهد شد.

 

* دخالت های سازمان در امور داخل عراق بسيار روشن است . اين گروه برخی از سياستمداران عراقی همچون صالح المطلگ را به همايش های خود دعوت می کرد و دولت عراق را با الفاظ زشت مورد حمله قرار می دادند. در حال حاضر هم دولت را متهم به تقلب در انتخابات می کند. نظر شما پيرامون دخالتهای يک گروه بيگانه که در خاک شما مسقر است چيست؟

 

ما هيچ گونه دخالتی را از هر مجموعه و گروهی که باشد نمي پذيريم حال می خواهد يک سازمان يا يک کشور باشد. ما خواهان روابطی متوازن مبتنی بر منافع مشترک با همه کشورهای جهان هستیم بدون اينکه در امور داخلی يکديگر دخالتی داشته باشيم. اين دخالت ها پذيرفتني نيست حتی اگر از جانب يک سازمان باشد. عراق از آن عراقی هاست و اميدوارم که نفطه استقرار و ثبات در منطقه باشد نه تنها برای عراقی ها بلکه برای همه کشورهای همسایه و کشورهای جهان. دوران مشکل سازی و تنش زایی عراق برای دیگر کشورهای منطقه و دنيا به پايان رسيده است.

 

* آينده سازمان منافقین در عراق را چگونه ارزيابی می کنيد. به ويژه بعد از انتخابات اخير و تشکيل دولت جديد؟ آيا چيز جديدی در اين پرونده خواهيم ديد؟

 

هر چه توان و قدرت عراق افزايش يابد مجال گروههای تروريست موجود در عراق از بين خواهد رفت . با پيشرفت وضعيت امنيتی و افزايش توان دولت ، امنيت در اين کشور افزايش خواهد يافت و ديگر نه سازمان مجاهدي خلق و نه ديگر گروههای تروريستی جایی در عراق نخواهند داشت.

 

* آيا اين سازمان در عراق محاکمه خواهد شد يا بدون محاکمه اخراج خواهد شد؟

 

در اين ارتباط نيازمند کارشناسان حقوقی هستيم تا به شکل قانونی حل شود. آنها عراقی نيستند و رژيم سابق عراق وضعيت ويژه ای را به آنها اعطا کرد. در آغاز اشغالگری آمريکا نيز اين وضعيت ويژه به آنها داده شد. به همين جهت اين مسأله نيازمند يک سری از کارشناسان حقوقی است تا معلوم شود بايد با آنها چگونه برخورد. هنگامی که از اين مسأله صحبت می کنم از يک قضيه قطعی صحبت می کنم. آنها در حوادث عراق دست داشته اند در وضعيت عراق تأثير گذاشته اند. ممکن نيست که آنها را در عراق پذيرا باشيم در حالی که تروریسم ويژگی آنها باشد.

 

* به عنوان آخرين سؤال پيرامون جنايات آنها به ويژه در کردستان و جنوب عراق توضيح بفرمائيد.

 

جنايات آنها زياد است. دخالت های آنان در حوادث سال 1991 و پشتيبانی آنها از برخی حوادث تروریستی که بعد از سقوط رژيم سابق در مناطق اطراف ديالی به وقوع پيوست امری روشن و واضح است.

 

*جناب آقای اسدی از اين که اين فرصت را در اختيار ما گذاشتيد متشکريم.

 

من هم از شما متشکرم.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان