گلباران مزار شهید شهریاری در امامزاده صالح

Shahriyariرئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه شهدا ما را به بندگی خداوند و عبودیت رهنمون می‌کنند، گفت: شهریاری کسی بود که خداوند نفسش را خرید تا بهشت را به وی ارزانی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) به نقل از پایگاه خبری شهدای ایران؛ علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در چهارمین سالگرد شهادت شهید علم و تقوا مجید شهریاری که جمعه در امامزاده صالح برگزار می‌شد گفت: تقارن شهادت حضرت رقیه و هفته بسیج و ایام صفر و بزرگداشت شهید والا مقام دکتر شهریاری که حق بزرگی بر گردن ما دارد معانی زیادی دارد.

وی افزود: من دین بزرگی را به شهید شهریاری دارم و باید این دین را ادا کنم.

صالحی تصریح کرد: اینگونه بزرگداشت‌ها و نکوداشت‌ها تذکر و تنبه به خودمان است و اگر فیضی از حضور در این جلسات می‌بریم قبل از اینکه این فیض به شهید برسد به خود ما داده می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت:‌ تذکر از منظر قرآن کریم یعنی زنگار زدودن و غبار روبی از فراموشی‌هاست. پس باید به خود بیاییم و فراموشی‌ها را کنار بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: انسان همواره در غفلت است و نیاز به یادآوری دارد.

صالحی تأکید کرد: ما شهدا را به خاک نسپرده‌ایم بلکه آنها را به خاطر سپرده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: اینطور مجالس باید همچنان برگزار باشد زیرا همگان می‌دانیم که شهدا همواره زنده هستند و بر اعمال ما نظاره‌گر.

وی افزود:‌ ذکر پیامبر و یاران او همواره بر ائتلاف و با برگزاری اینگونه مراسم‌ها این اعتلای اولیا و انبیای الهی بیشتر می‌شود.

صالحی تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید که نپندارید که کسی که شهید شده از یاد رفته بلکه او زنده است و روزی می‌برد.

وی اظهار داشت:‌ جاودانگی شهدا در اسوه، الگو و نشانه راه بودن آنهاست و آنها هستند که مقصد و جهت را برای انسان‌های دیگر نمایان می‌کنند و به همین دلیل است که این شهدا نزد ما زنده هستند که مبادا ما جهت را گم کنیم.

صالحی خاطرنشان کرد: شهدا ما را به بندگی خداوند و عبودیت رهنمود می‌کنند.

وی افزود: اولین قدمی که یک شهید در وضعیت حیات خویش در دنیا قرار می‌گیرد تجربه ایثار و از خودگذشتگی وی است و سپس بعد از این بخش است که وی به سمت عبودیت خداوند حرکت می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت:‌ شهدا و صدیقین نماد انسان الهی در کشاکش خیر و شر هستند.

وی تصریح کرد: خداوند از مومنین نفس و مال آنها را خریداری کرده تا بهشت را به آنها ارزانی کند.

صالحی تصریح کرد:‌ بسیجی رفتار کردن مجاهدت و کمال معرفت است و بسیجیان تلاش در راه مجاهدت یعنی حرکت فی‌سبیل‌الله را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: وقتی کوششی همراه با مجاهدت صورت بگیرد جهاد فی‌سبیل‌الله صورت گرفته و شهید شهریاری هم رفتارها و کردارهایش جهاد فی سبیل‌الله بود.

وی افزود: بسیجی شهید مجید شهریاری در جنگ با رژیم بعثی جهاد اصغر انجام داد و سپس او در جهاد اکبر یعنی حضور در مسائل علمی بسیار موفق بود و مزدش را هم گرفت. چون وی خودساخته و برکاتش توأماً همراه با علم و دانش بود شهادت را به عنوان مزدش از خداوند گرفت.

صالحی گفت: شهید شهریاری اوج گرفت چون وی بهره‌مند از علم و دین بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: شهید شهریاری انسانی سراسر شور در بندگی خداوند و اهل ایثار و از خودگذشتگی به هم‌نوعان خود بود.

وی افزود:‌ شهید شهریاری ویژگی‌هایی داشت که خداوند در قرآن کریم در مورد عالمان آن را ذکر کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: قرآن 10 ویژگی را برای عالمان بیان کرده که عبارتند از عالم وارسته، اهل شناخت مخلوقات الهی، پیوستگی فکر و ذکر و ایمان و علم، اهل خشیت از خداوند، اهل تبلیغ دین، اهل ایمان به خدا و وحی و رسالت متأثر از کلام خداوند، قدرت تشخیص حق و اهل بصیرت، اهل تعقل و تفکر و همچنین دارای مراتب و درجات 10 ویژگی است که خداوند برای عالمان بیان کرده است.

وی بیان داشت:‌ شهید شهریاری موحدی خستگی‌‌ناپذیر و در بحث تخصصی‌اش اعلی و پیوسته در حال ذکر بود و همواره ترس از خداوند داشت و مستقیم و غیرمستقیم تبلیغ دین خدا را می‌کرد و وقتی هم که نام خدا و کلام خدا را می‌شنید قلبش و جانش تکان می‌خورد. دکتر شهریاری حق و باطل را به خوبی می‌شناخت و به راستی که نام وی حتماً در کنار دیگر عالمان و در کنار نام خداوند و فرشتگان است.

صالحی گفت:‌ شهید شهریاری جزو تنها کسانی بود که دانشیاری و استادیاری و استاد تمامی وی در حداقل زمان طی شد که البته اینها تمامی مراتب دنیوی وی بود اما مراتب روحانی و معنوی دکتر شهریاری در نهایت منجر به شهادت او شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: خداوند وعده داده که کسانی که اهل علم هستند را مرتبه اعلی و مجاهدت می‌بخشد و دکتر شهریاری هم حتماً در زمره این افراد است.

وی گفت:‌ زمانی که بحث تولید صفحات سوخت 20 درصد مطرح شد نیاز به محاسباتی بسیاری پیچیده داشتیم که فقط شهید شهریاری می‌توانست این امور را انجام دهد و الحمدالله وی این کار را بدون چشم داشتی انجام داد ضمن اینکه دانشمندان فراوانی را در کنار خود در حین انجام تحقیقات این مسئله تربیت کرد تا پس از حیاتش راهش را ادامه دهند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: ‌شهریاری توانایی داشت که فاصله جمهوری اسلامی ایران را با قوی‌ترین کشورهای هسته‌ای کم کرد.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان