گشایش ششمین مجمع جهانی صلح در اندونزی

Andonezi

ششمین مجمع جهانی صلح امروز با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران با نگاهی به خشونت‌های ناشی از تروریست‌ها و تقویت گفت‌وگوهای سازنده به‌عنوان راه‌حلی برای صلح در جهان در جاکارتا پایتخت اندونزی گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از ایرنا، «جوکو ویدودو» معروف به جوکووی رئیس جمهوری اندونزی در آیین گشایش ششمین مجمع جهانی صلح که «ولی الله محمدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا نیز در آن حضور داشت، گفت: من واقعا معتقدم مجمع جهانی صلح قادر به تولید یک گفت‌وگوی سازنده و تقویت تلاش‌ها برای به ارمغان آوردن صلح برای اندونزی و جهان است.

رئیس جمهوری اندونزی تعدادی از اقدامات تروریستی در کشورش از جمله بمب گذاری بالی را مورد اشاره قرار داد، اما گفت که همواره اقدامات و مشکلات تروریستی در اندونزی از طریق روح وحدت و همکاری بر طرف شده است.

وی تاکید کرد: اقدامات تروریستی و افراط گرایی در کشورهای دیگر نیز اتفاق می افتد و غلبه بر تروریسم نیازمند اقدام جمعی است.

'دین شمس الدین' رئیس مرکز گفت وگو و همکاری میان تمدن ها (سی.دی.سی.سی) نیز در آیین گشایش این مجمع گفت: موضوعی که اکنون بسیار فوری و مهم است، تهدید تمدن ها و جنایت علیه بشریت است.

وی با تاکید بر اینکه خشونت به شدت در جهان شایع شده است، گفت که تهدید تمدن ها و جنایت علیه بشریت اکنون به نام دین، نژادپرستی و به نمایندگی از منافع سیاسی انجام می شود.

وی گفت: بنابراین، این موضوع باید در ششمین مجمع صلح جهانی مورد بحث قرار گیرد، چون خشونتی که با نام دین انجام می شود و ریشه در بی عدالتی جهانی دارد، به کرامت انسانی و شان و منزلت انسان ها آسیب رسانده است.

رئیس مرکز گفت وگو و همکاری میان تمدن ها اظهار امیدواری کرد که این نشست منجر به دستیابی به راه‌حلی برای تشریح پایان خشونت ها و ایجاد صلح شود.

وی گفت: ما در مورد خشونتی که در جهان در حال رخ دادن است، نگرانیم. از طریق نشست جهانی صلح، ما باید بازیگران اصلی را کنار هم قرار دهیم تا برای صلح جهانی تلاش کنند.

ششمین مجمع جهانی صلح تا چهارم نوامبر (جمعه 14 آبان) در گراند هتل شهر جاکارتا پایتخت اندونزی ادامه می یابد و 200 نماینده از اندونزی و 52 کشور جهان در آن حضور دارند.

این مجمع دو سالانه با همکاری سازمان محمدیه اندونزی که از بزرگترین سازمانهای اسلامی این کشور محسوب می شود و مرکز گفت وگو و همکاری میان تمدن ها برگزار می شود.

موضوع ششمین مجمع جهانی صلح 'خشونت علیه افراط گرایی: کرامت انسانی، نابرابری جهانی و مسئولیت مشترک' است.

'کنسول ماریا' رئیس کمیته رهبری این نشست پیش از این گفته بود ریشه های افراط گرایی خشونت آمیز بسیار گسترده است و این عوامل نمی تواند تنها در زمینه جنگ درک شود، بلکه از نگاه نابرابری اقتصادی نیز باید به آن نگریسته شود.

این نشست از سال 2006 هر دو سال یکبار با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف جهان برگزار شده است.

درک افراط گرایی خشونت آمیز که شان انسانی را مورد آسیب قرار می دهد، جستجوی ریشه های افراط گرایی خشونت آمیز با توجه به نابرابری های جهانی، کمک به دولت ها جهت توصیه و استفاده از سیاست ها و دیدگاه های مناسب در مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز، افزایش نقش زنان، خانواده و جامعه در ساخت فرهنگ پرهیز از خشونت و فراهم کردن زمینه تحقیق و برنامه های بین المللی برای صلح پایدار به ویژه در بین جوانان از جمله اهداف این نشست عنوان شده است.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان