گسترش سایه شوم تروریسم؛ از بغداد تا مدینه / ایران تا ریشه کنی خشونت از پای نخواهد نشست

Akhbarterrorism

به گزارش هابیلیان و به نقل از ایرنا، هفته گذشته اگر چه روزهای آخر ماه مبارک رمضان بود و جهان اسلام پس از برگزاری با شکوه «روز جهانی قدس» برای برگزاری «عید سعید فطر» آماده می شد، اما باز هم سایه شوم ترور و خشونت مسلمانان را مصیبت زده کرد.

تکفیری ها خشمگین و مستاصل از شکست های پی در پی در عراق و سوریه این بار مردم مسلمان و غیر نظامی را در مناطق مسکونی و شهری هدف قرار داده و قتل عام کردند.

تروریسم مرز و ملیت نمی شناسد

جمهوری اسلامی ایران اقدامات تروریستی در هر نقطه از جهان را محکوم می کند؛ این موضع روشن و صریح ایران در مواجهه با خشونت و افراطی گری در هر کشوری و بر ضد هر ملتی است.

مقامات ایرانی هفته گذشته با فرارسیدن عید بزرگ مسلمانان در پیام های جداگانه با اعلام انزجار از پدیده زشت و بدخیم ترور در قلب جهان اسلام و ابراز امیدواری از پاک شدن جهان اسلام از تنفری که توسط کوته اندیشان تندرو ترویج می‌شود، تاکید کردند تا ریشه کنی خشونت از پای نخواهند نشست.

حوادث تروریستی در عراق و بنگلادش و عربستان

هفته گذشته در یک عملیات بمب گذاری انتحاری در منطقه مسکونی – تجاری کراده داخل در بغداد و در خیابانی پر رفت و آمد و مرکز خرید ساکنان محلی، بر اثر انفجار یک دستگاه کامیون یخچال دار حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره، دست کم 290کشته و بیش از 200 زخمی بر جا گذاشت. این فاجعه در طول 13 سال گذشته در عراق بی سابقه بود.

این حملات از سوی گروه تکفیری-تروریستی داعش درحالی صورت می گیرد که طی هفته های گذشته نیروهای عراقی و نیروهای بسیج مردمی توانستند شهر فلوجه را که از سال 2014میلادی در اشغال این گروه تروریستی بود، آزاد کرده و اکنون متوجه آزادسازی موصل درشمال عراق شوند.

گرونگیری و ترور در داکا پایتخت بنگلادش

همچنین هفته گذشته در بخش دیگری از جهان در داکا پایتخت بنگلادش هفت فرد مسلح با حمله به رستورانی در محله دیپلماتیک داکا حدود 35 نفر را به گروگان گرفتند و با حمله نیروهای ویژه ارتش و پلیس بنگلادش و کشته شدن 20 گروگان ، دو مامور پلیس و 6 مهاجم و نیز دستگیری یکی از مهاجمان، گروگانگیری پایان یافت. حدود 30 نفر نیز در این حمله مجروح شدند.

وزیر کشور بنگلادش به رغم اینکه گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله گروگان گیری در داکا را به عهده گرفت و تصاویری از مهاجمان را در کنار پرچم خود منتشر کرد، ‌گفت: آنها عضو گروه «جماعت المجاهدین» بنگلادش هستند و هیچ ارتباطی با گروه تروریستی داعش ندارند.

حملات انتحاری در پنج منطقه در عربستان

از طرفی دامنه حملات انتحاری هفته گذشته به سرزمین پیامبر(ص) در عربستان هم رسید؛ انفجارهای انتحاری در مناطق مختلف عربستان از جمله عملیات تروریستی در نزدیکی مسجدالنبی و نیز در منطقه قطیف رخ داد.

تروریست ها در پنج حمله انتحاری بخش های مختلفی از عربستان از مسجد شیعیان در قطیف (دو انفجار) تا حرم نبوی در مدینه و نیز بیمارستانی در جده را هدف قرار دادند. البته این انفجارها تلفات جانی نداشته است.

ایران در کنار دولت و مردم عراق ایستاده است

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن این اقدام تروریستی خاطرنشان کرد جمهوری اسلامی ایران تا شکست کامل تروریست ها در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با محکوم کردن حادثه تروریستی داکا و ابراز همدردی با خانواده قربانیان این حادثه و دولت و ملت بنگلادش گفت که جا دارد جهان به ندای صلح جویانه ایران برای مبارزه ای بی امان و جدی با تروریسم و افراطی گری گوش فرا دهد.

ایران انفجارهای زنجیره ای عربستان را محکوم کرد

قاسمی در موضع گیری دیگری با محکوم کردن انفجارهای انتحاری هفته گذشته در عربستان سعودی تصریح کرد که تروریسم مرز و ملیت نمی شناسد و هیچ راه حلی جز ایجاد یک اجماع و انسجام بین المللی و منطقه ای علیه آن وجود ندارد.

پیام توئیتری ظریف: برای مبارزه با خشونت نباید از پا بنشینیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به عملیات های تروریستی استانبول، داکا و بغداد، در پیام های توئیتری هفته گذشته خود تاکید کرد: برای مقابله با تروریسم از پا نخواهیم نشست.

ظریف در واکنش به عملیات های تروریستی در کشورهای ترکیه، بنگلادش و عراق، نوشت: «تا زمانیکه کسانی پشت این عملیات های تروریستی هستند و ایدئولوژی آنها شکست نخورده باشد، نباید از پا بنشینیم.»

*توییت تبریک عیدانه ظریف / امت خود را از خشونت و تنفر پاک کنیم

ظریف نیز پیام تبریک عید سعید فطر خود را توییت کرد و نوشت: «امید است همگی ما با دعا و دینداری و ایمان، امت خود را از خشونت و تنفری که توسط کوته اندیشان تندرو ترویج می‌شود، پاک کنیم.»

ضرورت وحدت جهانی بر ضد تروریسم نیروهای انتحاری

 گروه تروریستی داعش در عملیات دیگری در مرقد 'سید محمد' در شهر بلد از توابع سامراء ۳۵ تن از زائران و اهالی منطقه را کشتند و ۶۵ تن هم زخمی زخمی شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه این حملات تروریستی را نیز محکوم کرد و اینگونه اقدامات را شرم آور خواند.

این عملیات و کشتار بار دیگر اهمیت و ضرورت وحدت جهانی برای مقابله موثر با تروریسم تکفیری و رفتارهای جنون آمیز این گروه ها را نشان داد.

مبارزه با تروریسم برنامه بین المللی می خواهد

غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز هفته گذشته در جلسه تصویب پنجمین بازبینی راهبردهای جهانی مبارزه با تروریسم در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن اقدام های تروریستی اخیر در عراق، سوریه، لبنان، بنگلادش، ترکیه و عربستان سعودی تروریسم را موضوعی چند وجهی دانست و مبارزه با آن را نیازمند برنامه ای همه جانبه و همکاری واقعی در سطح بین المللی و منطقه ای عنوان کرد.

خوشرو همچنین از توسل برخی از کشورها به ابزارهای مالی و قضایی برای وارد آوردن فشار بر مردم ایران به شدت انتقاد کرد.

وی تصریح کرد که ایران برای بازگرداندن دارایی های خود از همه ابزارهای ممکن ازجمله توسل به دیوان دادگستری بین المللی استفاده خواهد کرد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان