گزارشی از مراسم گراميداشت دوازدهمين سال شهادت اسدالله لاجوردی

آنهايي كه شهيد لاجوردي را فردي خشن معرفي مي‌كنند دشمنان انقلاب هستند چرا كه ايشان بسيار رئوف به خصوص نسبت به فريب خوردگان بودند و معتقد بود بايد آنها را نجات داد و در نماز جمعه‌ها در كنار آن‌ها حضور پيدا مي‌كرد و هميشه بر اين موضوع همت داشت كه گم شدگان از راه خدا را نجات دهد.

 

Mohseni Ajei 1

محسنی اژه ای:اگر مي‌خواهيم از گزند نفاق مصون بمانيم بايد از ولي امرمان تبعیت کنیم

محسني اژه‌اي-دادستان کل کشور- عصر دیروز در مراسم گراميداشت دوازدهمين سال شهادت اسد الله لاجوردي كه در محل مسجد بلال سازمان صدا و سيما با حضور اقشار مختلف جامعه برگزار شد گفت: بايد به روح آن شهيد والا درود فرستاد زيرا هنوز هم بعد از ساليان سال ياران انقلاب در گراميداشت شهادت وي دور هم جمع مي‌شوند و البته بايد عرض كنم شما هم ياران باوفايي براي شهيد لاجوردي بوديد و آن شهيد بزرگوار ياران خوبي داشت كه توانست در رسيدن به بسياري از اهداف خود موفق باشد.

 

وي به خاطره‌اي از شهيد لاجوردي مربوط به سال‌هاي اول دهه 60 اشاره كرد و گفت: در يكي از روزهاي ماه رمضان بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از آن شهيد بزرگوار شنيدم كه خدا را قسم مي‌داد كه از تو مي‌خواهم مرگ من را شهادت در راه خودت قرار بدهيد و دعاي ديگري مي‌كرد كه به من توفيق بده تا بتوانم در راه حذف دشمنان خدا و رسول قدم بردارم.

 

وي با اشاره به نفاق جديدي كه شهيد لاجوردي در وصيت نامه خود به آن اشاره كرده است، گفت: طبيعي است در هر مقطعي از انقلاب نفاق نقابي به تناسب شرايط حاكم در زمان براي پوشاندن چهره خود استفاده مي‌كند.

 

وي با اشاره به اينكه در سال 59 نفاق و منافق براي نفوذ خود در جامعه و نزديك شدن به مسئولين آن زمان از يك نوع پوشش ظاهري، زباني و حتي شغلي استفاده مي‌كرد گفت: اگر كسي مي‌خواست در سال 61 منافق باشد مجبور بود از پوشش جديدي نسبت به سال 59 استفاده كند زيرا شرايط در هر زمان براي بروز و پوشاندن چهره نفاق توسط منافق متفاوت بود.

 

محسني اژه‌اي افزود: در حوادث بعد از انتخابات ديديم چه كساني چهره خود را عوض كردند و ديديم چه كساني منافق از كار درآمدند من نمي‌خواهم همه آنچه بعد از انتخابات رخ داد را به پاي نفاق جديد بگذارم زيرا مجموعه‌اي از منافقين مجاهدين و كساني كه از ابتداي انقلاب با انقلاب مخالفت داشتند دست به دست هم دادند تا حوادث بعد از انتخابات را پديد بياورند ولي اعتقاد دارم همه كساني كه در بعد از انتخابات با فتنه هم مسير شدند در دلشان نه به امام (ره) نه به انقلاب و نه به اسلام ناب محمدي اعتقاد ندارند.

 

وي ادامه داد: مهم اين است كه ما بصيرت داشته باشيم و بتوانيم منافقين را در هر زمان و با هر لباس تشخيص دهيم و بتوانيم با كمترين هزينه با آنها برخورد كنيم. زيرا منافق مي‌كوشد اگر قرار است خودش هم از بين برود با بييشترين هزينه به انقلاب لطمه وارد كند.

 

دادستان كل كشور افزود: عده‌اي متأسفانه نظر و برداشت خود را از قرآن به پاي اسلام مي‌گذارند و ما بايد بتوانيم در هر مقطعي به آموزه‌هاي ديني و اسلام ناب محمدي توجه كنيم و مهمتر از همه بايد به ولي فقيه خودمان يعني رهبر معظم انقلاب اعتماد كنيم نه اينكه هر جايي سخن ايشان به مذاقمان خوش نيامد با ايشان مخالفت كنيم و ساكت بنشينم و هر زمان كه سخن ايشان را با نظر خودمان موافق ديديم از ايشان تبعيت كنيم.

 

وي در خاتمه سخنان خود با اشاره به اين مطلب كه لاجوردي موفق بود زيرا مقلد و متعبد بود گفت: لاجوردي ولايت مدار بود و پشت سر رهبرش حركت مي‌كرد امروز هم اگر ما مي‌خواهيم از گزند نفاق مصون بمانيم بايد پشت سر ولي امرمان حركت كنيم و مطمئن باشيم كه ديني‌مان از هر گزندي مصمون خواهيم ماند.

 

رييسي: شهيد لاجوردي چهره‌اي با بصيرت بود

 

همچنین در این مراسم معاون اول رييس قوه قضاييه در مراسم دوازدهمين سالگرد بزرگداشت ديده‌بان انقلاب اسلامي شهيد سيداسدالله لاجوردي كه در مسجد بلال برگزار شد، در جواب اين سوال كه عليرغم دغدغه شهيد لاجوردي بر روي پرونده هشتم شهريور در مورد شهيد رجايي و باهنر، چرا امروز اين پرونده هنوز به نتيجه كامل نرسيده است، اظهار كرد: انسان با بصيرت در شناخت دوست و دشمن و راه و بيراه از ديگران گام‌هاي بسياري پيشتر و جلوتر است.

 

وي با بيان اينكه با مرور زندگي ائمه معصومين مي‌توان گفت بهترين جلوه بصيرت در زندگي صديقه طاهره(س) يافت مي‌شود كه ايشان خوب مي‌ديدند چه اتفاقي مي‌افتد و چه اتفاقي خواهد افتاد، تصريح كرد: لاجوردي به عنوان يك مسئول قضايي وظيفه پيگيري حادثه هشتم شهريور را داشت، اما پيگيري او از نوع پيگيري‌هاي معمول نبود بلكه با ديد و شناخت نسبت به اصل حادثه به واكاوي مي‌پرداختند.

 

رييسي با بيان اينكه در شناخت دشمن هر شخص بايد ديد مواضع آن شخص چيست، توضيح داد: با ديدن مواضع باهنر و رجايي مي‌توان تشخيص داد كه دشمنان آن‌ها چه كساني هستند و در اين راستا پيگيري و جديت شهيد لاجوردي براي شناسايي عوامل اين حادثه كه البته جرياني علني و آشكار نبودند بلكه ناپيدا و مخفي عمل مي‌كردند قابل توجه است.

 

وي به بيان نظرات مختلف در مورد نفاق و ويژگي چهره نفاق پرداخت و خاطر نشان كرد: شناخت جريان نفاق، شناختي ويژه است، البته شناخت و شناساندن آن كار آساني نيست پس مي‌توان گفت شناخت نفاق بي‌نقاب آسان نيست و همين طور شناخت و شناساندن نفاق بانقاب بسيار سخت است.

 

معاون اول رييس قوه قضاييه در حالي كه شناخت جريان نفاق را از ويژگي‌هاي شهيد لاجوردي دانست، افزود: شهيد لاجوردي در دوران دادستاني خود با حساسيت بسيار پرونده هشتم شهريور را دنبال مي‌كردند و به حساسيت اين پرونده توجه خاص داشتند.

 

رييسي با اشاره به اينكه رد پايي از مسائل مطرح در پرونده هشتم شهريور در جريان فتنه بعد از انتخابات را شاهد بوديم، تصريح كرد: معلوم شد كه حق با لاجوردي بود.

 

وي در جواب اين سوال كه اگر راه لاجوردي را پيش مي‌رفتيم آيا حوادث پس از انتخابات رخ نمي‌داد، توضيح داد: بسياري از حوادث اگر در زمان خود به صورت جامع و كامل و بدون هرگونه تصرف رسيدگي شود، حتما تضمين كننده براي اجراي قانون، عدالت و پيشگيري از حوادث آتي خواهد بود.

 

عسگراولادي :شهيد لاجوردي بنده متوكل متوصل و متولي به ولايت نايب امام زمان بود

 

در ادامه عسگراولادي دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: شخصيت لاجوردي چهار بعد داشت يك بعد آن بنده خدا بودن بود، بعد دوم اينكه او بنده متوكل بود و در بعد سوم او بنده متوكل متوصل بود و بعد چهارم شخصيت لاجوردي اين بود كه بنده متوكل متوصل و در تولي ولايت بود كه هيچ كم و كسري تا آخرين لحظه نياورد.

 

وي گفت: اگر چهار بعد شخصيت شهيد لاجوردي را بررسي كنيم چرايي دوست‌شناسي، دشمن شناسي و منافق شناسي او براي ما روشن مي‌شود.

 

عسگراولادي تشكر از خانواده شهيد لاجوردي و دو شهيد همراه‌شان گفت: همسر شهيد لاجوردي و مرحوم مرتضي لاجوردي برادر ايشان، دو يار هميشگي ايشان بودند.

 

وي با تاكيد بر اينكه براي شناخت لاجوردي بايد بندگي او را مورد توجه قرار داد، گفت: لاجوردي واقعا بنده بود و بندگي از افتخارات او به حساب مي‌آمد چرا كه واقعا در وظايف خود توكل بر خدا سرمايه ايشان بود.

 

دبيركل حزب موتلفه اسلامي با اشار ه به اينكه شهيد لاجوردي از نظر حساب و كتاب بسيار دقيق بودند، گفت: آنهايي كه شهيد لاجوردي را فردي خشن معرفي مي‌كنند دشمنان انقلاب هستند چرا كه ايشان بسيار رئوف به خصوص نسبت به فريب خوردگان بودند و معتقد بود بايد آنها را نجات داد و در نماز جمعه‌ها در كنار آن‌ها حضور پيدا مي‌كرد و هميشه بر اين موضوع همت داشت كه گم شدگان از راه خدا را نجات دهد.

 

وي با بيان اينكه شهيد لاجوردي بنده متوكل متوصل و متولي به ولايت نايب امام زمان بود، تصريح كرد: شهيد لاجوردي نزديك‌ترين موضع به موضع امام (ره) راجع به منافقين را داشتند.

 

عسگراولادي به توصيه‌هاي هميشگي شهيد لاجوردي در مورد شناخت منافق جديد اشاره كرد و گفت: به اعتقاد شهيد لاجوردي نفاق جديد بسيار پيچيده‌تر از نفاق اوليه است و بسيار خطرناك‌تر مي‌باشد پس بايد بدانيم لاجوردي اسلام‌شناس و شيعه‌شناس بود و بر اين اساس موضع‌گيري دقيقي نسبت به كفار، ملحدين و منافقين داشت.

 

عسگراولادي در پايان با اشاره به اينكه در دوره‌اي ابوالفضل حيدري، شهيد لاجوردي و بنده هر سه تبعيد به زندان مشهد شديم، گفت: من آخرين كسي بودم كه به نفاق مجاهدين خلق پي بردم و اولين نفر شهيد لاجوردي بود زيرا اسلام‌شناسي او از ما دقيق‌تر بود.

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان