گردهمایی یاران حاج قاسم به یاد فرمانده

170125636

شامگاه سه شنبه جمع زیادی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در لشکر ۴۱ ثارالله کرمان در تالار برق کرمان گردهم آمدند تا یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را زنده نگهدارند.

به گزارش هابیلیان به نقل از ایرنا، دوران دفاع مقدس برای رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله کرمان پرافتخار، خاطره انگیز و باشکوه بود و وجود فرمانده ارزشمندی همچون حاج قاسم سلیمانی به این جمع جهادی ارزش و اعتبار بسیاری داده است.

پس از شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی، همرزمانش در دوران دفاع مقدس با عمل به یکی از توصیه های این شهید عزیز، با تشکیل لشکر پیشکسوتان ثارالله کرمان، به این پیشنهاد جامعه عمل پوشاندند.

حال پس از گذشت سه سال از فقدان فرمانده شهید لشکر همیشه پیروز ۴۱ ثارالله کرمان در دوران دفاع مقدس، یارانش در شبانگاه سه شنبه ۲۷ دی دور یکدیگر جمع شدند تا ضمن تازه کردن دیدارها، به یاد دوران جنگ و جهاد از حاج قاسم عزیز بگویند.

پیشکسوتان دفاع مقدس در آرام سازی اغتشاشات نقش مهمی داشتند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در اغتشاشات اخیر افرادی در خیابان های کرمان اقدامات داعش وار و وحشیانه انجام می دادند و نقش پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در این شرایط در آرام سازی جامعه با اهمیت بود.

سرداردمحمد علی نظری افزود: پیشکسوتان در زمان دفاع مقدس، با میدان شناسی وارد صحنه دفاع از میهن شدند و هشت سال جانانه دفاع کرده و یک سانتی‌متر از خاک کشور را به دشمن ندادند.

وی اظهار داشت: پیشکسوتان دفاع مقدس با میدان‌شناسی در تامین امنیت جنوب‌شرق کشور، بازسازی‌ها و خدمات‌رسانی به مردم و در رویدادهای مختلف باعث قوت قلب ما هستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: در شهریور که جریان‌های مخل امنیت را شاهد بودیم؛ و دشمنان قصد داشتند نفوذ و محبوبیت حاج‌قاسم در دل آزادگان جهان کمرنگ کنند، اما باز هم پیشکسوتان دفاع مقدس موجب آرامش ما بودند.

وی تاکید کرد: دشمنان به این فکر می‌کردند اگر در کرمان حاج‌قاسم را بزنند، می‌توانند در دیگر نقاط ایران و دنیا از این موضوع بهره‌برداری کنند، بنابراین بر کرمان تاکید داشتند، در این شرایط حضور پیشکسوتان در اغتشاشات آرامش‌بخش و قوت قلب بود و خیال ما را راحت کرد.

سردار نظری با اشاره به تشکیل لشکر پیشکسوتان ثارالله کرمان گفت: تیپ پیشکسوتان شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی توسط سردار معروفی فرمانده سابق سپاه ثارالله و به توصیه سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی شکل گرفت تا بچه‌های لشکر ۴۱ ثارالله دور هم جمع شوند.

وی خاطر نشان کرد: در روزهایی که دشمن به‌دنبال انشقاق بین مردم برای عدم حضور در انتخابات بود و پیش‌بینی می‌کرد مشارکت کمتر از ۴۰ درصد باشد، با کار تبیینی پیشکسوتان لشکر ۴۱ ثارالله، شاهد حضور ۶۰ درصدی مردم کرمان در انتخابات بودیم.

بیان ابعاد و زوایای پنهان زندگی سردار سلیمانی

استاندار کرمان نیز با تاکید بر لزوم برگزاراری جلسات دورهمی پیشکسوتان لشکر ۴۱ ثارالله گفت: با توجه به اینکه حاج‌قاسم در زمان حیات، اجازه نمی‌داد درباره‌اش صحبت کنند، حالا همرزمانش باید بیایند و درباره سردار سلیمانی صحبت و خاطراتشان را بازگو کنند و این خاطرات مستند شود تا زوایا و ابعاد پنهان زندگی حاج‌قاسم را تبیین کنیم.

محمد مهدی فداکار تصریح کرد: حاج‌قاسم سلیمانی ویژگی‌های زیادی داشت که یکی از آنها رفیق‌باز بود و این یک ویژگی مثبت همه را جذب می‌کرد.

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی برای فرزندان شهدا وقت می‌گذاشت و اگر می‌دانست، فرزند شهیدی کار یا گرفتاری دارد بلافاصله پیگیری می‌کرد و ما هم باید مسائل و مشکلات فرزندان شهدا را به نیت حاج‌قاسم پیگیری کنیم.

یاران از فرمانده گفتند

علی عرب نژاد از رزمندگان دوران دفاع مقدس در لشکر ۴۱ ثارالله کرمان به ذکر ویژگی های شهید سلیمانی پرداخت و گفت: حاج قاسم سلیمانی سعه صدر داشت و با حوصله، تکلیف و مدارا، کار را پیش می برد و از همه توان افراد استفاده می کرد.

وی افزود: سردار سلیمانی به جوانان بسیار اعتماد داشت و استعدادها را در حوزه های مختلف کشف می کرد و از جوانان در دوران دفاع مقدس فرمانده ساخت.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس بیان کرد: حاج قاسم با اعتقاد به سیستم سازی، نظم را حاکم می کرد و در همه کارها آینده نگر بود و شرایط داخل و خارج از کشور و بین المللی رصد می کرد.

عرب نژاد با اشاره به اینکه سردار سلیمانی سریع تصمیم می گرفت و اقدام می کرد تصریح کرد: نظم و انضباط سردار، زبانزد بود و اخلاق خوب و اهمیت دادن به جسم، رابطه خوب با خانواده هم از خصوصیات آن شهید بزرگوار بود.

وی ادامه داد: حاج‌قاسم طرفدار محیط زیست بود و حتی زمانی که در منطقه حضور داشت هم به‌فکر غذای آهو های بالای پادگان بود؛ به درختان توجه داشت و اجازه نمی‌داد به درختی آسیب برسد.

ابراهیم شهریاری فرمانده تیپ سردار شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی از لشکر پیشکسوتان ثارالله کرمان نیز گفت: امسال تعداد زیادی زائر برای سالگرد حاج قاسم آمد که به خوبی زائران را اسکان و پذیرایی کردیم. تیپ حاج‌یونس زنگی‌آبادی آمادگی اسکان برای ۵۰۰ نفر در هر شبانه‌روز را دارد و در محرم و اربعین پنج موکب به یاد حاج قاسم برپا کردیم.

وی تاکید کرد: اکنون هم هر اتفاقی مثل سیل بیافتد، پیشکسوتان حتما در میدان حضور دارند و پای کار هستند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: پیشکسوتان دفاع‌ مقدس از اغتشاشات و میزبانی سردار دل‌ها آبرومند بیرون آمدند و در کنار جوانان به آنان روحیه دادند.

وی همچنین به ذکر خاطراتی از فرمانده شهیدش حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

موسوی یکی دیگر از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با اشاره به ویژگی های سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم همیشه توصیه می کرد که بچه های دفاع مقدس دور یکدیگر جمع شوند.

وی تصریح کرد: ما پیشکسوتان آماده هستیم تا در هر میدانی که نیاز باشد خدمت کنیم تا نام حاج قاسم را زنده نگهداریم.

گردهمایی یاران حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از مسئولان و خانواده ایثارگران و شهدا برگزار شد.


مطالب پربازدید سایت

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان