کشورهای اروپایی به خانه امن تروریست‌ها تبدیل شده‌اند

Larijani Javadدبیر ستاد حقوق بشر گفت: در حالی که قوانین بین المللی، مبارزه با تروریسم را یک تعهد برای همه کشورهای جهان می‌داند متاسفانه شاهدیم که اکنون کشورهای اروپایی به خانه امن تروریست‌ها از جمله گروهک‌های منافقین و پژاک تبدیل شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دکتر محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان عصر سه شنبه با ون درسل، مدیر کل دوجانبه وزارت خارجه بلژیک دیدار و گفت‌وگو کرد. لاریجانی در بخشی از گفتگوی خود با انتقاد از سیاست های دو گانه کشورهای غربی به موضوع تروریسم اشاره کرد و گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان ترور در این خصوص همواره ثابت و بدون تغییر بوده است، حال آنکه کشورهای غربی با پدیده تروریسم برخوردی دو گانه دارند.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: در حالی که قوانین بین المللی، مبارزه با تروریسم را یک تعهد برای همه کشورهای جهان می داند متاسفانه شاهد هستیم که اکنون کشورهای اروپایی به خانه امن تروریست ها از جمله گروهک های منافقین و پژاک تبدیل شده و از جمله در کشور بلژیک نیز این تروریست ها به راحتی رفت و آمد دارند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به شرایط سوریه و عراق گفت: نمونه دیگر آمریکا است که بیشترین ادعا درباره مبارزه با تروریسم را دارد اما اکنون به همراه برخی دیگر از کشورهای غربی از تروریسم به عنوان اهرمی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کند و این ها موضوعات ساده ای نیست که اثارش در دنیا قابل اغماض باشد بلکه تاثیرات منفی آن دامن همه را خواهد گرفت.

در پایان این دیدار ون درسل مدیرکل دو جانبه وزارت خارجه بلژیک ضمن ابرازنگرانی از گسترش تروریسم و ضرورت همکاری برای مبارزه با آن گفت: هم اکنون بیش از چند هزار تروریست اروپایی در سوریه حضور دارند که چند صد نفر آنها بلژیکی هستند و ما همه در اروپا نگران روزی هستیم که این افراد با تجربیات خطرناکی که کسب کرده اند به کشورهای خود بازگردند.

او در پایان یک بار دیگر خواستار همکاری های نزدیک تر ایران و بلژیک در موضوعات مختلف از جمله همکاری های دوجانبه حقوق بشری شد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان