چند نفر در یک بنز، یک خشاب روی پدرم خالی کردند

706436 375

ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۶۰ دکتر حسن آیت، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در حالی که از خانه‌اش خارج می‌شد از سوی سرنشینان یک بنز شیری‌رنگ مورد حمله قرار گرفت و در اثر اصابت چندین گلوله شدیدا مجروح شد و قبل از رسیدن به بیمارستان به شهادت رسید. راننده و محافظ آیت نیز در این حمله مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و مجروح شدند.

کیهان، مورخ ۱۴ مرداد ۱۳۶۰، در توضیح این خبر چنین نوشت: مجروحین بلافاصله به بیمارستان‌های ۱۷ شهریور و رویال تهران منتقل شدند ولی دکتر حسن آیت قبل از رسیدن به بیمارستان شهید شد و راننده او تحت عمل جراحی قرار گرفت.

بر اساس گزارش خبرنگار سرویس شهری کیهان، محافظ دکتر حسن آیت نیز که به بیمارستان ۱۷ شهریوی انتقال یافته بود با کوشش پزشکان از مرگ حتمی نجات یافت...

جزئیات ترور حسن آیت به روایت فرزندش: چند نفر در یک بنز، یک خشاب روی پدرم خالی کرد

بر اساس همین گزارش سرنشینان اتومبیل بنز شیری‌رنگ که ۳ نفر مسلح به یوزی و ژ۳ بوده‌اند از دقایقی قبل از خروج دکتر حسن آیت از خانه‌اش در خیابان سی‌متری نارمک، کوچه افشار – که به اتوبان رسالت نیز منشعب می‌باشد – مستقر شده بودند، و به محض خروج دکتر حسن آیت از خانه‌اش و حرکت او به سر کوچه ناگهان از چند طرف او و محافظش را زیر رگبار گلوله گرفتند و بلافاصله متواری شدند.

در تماسی که خبرنگار کیهان با خانه شهید حسن آیت گرفت، سید محسن آیت پسر وی در حالی که گریه می‌کرد واقعه را چنین شرح داد: صبح ساعت هفت وقتی پدرم به اتفاق دو پاسدار که یکی در صندلی عقب نشسته و دیگری رانندگی ماشین را به عهده داشت از خانه خارج می‌شوند، پاسدار راننده از ماشین پیاده می‌شود تا در خانه را ببندد. هنگامی که مشغول بستن در بود یک بنز سفید‌رنگ مدل ۲۲۰ با سه سرنشین وارد کوچه شد. فردی که در صندلی عقب نشسته بود مسلح به ژ۳ و فردی که در جلو کنار راننده نشسته بود مسلح به یوزی بود. وقتی بنز به نزدیک ماشین پدرم که در جلو نشسته بود رسید، شخصی که در صندلی عقب آن نشسته بود شروع به تیراندازی به صورت رگبار کرد و در حدود یک خشاب خالی کرد که گلوله‌ها به پدرم و پاسدار راننده خورد. گلوله‌ها به بدن پدرم نخورده بود بلکه به حدود گردن وی اصابت کرد که باعث شهادت وی شد.

دکتر اسماعیلی، مسئول بیمارستان رویال تهران، در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری پارس علت شهادت دکتر آیت را خون‌ریزی شدید مغزی وی ذکر کرد و افزود حال محافظ وی رضایت‌بخش است.

محافظ دیگر آیت در درمانگاه خصوصی نارمک به طور سرپایی معالجه شد.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان