چشم کور ِ ترور تاب تماشای ایران سربلند را ندارد

«انجام ترورهای کور اقدام چندان پیچیده‌ای نیست ولی نکته اینجاست که گروهک‌های ضد انقلاب با این اقدامات به دنبال اظهار وجود کردن هستند. این در حالی است که تاکنون نتوانسته‌‌اند خدشه‌ای به عزم مردم وارد کنند. این حرکت‌‌ها بر خلاف آنکه بتواند ناامیدی درجامعه ایجاد کند و آرامش را بر هم بزند مردم را در مسیری که انتخاب کرده‌‌اند استوارتر کرده است»

Parcham

مهر ماه سال 88 سردار شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و برخی دیگر از فرماندهان سپاه در شهر سرباز استان سیستان و بلوچستان در جریان همایش وحدت شیعه و سنی با انفجاری انتحاری به مقام شهادت نائل آمدند.

 

 

ساعت 8 و 30 دقیقه صبح ۲۲ دی ۱۳۸۸ پروفسور مسعود علی‌‌محمدی دانشمند هسته‌ای ایران توسط یک بمب کنترل از راه دور که در یک موتورسیکلت در نزدیکی منزل وی، جاسازی شده بود ترور شد و به شهادت رسید.

 

 

مصادف با رژه هفته دفاع مقدس یک ترور کور در مهاباد 12 شهید و 75 نفر زخمی به جای گذاشت که از این تعداد 11نفر از شهدا و بسیاری از مجروحان را زنان تشکیل می‌‌‌دادند.

 

 

هشتم آذرماه سال جاری روز خونین دیگری برای ایرانیان رقم خورد. دکتر فریدون عباسی دوانی و دکتر مجید شهریاری دو استاد برجسته دانشگاه شهید بهشتی تهران مورد ترور قرار گرفتند که در جریان آن دکتر شهریاری به شهادت رسید.

 

 

این ترور را می‌‌‌توان از جمله اقداماتی دانست که جامعه علمی ایران مهمترین هدف آن بود. این حرکت مذبوحانه در حالی صورت گرفت که رئیس سازمان جاسوسی انگلیس 28 اکتبر سال جاری از کافی نبودن دیپلماسی برای مقابله با ایران و استفاده از روش‌های دیگر برای ایجاد مشکل برای این کشور سخن گفته بود.

 

 

این ترورها به همین جا ختم نشد تا اینکه تاسوعای حسینی در چابهار خونین شد.

 

 

تاسوعای خونین چابهار

 

با حرکت انتحاری که از سوی گروهک جندالشیطان سامان گرفته بود 38 تن از عزیزان این خاک در خون خود غلتیدند و تاسوعای خونین را رقم زدند تا برای مردمان ایران عاشورای 89 یادآور عاشورای 88 باشد و این نکته گوشزد شود که فتنه در ابعاد مختلف و از سوی گروهک‌های مختلف همچنان در جریان است. با نگاهی اجمالی به ترورهای صورت گرفته طی دوسال گذشته می‌‌‌توان به این نتیجه رسید که موفقیت‌های علمی و اقتصادی کشور به مزاج بسیاری از کشورها خوش نیامده لذا به دنبال ضربه‌زدن به پایه‌های انقلاب و کشور به هر روش ممکن هستند. یقیناً پایه‌ریزی این حرکات را می‌‌‌توان به جریانات بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری نسبت داد. دشمن در پی ‌ایجاد ناامنی است تا در فضای غبارآلود جولان دهد و به اهداف پشت پرده که همانا حذف عناصر انقلابی و ایجاد تشویش روانی در جامعه است دست یابد.

مسئولین کشوری بعد از وقوع آخرین ترور کور صورت گرفته در چابهار هر یک اظهاراتی داشتند که از مضمون آنها می‌‌‌توان به این نتیجه رسید که اینگونه جنایت‌های تروریستی راه به جایی نخواهد برد و دشمنان از رسیدن به اهدافی که در پس این توطئه‌ها و دسیسه‌ها به دنبالش هستند همانند گذشته باز خواهند ماند. اهل سنت و شیعیان در کنار یکدیگرند لذا چنین اقدام‌هایی کوچکترین خدشه‌ای در اتحاد و همدلی آنان وارد نخواهد کرد. رئیس اداره تبلیغات اسلامی چابهار بر این باور است که مزدوران منحرف و عاملان حادثه تروریستی تاسوعای حسینی در این شهرستان، حتی به کودکان بی‌گناه نیز رحم‌نکردند. حجت‌الاسلام غلامرضا جهانگیری می‌‌‌گوید: «در جمع شهدای حادثه تروریستی چابهار چند کودک زیر پنج سال و حتی چند ماهه وجود دارد و این اوج رذالت و زبونی دشمنان ملت ایران است».

 

 

پرچمی که هیچ وقت بر زمین نمی‌‌ماند

 

کشتن مردم بی‌گناه برای رسیدن به مقاصد سیاسی و یا توهین به مذاهب، بخشی از رویکردهایی است که در ترورها مورد توجه قرار می‌‌‌گیرد. اما آن چه که تاکنون در قبال این اعمال برای گروهک‌های معاند که هم‌پیمان با کشورهایی همچون امریکا و اسرائیل هستند حاصل شده دست‌های خالی است. دستانی که تنها به خون مردمی آلوده شد که تنها گناهشان بی‌گناهی بود.

 

در همین رابطه نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» می‌‌‌گوید: «دشمنان همیشه مترصد فرصتی هستند تا به انقلاب ضربه وارد کنند و از این طریق فضای عمومی کشور را به سمت آشوب و بحران بکشند. کشورهایی که منافعشان در ایران قطع شده این سبک و سیاق را اتخاذ نموده‌‌اند و با دست‌هایی که در داخل دارند به دنبال رسیدن به آنها هستند.» حسین سبحانی‌نیا در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف در عین وجود تحریم‌های سنگین می‌‌‌افزاید: «پیشرفت‌های کشور در تمامی بخش‌ها به ویژه عرصه‌های علمی و فن‌آوری‌های نوین خشم بسیاری از مجامع را به همراه داشته به همین دلیل آنها به دنبال ایجاد ناامنی هستند و عناصر علمی کشور را بیش از بخش‌های دیگر مورد هدف قرارداده‌اند».

 

وی ادامه می‌‌‌دهد: «انجام ترورهای کور اقدام چندان پیچیده‌ای نیست ولی نکته اینجاست که گروهک‌های ضد انقلاب با این اقدامات به دنبال اظهار وجود کردن هستند. این در حالی است که تاکنون نتوانسته‌‌اند خدشه‌ای به عزم مردم وارد کنند. این حرکت‌‌ها بر خلاف آنکه بتواند ناامیدی درجامعه ایجاد کند و آرامش را بر هم بزند مردم را در مسیری که انتخاب کرده‌‌اند استوارتر کرده است».

 

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه سبز شهیدان همیشه پر رهرو است می‌‌‌گوید: «راه شهیدان هیچ‌گاه بی رهرو نخواهد ماند و پرچم آنها بر زمین نمی‌‌افتد؛ ولی فراموش نمی‌کنیم که از دست دادن دانشمندان بزرگ برای کشور ضربه‌ای بزرگ به حساب می‌‌‌آید. هر چند رسته‌های اطلاعاتی در کشور ما بسیار خوب عمل می‌‌‌کنند که نمونه آن را می‌‌‌توان در به دام‌ انداختن ریگی دید، اما دستگاه‌های امنیتی و انتظامی می‌‌‌بایست هوشیارتر از قبل عمل نمایند و برخوردهای قاطع و کوبنده‌ای با متجاوزین در مبادی ورودی کشور داشته باشند».

 

ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی

 

از آنجایی که بیشتر اقدامات تروریستی در مناطقی صورت گرفته که برادران سنی و شیعه در کنار یکدیگر زندگی می‌‌‌کنند، می‌‌توان به این نتیجه رسید که یکی از مهمترین هدف‌های ترورهای کور ایجاد اختلاف بین این دو قشر است. در همین رابطه امام جمعه مهاباد می‌‌‌گوید: «استکبار جهانی با عملیات‌های کور تروریستی نمی‌تواند تفرقه و خللی در اتحاد بین شیعیان و اهل سنت ایجاد کند». ماموستا قادر سهرابی می‌‌‌افزاید: «با چنین اقدام‌های ددمنشانه‌ای، استکبار جهانی بداند که هرگز نخواهد توانست کاری از پیش ببرد». وی بیان می‌‌‌دارد: «ملت مسلمان ایران همواره در چارچوب اهداف نظام و انقلاب اسلامی پیش رفته و این ترورها نمی‌تواند آنان را از اهدافی که پیش رو دارند منصرف کند». ماموستا سهرابی اظهار می‌‌‌دارد: «دشمنان تصور می‌کنند با چنین اقدام‌های تروریستی می‌توانند در بین جوانان عزادار حسینی، شیعیان را نسبت به اهل تسنن بدبین کنند که به شدت این عمل را محکوم و تأکید داریم همواره بین ملت مسلمان ایران اعم از شیعه و سنی اتحاد وجود دارد».

امام جمعه مهاباد تأکید می‌‌‌کند: «مردم شیعه و سنی همواره در کنار یکدیگر بوده و هرگز صحنه را برای میدان‌داری استکبار جهانی و دشمنان خالی نمی‌کنند».

 

جندالشیطان به دنبال فتنه مذهبی

 

ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی همواره در دستور کار قدرت‌های بزرگ بوده است و متأسفانه آنها هنوز درک نکرده‌‌اند که با این شیوه‌های نخ‌نما شده نمی‌‌توان فتنه مذهبی ایجاد کرد.

وجود رد پاهای جند‌الشیطان در حادثه اخیر و بر عهده گرفتن این فاجعه از سوی آنها بیش از پیش پرده از چهره فتنه مذهبی برمی‌دارد آن چنان که سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بر این باور است که «این گروه متأسفانه از سادگی برخی افراد استفاده می‌‌‌کنند و پشتوانه فکری آنان سنی‌ها هستند هرچند که بسیاری از برادران وخواهران اهل تسنن نیز قربانی اقدامات بی‌فکر آنها شده‌اند. بنابراین در مقابل اقدامات تروریستی این گروهک جبهه واحدی از تشیع و اهل تسنن قرار دارد». کاظم جلالی در ادامه می‌‌‌افزاید: « این گروهک مورد تحریک دشمنان ماست و تلاش می‌‌‌کند خود را زنده نگه دارد و از آنجا که نیاز به تجهیزات و پشتیبانی دارد برای خوش خدمتی چنین عملیات‌هایی را انجام می‌‌‌دهد».

 

وهابیت ربطی به اسلام و اهل تسنن ندارد

 

در حالی که برخی از جریان‌ها به دنبال ایجاد شائبه و وارد کردن انگ به برادران اهل تسنن در این بازی ددمنشانه هستند رئیس فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس با بیان اینکه حادثه تروریستی چابهار کار وهابیون است دست‌های پنهان این ماجرا را نمایان می‌‌‌سازد.

 

وی در گفتگو با فارس، می‌‌‌گوید: «این اقدام تروریستی به هیچ‌ عنوان به اهل تسنن مربوط نمی‌شود چراکه سنی‌ها احترام خاصی برای امام حسین(ع) و عزاداران ایشان قائل هستند».

عبدالجبار کرمی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار اظهار می‌‌‌دارد: «وهابیت ربطی به اسلام و اهل تسنن ندارد و آنها عاملان آمریکا و اسرائیل برای خدشه‌دار کردن وحدت مسلمانان هستند». نماینده مردم سنندج ادامه می‌دهد: «امیدواریم برادران مسلمان شیعه و سنی با شناخت اهداف دشمن خویشتن‌داری کنند و در زمین دشمنان پیامبر اسلام‌(ص) بازی نکنند؛ حسین(ع) نوه گرانقدر پیامبر اسلام بوده و برای اهل سنت مورد احترام است.»

 

تروریست‌ها دلسوز نیستند

 

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی می‌‌‌گوید: «تروریست‌های مزدور که سعی در ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی دارند، در عملیات کور خود چابهار را به عنوان امن‌ترین شهر سیستان و بلوچستان نشانه گرفتند».

 

محمدقیوم دهقانی ضمن محکوم کردن این فاجعه تروریستی می‌‌‌افزاید: «دشمنان از آنجا که به سبب کنترل شدید مرزها توسط جان برکفان نیروی انتظامی، راهی برای ارتکاب اعمال ننگین خود ندارند، این بار چابهار را هدف حمله کور خود قرار دادند».

 

این نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان اظهار می‌‌‌دارد: «مسببان این حادثه، دلسوز هیچ گروه یا قومی نیستند بلکه تنها هدفشان ایجاد تفرقه، اختلاف و ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است».

 

وی بیان می‌‌‌کند: «سازمان‌های جاسوسی صهیونیستی و آمریکا پشت پرده اقدامات پلیدی از این دست هستند و عقبه مرزهای ایران را به حیاط خلوت تروریست‌ها تبدیل کرده‌اند.»

دهقانی می‌‌‌افزاید: «باید تدابیر لازم برای جلوگیری از ارتکاب چنین جنایاتی در استان وحدت‌طلب سیستان و بلوچستان‌ اندیشیده شود و کنترل بیشتری از مرزهای آبی و زمینی جنوب شرق کشور صورت گیرد».

 

تقویت تروریسم با حضور آمریکا در منطقه

 

منشی اول کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با «جوان» بخش‌های دیگری از پروسه ناامن‌سازی ایران را نمایان می‌‌‌سازد و می‌‌‌گوید: «هدف اصلی ترورهای صورت گرفته ضعیف کردن پایه‌های پیوندی است که مردم با رهبر فرزانه انقلاب برقرار کرده‌‌اند اما غافل از اینکه این رابطه گسست‌ناپذیر است». محمد کرمی‌راد در ادامه می‌‌‌افزاید: «استثمارگران و زیاده‌خواهانی همچون آمریکا و اسرائیل ایجاد اختلاف و ناامنی در کشور را جزو برنامه‌های خود قرار داده‌اند. تربیت گروهک‌هایی همچون ریگی و طالبان نشان‌دهنده سازش‌ناپذیری آنها با اسلام است. نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خون شهیدان، آن هم در این برهه حساس جوشش ملی را به وجود می‌‌‌آورد می‌‌‌گوید: «آمریکا در پازل خاصی دست به ترور می‌‌‌زند ولی نمی‌‌داند این نسخه‌ها برای جامعه ایرانی هیچ تأثیری ندارد». وی بیان می‌‌‌دارد: «خروج آمریکا و انگلیس از منطقه می‌‌‌تواند تا حدود زیادی آرامش رابه این نقطه از کره زمین بازگرداند و این گونه اقدامات تروریستی کاهش یابد. مطمئناً اگر این دو کشور بروند مأموران امنیتی عراق و پاکستان خود به خوبی می‌‌‌توانند با این گروهک‌ها مبارزه کنند و شرشان را از منطقه کم کنند و آرامش را به این نقطه استراتژیک بازگردانند».

 

و اما ...

نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی نشانگر این موضوع است که بسیاری از بزرگان همچون شهید دکتر محمد بهشتی، شهید محمدجواد باهنر، حقی، آیت الله امامی کاشانی، تیمسار فلاحی و حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در لیست ترورهای گروهک فرقان قرار داشتند که اقداماتشان بی‌شباهت با دیگر گروهک‌های ضد انقلاب در حال حاضر نیست. لذا توجه به این مهم ضروری است تا با انجام اقدامات مناسب اطلاعاتی از بروز بسیاری از ترورها جلوگیری به عمل آورد و گنجینه‌های انقلاب و کشور را بیش از گذشته حفظ نمود و دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت. دشمنان ایران این نکته را فراموش کرده‌‌اند که رویکرد ترور و حذف دانشمندان اتمی ایران و فضا‌سازی‌های رسانه‌ای و سیاسی با استفاده از امکانات تبلیغاتی و رسانه‌ای قدرت‌های افزون‌طلب و سلطه‌گر تأثیری بر ملت ایران ندارد و این رویکرد از سوی آزادیخواهان جهان محکوم است.

 

 

 


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29