پادوهای داخلی استکبار باقیمانده منافقین‌اند

Hajinajari

ورود بیت منتظری به صحنه حمایت از منافقین بعد از نزدیک به 30 سال از آن ماجرا عمدتاً با هدف تحریک نسل جوان و بهره‌گیری از شبکه‌های مجازی برای غائله‌آفرینی آینده است که فرزند مرحوم منتظری هم به آن اذعان کرده بود.

هفته گذشته دفتر آقای منتظری فایلی صوتی از ادعاهای مرحوم آیت‌الله  منتظری را پیرامون اعدام تعدادی از محکومین منافقین در سال 1367 در سایت این دفتر قرار داد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های مجازی پیدا کرد و سبب شد که بار دیگر حضرت امام(ره) و نظام جمهوری اسلامی به دلیل برخورد قانونی با این گروه تروریستی که  عامل به شهادت رساندن قریب به 17000 نفر از مردم و مسئولان کشور بودند، مورد نقد دشمنان انقلاب اسلامی قرار گیرند.

احمد منتظری، فرزند آقای منتظری در توجیه این اقدام خود می‌گوید که با توجه به وجود شبکه‌های اجتماعی، دیدیم که موقعیت مناسبی است که این حقایق(؟!) منتشر شود و این در حالی است که شبکه بی‌بی سی که این نوار را با هدف حمایت از منافقین به طور مکرر بازتاب داده است، اذعان می‌کند که اینها مطالب جدیدی نیست و این شبکه سه سال پیش نیز مبتنی بر خاطرات منتظری آن را منعکس کرده است و این نشان‌دهنده این است که هدف دفتر و سایت بی‌بی‌سی و... از بازنشر این مطالب صرفاً حمایت کسانی است که این روزها دست در دست ترکی فیصل، براندازی نظام اسلامی را به انتظار نشسته‌اند.

این اقدام دفتر آقای منتظری با واکنش به موقع آقای محمدعلی انصاری، عضو دفتر حضرت امام(ره) مواجه شد. او سخنان آقای منتظری را به دور از انصاف و همراه با پیشداوری دانست که اطرافیان موذی به او القا کرده‌اند.

انصاری انتشار این نوار را صحنه‌گردانی استکبار جهانی دانست و در عین حال تأکید کرد که منتظری هم به امام و هم به نظام ظلم کرد و هم به خودش. پس از اینکه این خبر به اندازه کافی مورد بهره‌برداری دشمنان نظام قرار گرفت، سایت منتظری آن را حذف کرد و البته مدعی شد که این اقدام به دنبال تماس «محترمانه» وزارت اطلاعات انجام شده است.

گفتنی است که حضرت امام(ره) در همان زمان حیات خود به این القائات پاسخ داده و فرستادن هیئت هم با هدف تبیین دقیق ماجرا برای مرحوم منتظری بود که البته وقتی او به اطلاعات مغلوط و جهت‌دار منافقین نفوذ کرده در بیت، بیش از هشدارها و تذکرات امام توجه داشت، نهایتاً حضرت امام پس از چند ماه و به دلیل مواضع دیگر منتظری علیه نظام ناچار به کنار گذاشتن او از قائم‌مقامی رهبری شد. حضرت امام(ره) در نامه 6/1/1368 خود خطاب به آقای منتظری می‌نویسد: از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز و مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید، شما در اکثر نامه‌ها و موضع‌گیری‌ها و صحبت‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند.  حضرت امام آنگاه به همین شبهه‌افکنی مرحوم منتظری پاسخ داده و می‌نویسند: مثلاً در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید.

در مورد ماجرای اعدام تعدادی از عوامل منافقین در تابستان 1367 این نکته قابل ذکر است که بعد از پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران، رژیم صدام دور جدیدی از حملات نظامی علیه ایران را آغاز کرد که با حضور مجدد مردم در صحنه ناکام ماند و پس از آن بود که منافقین با هدایت رژیم بعثی عملیات گسترده‌ای را تحت عنوان «فروغ جاویدان» یا همان عملیات «مرصاد» از منطقه اسلام‌آباد آغاز و به‌زعم خود برنامه‌ریزی کرده بودند تا سه روزه به تهران برسند. عمده‌ترین نقطه اتکای صدام و رجوی در این عملیات پیوستن هواداران و اعضای منافقین ساکن در ایران به آنها بود، به همین دلیل تعداد زیادی از منافقین که به دلیل دست داشتن در ترورها در زندان بودند و به دلیل رأفت نظام احکام آنها اجرا نشده بود، در زندان‌ها دست به شورش زده و بنای فرار از زندان‌ها را داشتند که نهایتاً نظام ناچار به اجرای احکام در مورد تعداد معدودی از آنها شد که منتظری به حمایت از آنها برخاسته بود.

اما فراتر از ماجرای گذشته آنچه که به انتشار این نوار در شرایط کنونی اهمیت می‌‌دهد تحولات اخیر و تلاش جدید استکبار در پیوند زدن سعودی‌ها با منافقین و حضور ترکی فیصل به نمایندگی از سعودی‌ها در نشست اخیر فرانسه و اعلام حمایت از این گروهک برای براندازی نظام اسلامی است که البته همگرایی اخیر میان صهیونیست‌ها با سعودی‌ها و همچنین دیدار محمود عباس با مریم رجوی بخش‌هایی دیگر از این پازل خطرناک است. اگرچه منافقین آنچنان مطرود مردم ایران هستند که هیچ ظرفیتی را برای غائله‌آفرینی در داخل ندارند،‌ اما تردیدی نمی‌توان داشت که ورود اینگونه بیت منتظری به صحنه حمایت از منافقین بعد از نزدیک به 30 سال از آن ماجرا عمدتاً با هدف تحریک نسل جوان و بهره‌گیری از شبکه‌های مجازی برای غائله‌آفرینی آینده است که فرزند مرحوم منتظری هم به آن اذعان کرده بود.  نکته قابل تأمل دیگر در این عرصه نوع مماشات با این هنجارشکنی‌ها و تخریب حضرت امام و متهم‌سازی نظام جمهوری اسلامی است که امنیت ملی کشور را هدف گرفته است. اینکه احمد منتظری پیرو یک «تماس محترمانه» منت گذاشته و این مطلب موهن را از سایت برمی‌دارد، آیا با عزت و صلابت نظام اسلامی منطبق است؟


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31