وهابیت منبع اصلی تروریسم بین المللی است

Terrorism123

روزنامه "تلگراف" تفکر وهابیت را منبع اصلی تروریسم بین المللی دانست و علل این مسئله را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از تسنیم، روزنامه تلگراف در گزارشی درباره وهابیت در عربستان و ارتباط آن با گسترش تروریسم در کشورهای مختلف، نوشت: ایدئولوژی این تفکر افراطی توانسته است تعدادی از کشورهای جهان را هدف هجوم خود قرار دهد.

به نوشته تلگراف، ریشه های گروه تروریستی داعش به وهابیت باز می گرد، که تفکری افراطی است، و در عربستان از قرن 18 میلادی برقرار است. این وهابیت هم اکنون در سراسر جهان تاثیر (منفی) دارد.

روزنامه الوطن به نقل از تلگراف نوشت: در ژوئیه سال 2013 میلادی، پارلمان اروپا در استراسبورگ وهابیت را به عنوان یک منبع اصلی تروریسم جهانی دانست.

تلگراف افزود: وهابیت به خاطر پول های عربستان و تاثیر مرکزی این کشور بر دیگر کشورهای عربی، از نفوذ روز افزونی در برخی کشورها برخوردار شده است.

به نوشته این روزنامه، مفتی کل عربستان اخیرا اقدامات گروه داعش را محکوم کرده و گفته است، افکار افراطی و تندروانه و تروریسم به هیچ شکل رابطه ای با اسلام ندارد. تلگراف با این حال خاطرنشان کرد، این محکومیت جای تعجب و شگفتی دارد و بیانگر یک تناقض بزرگ در ریاض است زیرا اعضای خاندان حاکم در عربستان برای وهابیت کف می زنند و به آن افتخار می کنند زیرا این امر سلفی هایی را تقویت می کند که اقدامات تندروانه را علیه شیعیان دنبال می کنند.

به گزارش العالم، تلگراف افزود: با کمک پول های صادرات نفت و فاکتورهای دیگر، جمعیت های خیریه سعودی از آغاز سال 1970 میلادی به حمایت مالی از مدارس (به اصطلاح) دینی و مساجد در سراسر جهان به منظور گسترش دادن تفکر وهابیت دست زدند. وزارت خارجه آمریکا ارزیابی کرد که در طول چهار دهه گذشته، عربستان بیش از 10 میلیارد دلار برای موسسات خیریه در تلاش به منظور تبدیل جریان سُنی به جریان متعصبِ متعهد به وهابیت هزینه کرده است.

برپایه این گزارش، مسئولان اطلاعاتی اتحادیه اروپا ارزیابی می کنند که 15 الی 20 درصد این افراد به گروه القاعده و سایر گروههای تروریستی پیوسته اند.

وهابیت در سال 1925 میلادی بر شهر مکه مکرمه کنترل یافت و جوانان بیکار را برای وارد کردن به تفکر وهابیت و سلفی گری جذب کرد.

تلگراف نوشت: گروه بوکوحرام اکنون تفکر وهابیت را دنبال می کند؛ به گونه ای که این تفکر باعث ظهور هسته هایِ عناصرِ فعال در خارج از عربستان برای آمادگی جهت انجام حملات تروریستی - نظیر آنچه در شهرهای بیروت، پاریس، بروکسل و اخیرا لاهور روی داد- شده است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان