نمایشگاه کانون هابیلیان در اجلاس اينترپل

چهارمين اجلاس دو روزه افسران پليس اينترپل 30 كشور جهان با حضور ریيس سازمان اينتر پل جهاني براي مبارزه با تروريسم سه شنبه 31 اردیبهشت ماه كار خود را آغاز كرد.

سردار جزيني در اجلاس پليس اينترپل و پروژه كالكان با اشاره به اينكه ايران ميزبان نمايندگان اينترپل نزديك به 30 كشور جهان است اين كنفرانس را فرصت خوبي براي طرح مسایل و مشكلات موجود پليس كشورها در امر مقابله با پديده شوم تروريسم و يافتن راهكارهايي براي برطرف كردن اين مشكلات برشمرد و هدف نهايي سازمان اينترپل در امور پليسي قرن 21را ارایه يك الگوي جديد از مبارزه با تروريسم و جرایم سازمان يافته بين المللي و يكي از راهكارها را انسجام هرچه بيشتر در بين پليس كشورها در مبارزه با جرایم سازمان يافته دانست.

بروجردي ریيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نیز در اين اجلاس گفت: گرچه تروريسم پديده جديدي نيست و تاريخ مشحون از اقدامات تروريستي است و تروريسم تمام امنيت دولت ها را به مخاطره می افكند، ولي در عصر جديد تروريسم از يك تهديد ملي به يك تهديد بين المللي تبدیل شده است و اين نگراني وجود دارد كه با گسترش آن صلح به خطر بیفتد.

وي اقدامات يك جانبه براي مبارزه با تروريسم را كافي ندانست و خاطر نشان كرد: براي محدود كردن تروريسم هاي بين المللي، همكاري هاي بين المللي مورد نياز است و براي مواجهه با تروريسم بايد از ابزارهاي مختلف سياسي بهره بگيريم.

Interpol03

رونالدكي نوبل مدير كل سازمان اينترپل جهاني نيز با اشاره به تاثيرگذاري بسيار خوب اجراي پروژه كالكان در مبارزه با تروريسم گفت: پروژه كالكان نمونه بسيار خوبي از رويكرد جديد اينترپل در قرن 21 است و از بطن نيروي ضربتي ائتلافي ما به وجود آمد.

وي خاطر نشان کرد: پروژه كالكان دستاورد بزرگي است چون ما در سال 2004 قبل از تشكيل اين پروژه فقط 25 پرونده اطلاعات تروريسم مربوط به چهار منطقه داشتيم در حالي كه اكنون 2300 پرونده اطلاعات تروريسم از 276 منطقه داريم و اين در تاريخ اينترپل بي نظير است.

مدير كل اينترپل جهاني با اشاره به اينكه اين پروژه 60 كشور را گردهم آورده است، خاطر نشان كرد: در حال حاضر 1385 هشدار از كشورهاي جهان صادر شده است و طي مدت سه سال گذشته موفق به شناسايي 176 مظنون شديم كه از اين افراد 140 نفر در خاك اروپا دستگير شدند.

همچنین در اين مدت موفق به مختل كردن توان مالي يكي از خطرناك ترين تروريسم ها شديم.

شایان ذکر است در حاشیه این اجلاس نمایشگاهی با رویکرد آشنایی با تروریسم و آثار سوء آن و ضرباتی که ایران اسلامی از این پدیده شوم خورده است بر پا شد که مورد استقبال فراوان شرکت کنندگان قرار گرفت. گفتنی است در این نمایشگاه کانون هابیلیان (خانواده 16000شهید ترور) به افشای ماهیت تروریستی گروهک منافقین و ارائه اسناد جنایات و خیانت های آنها پرداخت.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان