افزایش ۸۰ درصدی قربانیان تروریسم در جهان در سال ۲۰۱۴

Terrorism

بر اساس تازه‌ترین گزارش از تروریسم جهانی، تعداد افرادی که در سال ۲۰۱۴ در نقاط مختلف جهان قربانی تروریسم شده‌اند نسبت به سال قبل از آن ۸۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان برخلاف تصور، نه گروه داعش، بلکه گروه بوکوحرام در نیجریه مرگبارترین گروه تروریستی معرفی شده است.

بر اساس گزارش شاخص تروریسم جهانی که روز سه‌شنبه، ۲۶ آبان‌ماه، منتشر شد، در سال ۲۰۱۴ مجموعا ۳۲ هزار و ۶۵۸ نفر در ۶۷ کشور جهان بر اثر اقدامات تروریستی کشته شده‌اند.

این گزارش سالانه را موسسه اقتصاد و صلح منتشر کرده است. گزارش حاکی از آن است که ۸۰ درصد کل حملات تروریستی سال ۲۰۱۴ جهان در پنج کشور عراق، نیجریه، افغانستان، پاکستان و سوریه رخ داده است.

استیو کیللیا، رئیس اجرایی موسسه اقتصاد و صلح، در این باره به روزنامه گاردین گفته است: «ما می‌توانیم وحشتی را که حملات تروریستی به جان غرب انداخته به عینه ببینیم. ببینید این حملات چه وحشتی در این کشور‌ها به وجود آورده‌اند.»

در این گزارش تصریح شده که افزایش قدرت و عملیات گروه‌هایی مانند بوکوحرام در نیجریه و داعش در سوریه و عراق به افزایش شمار قربانیان اقدامات تروریستی در جهان منجر شده است.بوکوحرام با ۶۶۴۴ قتل تروریستی در سال ۲۰۱۴، مرگبارترین گروه دنیا بود. حکومت اسلامی با ۶۰۷۳ در رده دوم قرار دارد. طالبان، شبه نظامیان فولانی و الشباب در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند.

بر اساس ارزیابی موسسه اقتصاد و صلح، در سال گذشته میلادی، ۹۹۲۹ نفر در عراق، ۷۵۱۲ نفر در نیجریه، ۴۵۰۵ نفر در افغانستان، ۱۷۶۰ نفر در پاکستان و ۱۶۹۸ نفر در سوریه، قربانی عملیات تروریستی شدند.

سومالی، اوکراین، یمن، جمهوری آفریقای مرکزی و سودان جنوبی نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی این گزارش قرار دارند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان