نقش‌آفرینی حوزه در تبیین مباحث فقهی مربوط به ترور

 Rasa

دبیرکل بنیاد هابیلیان، موضوع ترور و شهدای ترور را یکی از مظلومیت‎های انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: خانواده‌های شهدای ترور یکی از مهم‎ترین اسناد برای اثبات قربانی تروریسم بودن کشور است.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از خبرگزاری رسا، سید محمدجواد هاشمی‌نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)، در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، با بیان این‎که کشور ما متهم به حمایت از تروریسم است، اظهار داشت: مباحث حقوق بشری علیه کشور ما وجود دارد و در این زمینه 50 قطعنامه دریافت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: خانواده‌های شهدای ترور یکی از مهم‎ترین اسناد برای اثبات قربانی تروریسم بودن کشور است. ما نیز برای جمع آوری اسناد، سازماندهی و بازتاب آن در عرصه بین المللی این بنیاد را 11 سال پیش تأسیس کردیم.

دبیرکل بنیاد هابیلیان، با بیان این‎که اکنون منافقان در کشورهای اروپایی و آمریکایی به عنوان حامیان حقوق بشر فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: مشکل اصلی این است که برای نسل جدید جنایات این گروهک‎ها را بیان نکرده‎ایم و نسل جدید نسبت به جنایات آن‎ها آشنایت ندارند.

وی بیان داشت: به عقیده بنده مهم‎ترین ابزاری که می‎تواند جنایات گروهک‎های مختلف منافقین در کشور ما را بازتاب دهد، قربانیان تروریست هستند. در حال حاضر آمار شهدای ترور را در سازمان ملل ثبت کرده‎ایم و در این زمینه تولیدات مختلفی داشته‎ایم.

هاشمی‌نژاد، با تأکید بر این‎که برای قطع ریشه تروریسم باید تلاش کرد، گفت: کشور ایران و عراق برای ریشه کن کردن پایگاه منافقان تلاش بسیار خوبی دارند؛ چرا که منافقان تاکنون 25 هزار نفر از مردم عراق را به شهادت رسانده‎اند.

وی موضوع ترور و شهدای ترور را یکی از مظلومیت‎های انقلاب اسلامی بیان کرد و ضمن تأکید بر برگزاری کنگره‎های متعدد در این زمینه، از برگزاری نخستین کنگره در سال 92 خبر داد.

دبیرکل بنیاد هابیلیان، بیان داشت: این کنگره بازتاب خوبی داشت به همین دلیل کنگره سال 94 به صورت بین‎المللی و با حضور 50 اندیشمند خارجی که در موضوع تروریست تألیف داشتند، 300 خانواده شهید ترور و 300 نفر از ارسال کنندگان مقالات داخلی برگزار شد. برای این کنگره طی سه ماه 300 مقاله ارسال شد که 30 مقاله آن از کشورهای خارجی بود.

وی درباره وضعیت برگزاری کنگره 96 نیز عنوان کرد: اگر زمینه فراهم شود کنگره 96 را برگزار خواهیم کرد ولی هنوز در دستور کار خود قرار نداده‌ایم.

هاشمی‌نژاد، یادآور شد: حوزه علمیه نیز می‎تواند در مباحث فقهی ترور نقش آفرینی خوبی داشته باشد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان