نفوذ فکری ایران مهم‎ترین پشتوانه دستگاه دیپلماسی

Kosari«داعش» پدیده شومی است که از آن به عنوان فرزند نامشروع غرب و آل‌سعود یاد می‎شود. این مولود نامبارک گرچه دیگر در روزهای پرآوازة گذشته‏اش نیست اما هنوز هم اخبار اعمال غیر انسانی آنها بدترین خبری است که در میان هیاهوی اتفاقات جهان می‎توان شنید.

چرایی تولد این فرزند نامشروع بارها از سوی تحلیلگران مختلف بررسی شده اما آنچه از دید سیاستمداران و رهبران ایران پنهان نمانده، هدف شومی است که در پشت پرده این تولد نامیمون پنهان گشته است. بارها و بارها گفته شده که دلیل پیدایش داعش ایجاد دعوای فرقه‎ای و جنگ شیعه و سنی است. اما رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با خانواده شهدای مدافع حرم، از ضلع اصلی این حرکت ضد انسانی رونمایی کردند. در این دیدار، ایشان دو نکته را درباره جریان‎های تکفیری و داعش عنوان کردند: «اول، استکبار داعش را برای شکست جمهوری اسلامی ساخت و عراق و شام مقدمه بود تا ایران را زمین‌گیر کنند و دوم، قدرت جمهوری اسلامی آنها را در همانجا زمینگیر کرد».

  تروریسم و دو روی سکه غربی آن

استفاده دشمنان انقلاب اسلامی از پدیده تروریسم علیه مردم و نظام ایران از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب در دستور کار آمریکا و هم‏پیمانان او قرار گرفت.

وجود 17000 شهید ترور در کشور از ابتدای انقلاب تاکنون، تنها بخشی از جنایات غرب علیه ایران است. بیشتر این شهدا توسط گروهک منافقین به شهادت رسیدند. این در حالی است که از همان زمانی که فرقه رجویه پرچم مبارزه علیه نظام و مردم ایران را برافراشت، حمایت‎های مالی کنگره آمریکا از آنان هر روز بیشتر از گذشته شد. اگرچه ابتدا سعی می‎شد که این حمایت‎ها پنهان بماند اما دولت آمریکا از سال 1391 تصمیم گرفت تا پشتیبانی‏اش از این گروه تروریستی را علنی سازد. بنابراین، وزارت امور خارجه این کشور در تاریخ 28 سپتامبر 2012 (6 مهر 1391) نام گروهک منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد.

اینک و در دهه چهارم انقلاب، روی دیگری از سکه تروریسم در قالبی جدید رونمایی شد و ابتدا از بیرون مرزهای ایران فعالیت خود را با پشتیبانی سیاسی و مالی غرب و هم پیمانانش در خاورمیانه آغاز کرد تا بتواند به داخل مرزهای کشور برسد.

اسماعیل کوثری در بیان چرایی استفاده از تروریسم در بیرون مرزهای ایران به خبرنگار «قدس» گفت: بعد از انفجار ساختمان‎های دوقلو در نیویورک، رئیس‎جمهور وقت آمریکا اعلام کرد که به 22 کشور دنیا حمله نظامی خواهد کرد. بوش پسر تأکید کرده بود که ایران محور شرارت است.

قصد آنها از حمله به 22 کشور، ایران بود. اما پس از اشغال افغانستان و عراق و بالارفتن تلفاتشان از ایده خود منصرف شدند و از عراق فرار کردند.

این عضو سابق مجلس شورای اسلامی به سیاست مهم آمریکا برای حفظ منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: آمریکا برای حفظ منطقه استراتژیک خاورمیانه از «جنگ نیابتی» استفاده کرد.

این جنگ گرچه ظاهراً به عنوان  دعوای بین مسلمانان و اختلاف شیعه و سنی معرفی شد اما گردانندگان آن اهداف پشت پرده دیگری را دنبال می‎کردند. افرادی که در گروه‎های تکفیری مانند داعش و النصره به جنگ علیه امت اسلام روی آوردند، عربستان سعودی را الگوی خود می‎دانستند.

وی با بیان اینکه سربازان داعش، افراد جنایتکار و بعضاً محکومین به اعدام بودند که شرط زنده‎ماندن آنها پیوستن به داعش بود، اظهار داشت: داعش چون نمی‎توانست از همان ابتدا مستقیماً وارد ایران بشود، تجزیه سوریه و عراق را در دستور کار خود قرار داد تا پس از تشکیل یک کشور خلیفه‎ای به ایران حمله کند. این جنگ نیابتیِ آمریکا، اسرائیل، عربستان و ترکیه با شکست مواجه شد.

 ایدئولوژی امام(ره) کمک به مظلومان است

سردار اسماعیل کوثری در ادامه، به حضور نیروهای مستشاری سپاه و ارتش در سوریه و عراق اشاره کرد و آن را یکی از دلایل زمینگیرشدن داعش دانست. نماینده سابق مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) از ابتدای انقلاب، دفاع از مظلومین و مقابله با استکبار را به عنوان یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی عنوان کردند. بر همین اساس، کمک به مردم سوریه از سیاست‎های نظام بوده و هست. ضمن اینکه در زمان جنگ تحمیلی، دولت و مردم سوریه حامی ایران بودند.

البته آنها از ما خواستند که به کمکشان برویم. دولت عراق هم برای مبارزه با داعش از ایران درخواست کمک کرد.

وی تأکید کرد: این کمک‎ها ادامه خواهد داشت زیرا آمریکا و اسرائیل برای راحتی خیال صهیونیست‎ها این آشوب منطقه‎ای را به پا کردند. ما نیز برای تحقق دو آرمان امام راحل یعنی مبارزه با استکبار و اسرائیل و کمک به مظلومین در کنار برادران خود در سوریه و عراق هستیم.

 سلطه بر خاورمیانه آرزوی آمریکاست

سردار یدالله جوانی در گفت‎وگو با «قدس» از پیدا و پنهان استفاده غرب از پدیده تروریسم علیه جمهوری اسلامی می‎گوید.

معاون سابق سیاسی سپاه با بیان اینکه سلطه غرب بر منطقه خاورمیانه، راه سلطه آنان بر کل جهان در قرن 21 را باز خواهد کرد، گفت: مدیریت جهان و شکل‎گیری نظام تک‌قطبی آمریکا تنها از خاورمیانه می‎گذرد. بنابراین، آمریکا باید بر منطقه راهبردی خاورمیانه تسلط پیدا کند. وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مهم‎ترین مانع آمریکا برای تحقق این هدف است، افزود: تفکر امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی توانسته مقاومت را در منطقه ایجاد و مردم کشورهای منطقه را علیه اسرائیل بسیج کند. لذا آمریکا برای رسیدن به خواسته‏های خود باید جمهوری اسلامی را از سر راه خود بردارد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به بعضی از اقدامات آمریکا برای رسیدن به این خواسته، اظهار کرد: لشکرکشی به منطقه و اشغال عراق و افغانستان، شکست ارتش آمریکا در منطقه، شکست ارتش رژیم صهیونیستی از حزب‎الله لبنان و توانمندی جمهوری اسلامی در بُعد دفاعی، باعث شد تا آمریکایی‎ها از دخالت مستقیم نظامی در منطقه دست بردارند و جنگ‎های نیابتی و دعوای مذهبی را در منطقه هدایت کنند تا به جمهوری اسلامی فشار وارد شود.

جوانی به پیشرفت‎های اولیه داعش در عراق اشاره کرد و افزود: داعش در عراق با چنان پیشرفتی روبه‎رو بود که به خود اجازه داد ایران را هم تهدید کند. از طرفی، ارتباطات داعش با شبکه استکبار کاملاً روشن بوده و هست. این مسأله نشان‎دهنده آن است که ظهور داعش یک توطئه صهیونیستی– آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

  پرواز مستقیم داعش به پاریس

با گذشت زمان نه‏ چندان زیادی، پدیده داعش دامان خالقان آن را گرفت. عملیات‎های تروریستی در قلب اروپا و پاریس، شهری که ساکنان قاره سبز آن را «عروس اروپا» می‎دانند، باعث شد تا رنگ سیاه این جریان تروریستی برای حامیان مالی‎اش به نمایش درآید. کشته‎شدن 153 نفر طی یک شب در پاریس و قتل30 تن در یک عملیات تروریستی در فرودگاه بروکسل، نمونه‎ای از تحرکات این گروه در قلب اروپاست.

 نمره عالی به نیروهای امنیتی ایران

مشاور عالــی نماینـــده ولی فقیه در سپاه در ادامه، به تأثیرگذاری این موفقیت‎های ایران بر دیپلماسی بین‎المللی ایران اشاره نمود و تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که از توده مردم در برابر تروریسم دفاع می‎کند.

این پشتوانه مردمی در منطقه باید به عنوان یک پشتوانه دیپلماسی مورد استفاده قرار بگیرد.

جوانی با تأکید بر اینکه باید به همه دنیا اعلام کنیم که ایران قربانی تروریسم است، اظهار داشت: اعلام اینکه ایران در مقابل تروریسم ایستاده و غرب با همه شعارهای پر طمطراق خود حامی آن است، موجب تولید قدرت برای ایران خواهد شد. این تولید قدرت نشان‏دهنده موقعیت ایران در منطقه است و باید از آن برای پیشبرد اهداف و برنامه‏های جمهوری اسلامی استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه اقتدار ما و نفوذ فکری در خاورمیانه مهم‎ترین پشتوانه برای دستگاه دیپلماسی است، گفت: دستگاه دیپلماسی با این پشتوانه می‎تواند حقوق ملت ایران را پیگیری کند.

سردار یدالله جوانی به مسأله امنیت در داخل مرزها نیز پرداخت و افزود: اخباری که از سوی دستگاه‎های اطلاعاتی درباره دستگیری نیروهای تروریستی در کشور منتشر شد، بیانگر آن است که دشمنان راحت ننشسته‏اند و در تلاش هستند تا به آرامش و امنیت ایران خدشه وارد کنند که این موضوع، دلیل محکمی بر فرمایش رهبری است که فرمودند هدف داعش، ایران است.

نکته دوم اینکه دستگاه‎های اطلاعاتی ایران قدرتمند هستند عملیات‎های تروریستی را قبل از هر اقدامی خنثی می‎کنند. باید به نیروهای نظامی واطلاعاتی نمره عالی داد.

منبع:قدس آنلاین


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش گفتگو

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی

ماهیت فرقه منافقین با اسلام در تضاد است

علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

منافقین باید تاوان جنایات خود را به اندازه شأن ملت ایران پرداخت کنند

محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

دادگاه گروهک تروریستی منافقین مستند و مستدل است

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان