نشست بازشناسی دهۀ 60، تحلیل الگوی تقابل ضدانقلاب با جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

DSC 0087

نشست بازشناسی دهۀ 60، تحلیل الگوی تقابل ضدانقلاب با جمهوری اسلامی ایران برگزار شد در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان، نشست «بازشناسی دهۀ 60، تحلیل الگوی تقابل ضدانقلاب با جمهوری اسلامی ایران» به همت بنیاد هابیلیان، مرکز فرهنگی‌دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، پژوهشکده امام خمینی(ره) و مطالعات تحلیلی، پژوهشکده مطالعات علوم اجتماعی و انقلاب مشهد، در محل سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد.

این مراسم با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه (سلام‌الله‌علیها) و گرامیداشت شهادت سردار شهدای ترور، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای سانحۀ سقوط هواپیما آغاز شد. سید محمدجواد هاشمی‌نژاد؛ دبیرکل بنیاد هابیلیان، دکتر جعفر کبیری؛ استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمد رسولی؛ مسئول پژوهشکده مطالعات اجتماعی و انقلاب واحد مشهد، دکتر سیاری؛ معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و دکتر باقری؛ معاون پژوهشی مرکز مطالعات امام خمینی(ره) و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی به ایراد سخن پرداختند.

در ابتدای این نشست آقای جعفری؛ مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) و شهادت سردار شهدای ترور، حاج قاسم سلیمانی و همچنین شهدای سانحۀ سقوط هواپیما، به نمایندگی از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد به مدعوین خوش‌آمد گفت.

منافقینِ سلاح به دست کم خطرترین نوع منافقین هستند

در ادامه سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد؛ دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان برخی ویژگی‌های جریان نفاق گفت: نفاق هم صدمات زیادی در زمینۀ ترور فیزیکی داشته است و هم در حوزۀ جنگ نرم. گروهک‌های تروریستی دیگر همچون تجزیه‌طلبان تکلیفشان روشن است، اما مسئله نفاق پیچیدگی‌های زیادی دارد. این پدیده افراد زیادی را درگیر کرد و هزینه‌های مادی و معنوی زیادی را بر کشور و نظام تحمیل کرد.

هاشمی‌نژاد در ادامه به موضع متناقض دولت‌های غربی در قبال مسئله تروریسم اشاره کرد و افزود: از 17000 شهید ترور، 12000 نفر به دست گروهک منافقین به شهادت رسیده‌اند و در عین حال این گروهک تروریستی شناخته شده در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا دفتر رسمی دارد. در کشورهایی که در اسناد رسمی آنها جنایات این گروهک تروریستی ثبت شده است.

وی به رفتار متناقض دولت ایالات متحده اشاره کرد و گفت: در سال 1997، دولت آمریکا به خاطر برخی ملاحظات سیاسی نام این گروهک را در لیست گروهک‌های تروریستی قرار داد و به عمده جنایات آنها اشاره کرد و حتی به دفتر این گروهک تروریستی در فرانسه نیز اشاره شد. اما همۀ این اقدامات فقط روی کاغذ انجام گرفت و در عمل محدودیتی برای این گروهک به وجود نیامد.

دبیرکل بنیاد هابیلیان ضمن بیان مظلومیت جمهوری اسلامی ایران به دلیل اتهام حمایت از تروریسم گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از طرف دولت‌های غربی به خاطر حمایت از گروه‌های مقاومت در منطقه به حمایت از تروریسم متهم می‌شود. گروه‌هایی که تنها مدافع مصالح ملت‌های خویش هستند.

وی در ادامه افزود: به اعتراف بسیاری از اسناد دولت‌های اروپایی، منافقین از راه‌های نامشروع و با استفاده از فریب اقدام به جذب منابع مالی می‌کنند. اما بازهم در مقابل این اقدامات، عکس‌العملی نشان نمی‌دهند. حدود 30 سال پیش، گروهک منافقین به طور همزمان به 11 نمایندگی جمهوری اسلامی در کشورهای غربی حمله کرد اما در مقابل هیچ‌گونه واکنشی از سوی این دولت‌ها مشاهده نشد.

دبیرکل بنیاد هابیلیان با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد گفت: در سال 84 که این بنیاد شکل گرفت، هیچ‌گونه آماری از تعداد شهدای ترور موجود نبود. برای اولین بار در سال 86 بنیاد هابیلیان آمار 16400 شهید ترور را اعلام کرد و سپس در سال 1390 این آمار تا زمان شهادت شهید احمدی‌روشن به 17160 شهید اصلاح شد.

هاشمی‌نژاد با بیان منعکس نشدن صدای مظلومیت جمهوری اسلامی ایران گفت: بنده تاکنون با بیش 350 شخصیت و گروه بین‌المللی دیدار داشته‌ام. بسیاری از این گروه‌ها و شخصیت‌ها هیچ‌گونه اطلاعی از این آمار نداشته‌اند و پس از آگاهی به مظلومیت ملت ما معرف شده‌اند.

وی با نتیجه‌بخش بودن این تلاش‌ها گفت: اخیرا وزیر امورخارجه آمریکا بیان کرد که ایران تلاش می‌کند که خود را قربانی تروریسم نشان دهد که این مبیین این است که تلاش‌ها در این زمینه موثر بوده است.

فرزند شهید هاشمی‌نژاد با بیان اقدامات فراوان گروهک منافقین علیه ملت و منافع مردم ایران گفت: تحریم‌هایی که امروز ایالات متحده علیه ملت ایران وضع کرده است، نتیجه تلاش‌های 7 ساله منافقین بوده است. منافقین با لابی‌گری در کنگره آمریکا و ارائه آمار و اطلاعات از درون کشور، به حاکمیت آمریکا قبولانده‌اند که ملت ایران را تحریم کند. پرونده هسته‌ای نیز ثمره اطلاعاتی بود که منافقین به کشورهای غربی دادند. در کنار همۀ این مزدوری‌ها، کمک‌های این گروهک به رژیم بعث عراق در زمان جنگ قرار دارد.

دبیرکل بنیاد هابیلیان به تلاش‌های امروز منافقین در ضربه زدن به ملت ایران اشاره کرد و گفت: منافقینِ سلاح به دست کم خطرترین نوع منافقین هستند. نفاق موضوع بسیار پیچیده‌ای است. منافقین در اوایل انقلاب با جنگ روانی بخشی از مردم را علیه شهید بهشتی بدبین کردند. امروز نیز از همین شیوه‌های پیچیده استفاده می‌کنند. امروزه منافقین با طراحی عملیات روانی در فضای مجازی به جنگ افکار عمومی می‌روند و برای همه گروه‌های سنی و اقشار ما برنامه دارند.

در ادامه این نشست دکتر جعفر کبیری؛ استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: بازخوانی رویدادهای انقلاب برای نسل امروز امری ضروری است.

وی با برشمردن ویژگی‌های انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها گفت: اگر انقلاب‌های مهم تاریخ همچون انقلاب فرانسه و روسیه را مطالعه نماییم، مشاهده می‌کنیم که در تمام این انقلاب‌ها ایدئولوک، قهرمان و معمار شخصیت‌های متفاوتی بوده‌اند. فقط در انقلاب اسلامی بود که تمام این نقش‌ها در شخص حضرت امام خمینی تجمیع شد.

این استاد دانشگاه گفت: هنر امام خمینی این بود که آزادی حقیقی بشر را با جمهوری اسلامی تجمیع کرد و این نوع حکومت نه از شرق گرفته شده است و نه از غرب.

همیشه ترور فیزیکی پس از ترور شخصیت صورت می‌گیرد

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین دکتر محمد رسولی، دیگر سخنران این نشست با این پرسش که بازخوانی رویدادهای دهۀ 60 چه لزومی دارد؟ گفت: برای پاسخ به این سوال باید ابتدا شرایط قبل از انقلاب را بررسی کنیم. پیش از انقلاب سه گروه با رژیم پهلوی مبارزه می‌کردند. مارکسیست‌ها، ملی‌گرا و اسلام‌گراها. گروه‌های مارکسیست که اعتقادی به خدا نداشتند. گروه‌های ملی‌گرا نیز بسیار ترسو و به حداقل‌ها راضی بودند. تنها گروه‌های اسلام‌گرا بودند که آرمان تشکیل حکومت اسلامی را داشتند. پس از انقلاب گروه‌های ملی‌گرا به سرعت خط خود را از خط امام جدا کردند.

وی با اشاره به جایگاه منافقین در بین این‌گروه‌ها گفت: منافقین ابتدا به اصطلاح ایدئولوژی اسلامی را پذیرفتند اما در ادامه به آغوش مارکسیسم رفتند. رجوی معتقد بود با ایدئولوژی اسلامی فقط 100 سال طول می‌کشد تا به آزادی برسیم.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: احمداحمد در کتاب خاطراتش به شیوه‌های منافقانۀ این گروهک اشاره می‌کند و می‌نویسد: «از شگردهای منافقین برای جذب جوانان مسلمان این بود که به اسم کلاس نهج‌البلاغه تشکیل کلاس می‌دادند اما متون مارکسیستی را آموزش می‌دادند.»

رسولی در ادامه گفت: همیشه ترور فیزیکی پس از ترور شخصیت صورت می‌گیرد. منافقین در اوایل انقلاب آنچنان شهید بهشتی را ترور شخصیت کرده بودند که ایشان در شهری همچون مشهد هم نمی‌توانست سخنرانی کند. حتی برخی طلبه‌ها نیز نسبت به شهید بهشتی دیدگاه مثبتی نداشتند.

وی این روش را یک تکنیک موثر دانست و گفت: این یک الگو است که ابتندا شخصی را ترور شخصیتی می‌کنند و سپس ترور فیزیکی و برای همین بود که حضرت امام فرمودند مظلومیت بهشتی مهم‌تر از شهادتش بود.

منافقین فتنه‌انگیزی می‌کنند

دکتر سیاری؛ دیگر سخنران این نشست با بیان اینکه چرا باید تاریخ مطالعه شود گفت: تاریخ مرتب تکرار می‌شود و حوادث و شرایط دهۀ‌ ابتدایی انقلاب و امروز مانند حوادث صدر اسلام است. فتنه‌ها مرتب تکرار می‌شود و فضای فتنه‌گون یعنی در هم آمیخته شدن حق و باطل.

وی در ادامه به شگرد منافقین در ابتدای انقلاب اشاره کرد و گفت: منافقین نیز در دهۀ 60، با در هم آمیختن حق و باطل چنان شرایطی را ایجاد کردند که تمایز حق و باطل از یکدیگر بسیار مشکل بود.

این استاد دانشگاه در پایان سخنانش گفت: در این شرایط باید بصیرت خود را افزایش دهیم و تاریخ بخوانیم، چون تاریخ مرتب تکرار می‌شود.

آخرین سخنران این نشست دکتر باقری بود. وی با اشاره به الگوهای مقابله دشمن گفت: الگوهای مقابله دشمن با جمهوری اسلامی، همان الگوهای دهۀ 60 است. اگر به رسانه‌های دشمن نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که سه محور تروریسم، حقوق‌بشر و دموکراسی اساس موضوعات مورد بحث است.

وی افزود: این سه، ستون‌های سیاست خارجی ایالات متحده است و در تعامل با کشورها این سه رکن را با توجه به منافعش دنبال می‌کند. البته این سه رکن گفتمانی است و برای آنها یک پارادایم ثابت جهانی وجود ندارد.

این استاد دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران باید خود را در این سه رکن مجهز کند. آیا این وظیفه دولت است؟ متاسفانه در 40 گذشته ارکان حکومتی کارنامه مثبتی در این زمینه نداشته‌اند.

وی به نقش موثر بنیاد هابیلیان اشاره کرد و گفت: عملکرد مثبت بنیاد هابیلیان در اینجا نمایان می‌شود. هابیلیان در 15 سال عمر خود به کمک حاکمیت و نظام آمده است و تمام قد از مظلومیت جمهوری اسلامی به عنوان قربانی تروریسم دفاع کرده است.

 

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان