نخستین کنگره ملی 17000 شهید ترور کشور

Khanevadeha

تروریسم یکی از پدیده های شوم و فراگیر تاریخ معاصر است. پدیده ای که به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران، هنگامی رخ می دهد که افراد یا گروه ها یا کشورها در عرصه رویارویی با طرف مقابل، احساس ضعف کنند و برای ضربه زدن و تسلیم شدن او، اقدام به ارعاب به اشکال مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سایبری می کنند.

در همین چارچوب، کشور ما نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی هدف عمده فعالیت های تروریستی جریان های تمامیت خواه داخلی و کشورهای معاند حامی این گروه ها قرار گرفت. و نتیجه آن اینکه در طول بیش از سه دهه از آغاز دوره جدید حیات سیاسی کشور، بیشتر از 17000 تن از شهروندان توسط گروهک ها به شهادت رسیدند و دهها هزار تن دیگر مجروح و میلیاردها ریال خسارت مالی بر این کشور تحمیل گردید.

فارغ از خسارت های جانی و مالی ذکر شده، ملت ایران هزاران تن از شخصیت های ارزشمند دینی، سیاسی، علمی و مغزهای گرانسنگ خود را در این اقدامات ددمنشانه تروریستی از دست داد تا علاوه بر فقدان شخصیت های مورد علاقه مردمی، ذخیره های استراتژیک یک ملت که در طول یک فرآیند طولانی مدت پرورش می یابند و به بار می نشینند و جامعه انسانی را از فیض وجودی خود سرشار می کنند از بین بروند.

هدف قرار دادن خیل عظیمی از زنان و کودکان و کارگران و دانش آموزان، علاوه بر شخصیت های دانشگاهی و نظامی و سیاسی کشور در طول بیش از سه دهه به خوبی گویای این واقعیت است که جریان های معاند و تروریست داخلی و پشتیبانان آنها به این نکته اعتقاد کامل دارند که از بطن حوادث سیاسی سال 1357 یک نظام حاکمیتی مورد حمایت توده های مختلف سربرآورده است که جدایی آنها از یکدیگر به آسانی ممکن نیست. به همین دلیل دست جنایت تروریست ها، نه تنها مسئولین کشوری، که اقشار مختلف مردم ایران را نیز در برکشید.

لذا بزرگداشت یاد شهدای مظلوم ترور کشور و تکریم خانواده بزرگ قربانیان ترور، در کنار معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان معاصر تروریسم و پیگیری مطالبات برحق و حقوقی خانواده های شهدای ترور در مجامع حقوقی بین المللی ضرورت برپایی اجلاسی عظیم متناسب با حجم 17000 شهید ترور کشور را دوچندان می کند.

بی تردید از رهگذر اهداف مقدس مذکور، شناساندن چهره پشت نقاب گروهک های تروریستی فعال به داخل و خارج، گسترش فعالیت های فرهنگی و حقوقی مرتبط با این شهدا، انسجام بخشی به حوزه مطالعات تروریسم در کشور، ایستادگی در برابر تحریف واقعیت های تاریخ انقلاب اسلامی و استفاده از ظرفیت عظیم خانواده این بخش از شهدای کشور را نیز می توان به عنوان بخشی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره برشمرد.

این کنگره در روز ملی مبارزه با تروریسم که مصادف است با سالروز ترور رئیس جمهور (شهید رجایی) و نخست وزیر (شهید باهنر) در هشتم شهریورماه 1392 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان