نبود گفتمان بین ایران و همسایگان مانعی در مقابله با تروریسم است

Elahiمعاون امور بین‌الملل حوزه علمیه جامعه‌المصطفی برقرارنشدن گفتمان منطقی و فلسفی بین ایران و کشورهای همسایه را از ضعف‌های جدی موجود در مسیر مقابله با تروریسم دانست.

حجت‌الاسلام عبدالمجید حکیم الهی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان در خصوص نقش کشورهای عربی منطقه و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس در مواجهه با تروریسم گفت: برقرارنشدن گفتمان منطقی و فلسفی بین ما و کشورهای همسایه یکی از ضعف‌های جدی است که در این موضوع دامنگیر ما است.

معاون امور بین‌الملل جامعه‌المصطفی ادامه داد:‌ البته برخی از کشورهای عربی منطقه نیات پاکی ندارند. افرادی هستند که تنها به براندازی جمهوری اسلامی ایران و مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی، می‌اندیشند و در این مسیر از تمام ابزارهایی که در دسترس داشتند، استفاده کردند. آن‌ها برای این کار هم از جنگ نرم و هم از جنگ سخت استفاده کردند که حمایت از گسترش و عملکرد گروه‌های تکفیری از جمله آن‌هاست. اگرچه به نظر می‌رسد آن‌ها نسبت به این عملکردها ناآگاه هستند و نمی‌دانند که روزی این گروه‌های تکفیری و تروریستی دامنگیر خودشان نیز خواهد شد.

وی در ادامه یکی از مشکلات امروز در بحث تروریسم را اطلاع‌رسانی نامناسب نسبت به خسارت‌هایی دانست که از ناحیه تروریست‌ها به ما وارد شد و افزود: وقتی سرباز ساده‌ای در کشوری و یا در اسرائیل ترور یا کشته می‌شود، تمامی رسانه‌های‌ غربی بسیج می‌شوند و تا جایی که امکان دارد آن موضوع را مطرح و فضاسازی رسانه‌ای ایجاد می‌کنند اما در ایران و دیگر کشورهای اسلامی، بزرگترین شخصیت‌ها، علما و دانشمندان را در روز روشن و بدون هیچ توجیحی ترور می‌کنند، بدون آنکه توانسته باشیم از ظرفیت و فرصت به‌وجودآمده استفاده کنیم.

معاون امور بین‌الملل جامعه‌المصطفی با ابراز ناخرسندی از ناتوانی‌ در آگاه‌کردن دنیا نسبت به جنایات متعدد تروریست‌ها گفت:‌ تنها راه رفع این نقص و کمبود، برگزاری همایشی بین‌المللی در خصوص شهدای ترور، طرح ابعاد بین‌المللی تروریسم و دعوت از شخصیت‌های مختلف بین‌المللی برای حضور در این نوع همایش‌ها است.

وی درباره اهمیت برگزاری این همایش افزود: اهمیت برگزاری این همایش از بابت آگاه‌کردن افکار عمومی بین‌المللی و مردم جهان نسبت به پدیده تروریسم است چرا که آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند این مسائل را درک کنند اما مردم کشور ما تا حد مناسبی از موضوع ترور و خسارتهای ناشی از آن مطلع هستند.

حجت‌الاسلام حکیم الهی خاطرنشان کرد: وقتی دشمن، یکی از دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کند، به‌دلیل تسلط رسانه‌ای خود، در افکار جهانی این‌طور القا می‌کند که آن شخص به‌دنبال تولید سلاح هسته‌ای بوده است، پس حق او است که ترور شود و این وارونه جلوه‌دادن حقیقت و واقعیت است. اگر ما بتوانیم از ترورهای صورت‌گرفته نهایت استفاده را ببریم و چهره ناپاک استکبار را در سطح بین‌المللی به افکار عمومی نشان دهیم، کار ارزشمندی صورت گرفته است که متاسفانه امروز بر روی زمین مانده است.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش گفتگو

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی

ماهیت فرقه منافقین با اسلام در تضاد است

علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

منافقین باید تاوان جنایات خود را به اندازه شأن ملت ایران پرداخت کنند

محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

دادگاه گروهک تروریستی منافقین مستند و مستدل است

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان