موصل آزاد شد؛ منافقین عزادار شدند

Musell

مسجد نورى، نماد خلافت داعش توسط نیروهاى عراقی در روزى آزاد شد (٢٩/ژوئن/2017) كه داعش در چنین روزی در سال ٢٠١٤ ابوبكر البغدادى را به عنوان خلیفه خود انتخاب كرده بود. اما بر خلاف پیش‌بینی‌هایی که سه سال پیش خیلی‌ها نوشتند، خلافت ابوبکر البغدادی سرنگون شد و چه بسا به عنوان کوتاه‌ترین خلافت که عمر آن کمتر از سه سال بود، در تاریخ‌ ثبت شود. ولی آزاردهنده‌تر از آن پیش‌بینی‌ها، کسانی بودند که داعشی‌ها را «انقلابی» خواندند.

آن زمانی که جلادان داعشی موجی از‌ رعب و وحشت به راه انداخته بودند و قدم به قدم برای اشغال سرزمین سر می‌بریدند و صحنه‌های فجیع و دلخراش از جنایات خود را در شبکه‌های اجتماعی به نمایش می‌گذاشتند، منافقین در سایت رسمی‌شان از آنها تعبیر به «انقلابیون» و «عشایر عراق» می‌کردند. البته هواداری منافقین از داعش جای تعجب نداشت. هرچند جنایات داعش در مقابل جنایات منافقین در دهه 60‌ در کشور ما هیچ است، اما باید گفت که منافقین برند شیعه و داعش، برند سنی از یک اسلام التقاطی و منحرف هستند که هردو نیز از یک جنس وحشی‌گری برخوردار می‌باشند. هردو با بعثی‌های عراق و هواداران صدام متحدند و همکاری می‌کرده و می‌کنند. هردو در زنده‌به‌گور کردن و شکنجه مردم رفتار مشابهی دارند. مشابهت‌ها تا جایی است که حتی هردو در بی‌بی‌سی، نام جعلی‌شان استفاده می‌شد. رسانه دولت انگلیس برای هردو گروهک هیچ گاه حاضر نشد از عناوین اصلی‌شان استفاده کند. بی‌بی‌سی برای تروریست‌های منافقین از عنوان جعلی «مجاهدین خلق» استفاده می‌کند و برای تروریست‌های داعشی از عنوان جعلی «پیکارجویان دولت اسلامی».

حالا موصل عملا فتح شده است؛ ابوبکر البغدادی در جهنم است و بسیج‌ مردمی در عراق پرنفوذتر وقدرتمندتر از گذشته، اما هیچ وقت یادمان نمی‌رود که در طول چند سال شکل‌گیری داعش، اخبار گوناگون، حاکی از همکاری گسترده اطلاعاتی و میدانی منافقین با داعش در عراق بود. «قربانعلی حسین‌نژاد» از اعضای گروهک منافقین و مترجم «مسعود رجوی» به خبرگزاری فرانسه گفته بود که «سران منافقین از همان ابتدا حمایت خود را از داعش اعلام کردند و به اشغال در آمدن موصل توسط داعش را انقلاب مردمی عشایر عراقی دانستند و ابراز امیدواری کردند داعش همه عراق و از جمله بغداد را تصرف کند.»

«اسکندر وتوت» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز گفته بود که بین منافقین و داعش ارتباط و هماهنگی وجود دارد. حتی در همان ایام نزدیک به اعلام خلافت البغدادی، گروهک تروریستی منافقین بدون اشاره به مشارکت گسترده قبایل اهل سنت و قشرهای مختلف قومی و اعتقادی عراق برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری، در بیانیه ای در حمایت آشکار از داعش و جنجال آفرینی علیه اقدامات ضدداعش، نوشته بود: «اقدام علیه داعش نقض آشکار موافقت‌نامه‌های شورای امنیت است.» این‌ها همه نشانی‌هایی از پیوند عمیق منافقین با داعش‌ است. برای همین نباید از عزاداری منافقین برای بازپس‌گیری موصل از چنگال داعش تعجب کرد. هرچه باشد داعشی‌های خون‌آشام مولود وهابیت سعودی هستند و منافقین ترویست، مورد حمایت آمریکا و انگلیس.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29