منافقین گروهی به ظاهر شیعه است که اولین بار توسط ایران تروریست خوانده شد

Rohani Press Conferenceرییس جمهوری که به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می برد، در ادامه دیدارهایی که طی روزهای اخیر با سران کشورهای مختلف، مقامات نهادهای بین المللی و ایرانیان مقیم آمریکا داشته است، عصر جمعه به وقت نیویورک در نشستی مطبوعاتی در جمع نمایندگان رسانه های بین المللی در نیویورک حاضر شد و به سوالات نمایندگان رسانه ها پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این نشست مطبوعاتی، همزمانی مقطع برگزاری اجلاس امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد با مواجه شدن مردم بی گناه منطقه خاورمیانه با تروریست های وحشی را یادآور شد و گفت: ندا و صدای مشابهی که امسال در سازمان ملل متحد به گوش می رسید، خطر خشونت، افراطی گری و تروریسم در جهان بود.

دکتر روحانی با یادآوری قطعنامه «جهان عاری از خشونت و افراطی گری» که سال گذشته بر اساس پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: امروز همه وظیفه داریم در برابر این خطر بزرگ منطقه ای و جهانی، برنامه ریزی درست کرده و ریشه های تروریسم را شناسایی کنیم.

*مبارزه نمایشی با تروریسم نمی تواند دنیا را به هدف بلند ثبات و امنیت رهنمون کند

رییس جمهوری با بیان اینکه مبارزه نمایشی با تروریسم نمی تواند دنیا را به هدف بلند ثبات و امنیت رهنمون کند، خاطرنشان کرد: تروریسم منابع مختلفی دارد که اگر می خواهیم با این خطر بزرگ منطقه ای و جهانی مبارزه کنیم، باید آن منابع که اعم از منابع ایدئولوژیکی، انسانی، مالی و تسلیحاتی هستند، قطع شوند. همچنین کشورهایی که در مسیر عبور و مرور تروریست ها هستند نباید اجازه دهند که گروههای تروریستی، افراد را از کشورهای مختلف منطقه و جهان، جلب و جذب کنند.

دکتر روحانی افزود: کشورهایی که تاکنون به گروههای تروریستی کمک کردند یا بخش های خصوصی در آن کشورها با اجازه و اطلاع دولت های خود به تروریست ها کمک کرده اند باید احساس مسئولیت کنند و همه کمک های مالی را نسبت به همه گروههای تروریستی قطع کنند. برخی ادعا می کنند تروریست ها برخی پادگان ها و منابع تسلیحاتی کشور محل استقرار را تصرف کرده اند، در حالی که در انبارهای آن کشور اصلا آن اسلحه ها یافت نمی شود و معلوم است سلاح ساخت کجاست و از کجا آمده است. همه آنها که تروریست ها را مسلح کرده اند باید از این کار دست بردارند.

رییس جمهوری، بار بزرگ مسئولیت مقابله با تروریسم را بر دوش علما، دانشمندان، اندیشمندان، فرهیختگان و نویسندگان دانست و خاطرنشان کرد: باید روشن سازیم که آنچه در این خشونت از لحاظ ایدئولوژیکی ادعا می شود، دروغ و نابجا است و این خشونت ربطی به هیچ یک از ادیان الهی و آسمانی به ویژه اسلام ندارد.

*با بمباران چند نقطه، تروریسم از بین نخواهد رفت

دکتر روحانی با تاکید اینکه «در مبارزه با تروریسم، به جای کار نمایشی، به کار ریشه ای بپردازیم»،تصریح کرد: با بمباران چند نقطه، تروریسم از بین نخواهد رفت؛ از سال ۲۰۰۱ تا کنون که بمباران هوایی در کشورها و مناطق مختلف تحت عنوان مبارزه با تروریسم انجام شده است، نتیجه اش این بوده که تروریسم گسترش پیدا کرده و قوی تر و دارای جاذبه بیشتری برای برخی ناآگاهان شده است.

*ایران پیشتاز مبارزه با تروریسم در منطقه است

دکتر روحانی در ادامه و در پاسخ به سوال دیگری درباره تحلیل رییس جمهوری از مواضع مختلف در قبال تروریست ها، گفت: ایران در مسئله مبارزه با تروریسم حتی در حوادث اخیر در عراق نیز پیشتاز و پیشقدم بود. قبل از اینکه کشوری به مردم و ارتش عراق کمک کند، این ایران بود که به دعوت عراق و ندای مردم پاسخ مثبت داد و به مردم عراق در مبارزه با تروریسم کمک کرد، که اگر این کمک ها نبود شاید امروز بغداد هم در اختیار تروریست ها بود.

رییس جمهوری، مبارزه ایران با تروریسم را مبارزه ای جامع دانست و گفت: ایران از همه نظر در برابر تروریسم ایستاده تا ریشه های آن خشکانده شود. البته به سهم خود درباره اهداف بمباران سوریه در تردید هستم چراکه معتقدم مبارزه با یک گروه تروریستی و تقویت دیگر گروههای تروریستی یعنی انجام عمل متناقض و متضاد؛ همه تروریست ها بد هستند و نمی توانیم بگوییم یک گروه تروریستی بد و گروه دیگر خوب است.

دکتر روحانی تصریح کرد: امروز تروریست ها با یکدیگر متحد شده اند و دارند همه آدم های خشونت طلب را جذب می کنند. بنابراین باید همه دست به دست هم دهیم چراکه این مسئله شوخی نیست.

*آن بمبی که همه باید از آن بترسیم بمب خشونت است

رییس شورای عالی امنیت ملی افزود: خاورمیانه هیچ گاه مثل امروز در معرض بی ثباتی و خشونت نبوده و این خشونت تنها در خاورمیانه باقی نخواهد ماند چراکه امروز می بینیم تروریسم حتی در قلب کشورهای اروپایی در حال تحرک است. آن بمبی که همه باید از آن بترسیم بمب خشونت است که این بمب هر روز در منطقه ای در حال انفجار است؛ بنابراین باید تصمیمی بگیریم تا اساس خشونت بخشکد.

رییس شورای عالی امنیت ملی درپاسخ به سوال خبرنگار «آسوشیتد پرس»مبنی بر اینکه آیا ایران آماده کمک به آمریکا برای مبارزه با داعش و درعوض کوتاه آمدن کاخ سفید از مواضعش در گفتگوهای هسته ای است یا خیر؟ پرسید: ما به آمریکا در مبارزه با داعش کمک کنیم یا آمریکا به ما کمک کند!؟ ایران چند سال است که با داعش می جنگد و اگر در همین ماه های اخیر کمک نمی کرد شهرهای مهم عراق سقوط می کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه آمریکایی ها کاری جز بمباران نکرده اند، پرسید: از سال ۲۰۰۱ آمریکا مشغول بمباران پاکستان و افغانستان است آیا آنها از بین رفته اند؟ بمباران، گروه های تروریستی را از بین نمی برد.

برای مبارزه جدی با تروریسم باید کار جدی و کار فرهنگی انجام بدهیم

دکتر روحانی تصریح کرد: برای مبارزه جدی با تروریسم باید کار جدی و کار فرهنگی انجام بدهیم. مانع از ارسال کمک های مالی به تروریست ها شویم و محیط زیستشان را تنگ کنیم. تروریست ها ارتش منظم ندارند که با حمله هوایی یا حتی زمینی از بین بروند، هر روز از یک شهر به یک شهر می روند و می بینید که هر روز در یک کشور اجتماع می کنند.

رییس جمهوری درباره پرسش «گاردین »مبنی بر کمک ایران به ارتش آمریکا، انگلیس و فرانسه برای مبارزه با داعش توضیح داد: هرگونه عملیاتی باید در چارچوب مقررات بین المللی و طبق درخواست آن دولت باشد و آنچه ما در منطقه انجام می دهیم همواره با مجوز دولت های منطقه بوده است.

*ما تروریست ها را ضد دین و ضد شیعه و ضد سنی می دانیم

دکتر روحانی به خبرنگار «یو اس تودی» که رویکرد ایران را در مبارزه با تروریسم بخاطر دفاع از حماس و حزب الله دوگانه خواند و گفت شما فقط تندروهای سنی را تروریست می دانید، گفت: ما اولین بار منافقین که یک گروه به ظاهر شیعه است را گروه تروریستی خواندیم که اکنون در برخی کشورهای غربی لانه کرده اند. برای ما فرقی نمی کند که تروریست ها دارای چه اعتقادی هستند، ما تروریست ها را ضد دین و ضد شیعه و ضد سنی می دانیم. اسلام دین رحمت و برادری است و تروریست ها ادعا می کنند که دیندار هستند.

رییس جمهوری ادامه داد: مایه تعجب است که شما حزب الله را که در دولت و مجلس لبنان عضو دارد و مورد احترام همه مردم و شخصیت های سیاسی این کشور است تروریست می خوانید. آیا مقاومت یک مردم در برابر دشمن خارجی تروریسم است. مگر حماس در انتخابات مردمی رای بدست نیاورده است، چطور می توانید اینها را تروریست بنامید؟

رییس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: بعد از آن همه فجایع در غزه، کشتار کودکان و تخریب مدارس سازمان ملل که سرپناه مردم بی دفاع شده بود و صدای اعتراض افکار عمومی را به دنبال داشت، نمی توان حماس را گروه تروریستی خواند. ضمن آنکه من در هیچ کجا نشنیده ام که حزب الله یا حماس جایی در آسیا یا اروپا و آمریکا بمب گذاری کرده باشند.

رییس جمهوری در پاسخ به سوال سی ان ان درباره احتمال همکاری ایران با غرب در مبارزه با داعش گفت : در مبارزه با داعش ما به وظیفه خود عمل کردیم و باز هم حمایت خود را از مردم و دولت عراق و هر کشوری که گرفتار تروریست ها باشد دریغ نخواهیم کرد. ما قبل از ۱۱ سپتامبر از گروه هایی که در افغانستان مقابل طالبان بودند حمایت کردیم و در این زمینه پیشتاز می باشیم.

رییس شورای عالی امنیت ملی به خبرنگار «اسکای نیوز» نیز در خصوص مسلح شدن گروه های نظامی برای مبارزه با تروریست ها گفت: مسلح شدن گروه ها به هردلیلی منجر به هرج و مرج می شود.

رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار «سی سی تی وی » چین که در مورد واگذاری رهبری مبارزه به داعش به کشورهای منطقه پرسید، توضیح داد: کشورهای منطقه مشکل و ریشه های تروریسم را بهتر می شناسند و باید در کانون این مبارزه قرار داشته باشند. چنانچه هم در مورد افغانستان و هم در مورد عراق هر دو کشور پس از مطرح شدن خطر تروریست ها از ایران که همسایه آنها بود درخواست کمک کردند. اگر عراق مورد هجمه قرار گرفته باید مرکزیت بر عهده عراق باشد نه یک کشور خارجی .


مطالب پربازدید سایت

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان