منافقین؛ فاشیست های افراطی

Rajavi 19

ادعای قدیمی و ساختاری منافقین حرکت در مسیر یک انقلاب فرضی است که البته تاکنون هیچگاه از دایره فرضیات خارج نشده و شاید تنها بر روی کاغذ قابل استناد و دفاع باشد.

در عرف ودر میان افراد و گروه های ناراضی و منتقد یک دولت یا حکومت، برای ایجاد یک انقلاب و یا تغییر شدید – رفرم – لازم است مقدماتی برای رسیدن به مقصود مد نظر قرار گیرد و جریان خواهان حرکت مورد نظر مرحله به مرحله و با مرور عملکرد گذشته و برنامه ریزی برای طی مسیر مطلوب، راه را برای موفقیت خود هموار سازد.

این مساله واقعیتی است که با تعاریف کلاسیک فوق، برخی افراد و گروه ها به اشتباه گمان می کنند راه را به درستی طی می کنند. در این طرز تفکر، استنباط اصلی این است که راه مورد نظر درست است اما عوامل بیرونی باعث کند شدن این فرایند شده است. درست با همین طرز اندیشه و تلقی است که این اندیشه ها بعد از مدت کوتاهی به جای آنکه در مسیر حرکت به پیشرفت برسد، به انحراف گرایش پیدا می کند و آمیخته به فاشیسم می شود. در همین راستا یکی از رویکردهایی که برای فاشیسم قابل استناد می باشد این است که آن را نوعی ملی گرایی انقلابی تلقی می کنند اما برای رسیدن به این ملی گرایی ثبات در تئوری و ایدئولوژی وجود ندارد و فاشیسم به معنی کامل آن رفته رفته در این اندیشه اشاعه پیدا می کند.

انقلابی که منافقین به دنبال تحقق آن هستند به جای آنکه بر پایه احیا و نوسازی ملی و نظم نو باشد با نوعی آنارشیسم پراکنده گره خورده است که در عمل، کارکرد هرج ومرج طلبی آن باعث نوعی بی اعتمادی گسترده به رفتارهای این گروه شده است. اگر چه مشی و روش منافقین تا قبل از شورش ناموفق 30 خرداد سال 60 نوعی فاشیسم بود که بیشتر جنبه تبلیغ کارکردها و شعارهای خود را داشت و توانسته بود تعداد اندکی از افراد را هم به دور خود جمع کند اما بعد از سلاح گشودن بر روی مردم این رویه با آنارشیسم پراکنده ای همراه شد که البته پراکندگی این آنارشیسم نیز به دلیل ضعف شدید در سازماندهی نیرو بود .

درست پس از اعلام شورش بر علیه مردم بود که رفتارها و رویه های منافقین در بعد اندیشه های فاشیستی بسیار به سمت افراط و تبلیغات جذاب پیش رفت و اندیشه وطن محوری کاذب از جانب منافقین اشاعه پیدا کرد که البته به هیچ وجه مورد قبول مردم در داخل کشور قرار نگرفت.

فاشیسم در اصول اگر چه به ظاهر مخالف نظام پارلمانی و محافظه گرایی است اما فاشیسم منافقین به دلیل کمبودهای شخصی مسعود رجوی به جانب الگو برداری مضحک از نظام های سیاسی پیش رفت و شورای خنده دار ملی مقاومت به عنوان پارلمان منافقین تنها مورد ثبت ذهنی اعضا و طرفداران منافقین قرار گرفت و از سویی دیگر برخلاف رویه ترسیم شده برای تعاریف کلاسیک فاشیسم، به جانب محافظه کاری شدید و حتی القاء رفتارهای فرقه ای پیش رفت.

در طول سال های بعد از 30 خرداد سال 60 تا زمان حاضر منافقین بارها برای ایدئولوژی و انقلاب مورد نظر خود، الگوهای مورد وثوق و تصریح شده اشان را عوض کردند.

اگر چه معیارهای فاشیسم در دنیای معاصر هم از نظر سیاستمداران و هم از نظر عوام طرد شده است اما منافقین 28 سال پیش هم که با الگو برداری از برخی مولفه های فاشیسم تلاش کردند از اقبال آن روزهای اندیشه های فاشیستی استفاده و با موج سواری، برای خود وجهه ای کسب کنند، باز هم به همان معیارهای نیم بند نیز بی اعتنا شدند و رویه ای را پیشه خود ساختند که با کوچک ترین تغییری بتوانند الگوهای بنیادین خود را تغییر دهند (همانند الگوی ضد امپریالیستی منافقین که ظاهرا سال ها بر آن پای فشردند اما با حمله آمریکا به عراق تمام شعارهای امپریالیستی از میان منافقین رخت بر بست و دوست و جاسوسی با آمریکا جانشین آن شد).

تنها عنصر ثابتی که منافقین در تمام 28 سال اخیر آن را دنبال کردند آنارشیسم سیالی بوده که تنها بر پایه خشونت و حذف فیزیکی استوار بوده است. این عنصر در ایران منجر به ترور 12 هزار نفر و در عراق نیز به قربانی شدن بیش از 25 هزار نفرشده است.

فاشیسم افراطی منافقین دقیقا از زمان محاصره شدن توسط آمریکایی ها تا زمان حال حاضر بیش از پیش جنبه تبلیغاتی به خود گرفته است و آنارشیسم این فرقه نیز به دلیل خلع سلاح شدن، به جای استفاده از سلاح و خشونت عریان ، به خشونت پنهان و حمایت و همکاری شدید از گروه های همانندی نظیر القاعده، پژاک و جندالله و تشویق خشونت در شهرهای عراق و حمایت ِ برخی از آشوب گران گرایش پیدا کرده است.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان