منافقين عملكرد خوارج دوران امام علي(ع) را دارند

آيت‌الله "اكبر هاشمي رفسنجاني" رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تاريخ و عملكرد خوارج در دوران حضرت علي(ع)، گفت: در زمان ما نيز اين خوارج در قالب منافقين ظاهر شدند و همان اعمال را انجام مي‌دهند و هم اكنون نيز در پادگان "اشرف" در عراق مورد حمايت آمريكا هستند.

وي كه روز شنبه به مناسبت بيست و چهارمين سالگرد شهادت آيت‌الله اشرفي اصفهاني در مسجد اميرالمونين تهران سخن مي‌گفت، افزود: اولين شهيد محراب مولاي متقيان حضرت علي (ع) بود و شهيدان محراب ما نيز به پيشواي خود اقتدا كردند.

 

 

Hashemy

 

هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه اولين شهيد محراب تاريخ اسلام حضرت علي(ع) بود، گفت: اين لقب در زمان ما به كساني داده شد كه شايسته اين لقب بودند و با مولاي همه بشريت حضرت علي بن ابي طالب تناسب داشتند.

وي افزود: او امام معصوم بود و اين شهدا جانشين امام معصوم بودند و آنها مجاهد، فقهاي جامع شرايط بودند و سهم زيادي در حفظ انقلاب و به خصوص در دوران دفاع مقدس داشتند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: فضاي امروزي جامعه ما مملو از عطر وجود حضرت علي(ع) است و از پيش از پيامبر اسلام تا زمان حضرت آدم كسي به پاي اين امام همام نمي‌رسد و از افتخارات ماست كه پيرو اين بزرگوار هستيم و بخشي از زندگي خود را پيروي از وجود آن امام و الگوگيري از وجود ايشان قرار داده‌ايم.

هاشمي رفسنجاني همچنين با اشاره به نقش روحانيت در دوران انقلاب گفت:

روحانيت يكي از حساس‌ترين محورهاي انقلاب، استقلال و عظمت و بقاي كشور ما بوده است.

وي گفت: روحانيت در زمان قدرتهاي زورگويي كه در تاريخ بودند، پايگاهي براي پناه آوردن مردم در شرايط سخت بودند و آنان سينه سپر مي‌كردند و كشور را از خطرات حفظ مي‌كردند و هيچ وقت باري بر دوش دولتها و بيت المال نبودند.

وي اظهار داشت: روحانيت با اخلاص نيروهاي صادقي را تربيت كردند و با راستي و امانت داري از نيروها براي تلاش در كشور به كار گرفتند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: آخرين خدمتي كه روحانيت كرد، نجات كشور از دست پهلوي بود كه اگر تلاش روحانيت و امام(ره) نبود همچنان بايد به خارجي‌ها باج مي‌داديم.

وي تصريح كرد: اين حكومت(رژيم پهلوي) در برابر مردم بسيار خشن بود و در برابر اربابان خارجي بسيار ذليل و وابسته به اجانب بود.

هاشمي رفسنجاني خاطرنشان كرد: پيشتاز اين حركت حضرت امام(ره) و كساني بودند كه آنها را به نام شهداي محراب مي‌شناسيم، همه آنها از ستونهاي مبارزه و جهاد بودند، افرادي همانند آيت‌الله قاضي طباطبايي، آيت‌الله مدني، آيت الله دستغيب، آيت الله صدوقي و آيت الله اشرفي اصفهاني، همه آنها بزرگ هستند و همه عالم با عظمت، عادل، مجتهد، آگاه به زمان بودند و در زمان حيات خود نيز بيشترين تاثير را داشتند و ياران انقلاب بودند.

وي با بيان اينكه در زمان جواني و طلبگي در مدرسه فيضيه قم اين فرصت را داشتم كه آيت الله اشرفي اصفهاني را زيارت كنم، افزود: ايشان در يك حجره محقر زندگي مي‌كردند و همان زمان شخصيت كامل و جا افتاده‌اي بودند.

هاشمي رفسنجاني گفت: با خواست آيت‌الله بروجردي و حضرت امام(ره) ايشان مهاجرت كردند و خدمات بزرگي را به غرب كشور انجام دادند.

 

 

Ashrafi Esfahani

 

وي با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: من زماني كه فرمانده جنگ بودم حضور اين شهدا در جبهه‌ها و در ميان رزمندگان را آنچنان موثر مي‌دانستم كه به اندازه يك لشكر روحيه مي‌دادند.

هاشمي رفسنجاني گفت: همانگونه كه در فيلم‌ها و عكس‌ها ايشان(آيت‌الله اشرفي اصفهاني) ديده مي‌شود، وي با لباس رزم به جبهه مي‌رفت و در آن سن و سال و با لباس بسيجي و سلاح بدست در جبهه‌ها حضور پيدا مي‌كرد، درحالي كه كسي توقع نداشت ولي آنچه كه خط مقدم را زيبا كرده بود، حضور ايشان بود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، موفقيت در جنگ را حضور اين شخصيت‌ها عنوان كرد و افزود: اينها نقش بسيج كنندگي در جنگ داشتند.

وي افزود: اينكه مردم اعتماد كنند و با جان و مال در يك صحنه حضور پيدا كنند و با خيال راحت جان و مال خود را در جريان انقلاب و دفاع قرار دهند بسيار ارزشمند است و چقدر ما بايد تبليغ مي‌كرديم تا مردم چنين حضور داشته باشند.

هاشمي رفسنجاني همچنين با بيان اينكه حضور اين بزرگواران و نفسهاي قدسي آنها پشتوانه محكمي در دفاع مقدس بود، گفت: پيش از انقلاب نيز حضور اين عزيزان در پيشاپيش مردم در تظاهرات‌ها و سنگرها، مردم را در صحنه نگه مي‌داشت.

وي با اشاره به نقش منافقين و جنايتهاي آنان در اوايل انقلاب اسلامي گفت:

بزرگترين جنايتي كه منافقين كردند اين بود كه نيروهاي ارزشمندي همانند اشرفي اصفهاني را گرفتند و اكنون بعد از ‪ ۱۴۰۰‬سال آثار خون شهداي اسلام، بدر، احد و كربلا وجود دارد و هنوز در مسايل سياسي و مذهبي از آنها ارتزاق مي‌كنيم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظامي گفت: منافقين همانند خوارج در زمان حضرت امام علي(ع) خيانت بزرگي كردند.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به بررسي تاريخ خوارج در دوران امام علي(ع)، گفت: منافقين با چراغ آمدند و عزيزان ما را گرفتند و عملكرد آن با زمان خوارج مطابقت دارد.

وي افزود: كسي كه خودش را همراه يك پيرمرد مجتهد، عالم و مجاهدي مي‌كند، او را به شهادت مي‌رساند چه چيز ديگري جز منافق مي‌تواند باشد.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به رفتار منافقين در اوايل انقلاب گفت: تزآنان اين بود كه در درجه اول بسيج‌كنندگان انقلاب را كه نفوذ كلام در ميان مردم داشتند، بگيرند و جمعيت زيادي از علما و بزرگان تراز اول مبارزه را به شهادت رساندند. اين خسارت‌ها در جايي ارزيابي نشده و اگر آنان هم اكنون حضور داشتند، افراد بسيار ارزشمندي بودند.

وي با اشاره به شهداي محراب گفت: كسي كه در ميان مردم قطعه قطعه مي‌شود، آثار بزرگي دارد. اين بزرگان بسيج‌كننده بودند كه توسط منافقين گرفته شدند و مصداق كامل شهادت و پشتوانه تداوم انقلاب هستند.

هاشمي رفسنجاني گفت: اگر امروز پس از ‪ ۲۸‬سال انقلاب پرطراوت است و مردم لبنان و فلسطين هم با هدف انقلاب اسلامي به ميدان آمدند و پرچم انقلاب را بلند كردند، حاصل خون اين شهدا است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: شهادت راهي است كه خداوند براي بشر به عنوان ميان‌بر تهيه كرده است. براي اينكه به خدا برسيم بايد خيلي تلاش كنيم و اگر از مسير جهاد و شهادت باشد خيلي كوتاه مي‌شود.

وي افزود: از نقطه‌اي كه شهيد به زمين مي‌افتد تا رسيدن به خدا بايك چشم برهم زدن است ولي براي سايرين فاصله بسيار زيادي است و آنان به عنوان شفيع‌كننده ما مانده‌ها هستند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در عين حال گفت كه اميدواريم خداوند راه اين شهدا را حفظ كند و نگذاريم اهداف آنها فراموش شود.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به تداوم دشمني‌ها با نظام و انقلاب گفت:

منافقين هنوز هم در پادگان اشرف در عراق زير پرچم آمريكا و مورد حمايت هستند تا شايد روزي به درد آنها بخورند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه دشمنان هنوز عليه انقلاب توطئه مي‌كنند، گفت: براي حفظ انقلاب و راه شهدا بايد هوشيار و بيدارباشيم.

بايد همه راه و آثار آنها را ادامه دهيم. همه شهدا آثارشان انسان ساز است. كسي كه با خونش كتاب مي‌نويسد و خونش سند صحت حرفش است، بسيار ارزشمند است.

وي در پايان از بيت شريف آيت الله اشرفي اصفهاني به خاطر حفظ راه شهداي محراب و ايجاد مركز فرهنگي كه باتلاش فرزند شهيد و مردم فعال انجام شده است، تشكر كرد.

همچنين در ابتداي اين مراسم فرزند آيت الله اشرفي اصفهاني ضمن خوشامد گويي گفت كه انتظار خانواده شهداي محراب اين است كه همانند تجليل از شهداي دولت و شهيداني همچون بهشتي، رجايي و باهنر، روز شهادت حضرت علي (ع) را به عنوان روز "شهداي محراب" نامگذاري كنند.

وي در عين حال از مقام معظم رهبري و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام خواست تا از صداوسيما، رسانه و مطبوعات بخواهند تا ياد و راه شهداي محراب را زنده نگه دارند.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان