ملاقات جمعی از قربانیان تروربا سفرای کشورهای حامی تروریسم

N E Zرییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر امورخارجه به مناسبت روز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان ترور، درخواست کرد: وزرات خارجه از طریق هماهنگی با نمایندگی‌های خود در کشورهای اروپایی، اطلاعات دقیقی از چگونگی اقدامات منافقین و اطلاعات موثق از میزان و نحوه فعالیت منافقین در سازمان ملل متحد به ویژه در ژنو دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان به نقل از خبرگزاری خانه‌ملت، زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ۱۷ هزار ایرانی قربانی تروریسم، خواستار هماهنگی با نمایندگی‌های خود در کشورهای اروپایی و دریافت اطلاعات دقیق از چگونگی اقدامات منافقین و اطلاعات موثق از میزان و نحوه فعالیت منافقین در سازمان ملل متحد به ویژه در ژنو شد.

 

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر ظریف

وزیر محترم امور خارجه


سلام‌علیکم
همانگونه که مستحضرید روز ۲۱ اوت برابر با ۳۱ مرداد مصاف با روز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم است. در جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۷هزار ایرانی مظلوم، قربانی اقدامات تروریستی و نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بنیادین بشر از جمله حق حیات، حق امنیت و حق سلامت توسط گروه‌های تروریستی به ویژه سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و داعش و ... شده‌اند.

 

به منظور بزرگداشت مقام شهدای ترور و خانواده‌ها، جمعی از خانواده قربانیان ترور با حضور در کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی مورد تکریم قرار گرفتند. درخواست آنها، لزوم حمایت دولت برای محاکمه عاملان و جبران خسارت از قربانیان و ملاقات با سفرای کشورهای اروپایی در ایران است.

 

متأسفانه امروزه اکثریت این تروریست‌ها با پناهندگی در کشورهای اروپایی با فرار از تیغ عدالت، همچنان به برنامه‌ریزی علیه مردم ایران اقدام می‌کنند. قصور کشورهای اروپایی در خصوص معاضدت قضایی و اداری در شناسایی و پیگرد این مجرمین، استرداد آنها و توقیف دارایی‌هایشان که باید برای جبران خسارت قربانیان به کار گرفته شود، قابل اغماض نیست.

 

از دستگاه دیپلماسی مورد انتظار است:


۱ـ بر حسب وظایف قانونی خود، به مقامات ذیربط در کشورهای اروپایی که به حمایت از منافقین تروریست می‌پردازند، در خصوص ضرورت فراهم کردن دسترسی قربانیان ترورها به عدالت قضایی و محاکمه عاملان این ترورها و لزوم عدم حمایت از تروریست‌ها و مسئولیت بین‌المللی آنها به واسطه قصور در انجام تعهدات بین‌المللی تذکری قاطع و با قید فوریت داده شود.


۲ـ ملاقات رسمی جمعی از این قربانیان ترور و خانواده‌هایشان با سفرای کشورهای حامی تروریست‌ها به ویژه منافقین و داعش و انعکاس فجایع انجام شده توسط آنها به منظور تسکین آلام و داغ فراموش‌نشدنی این خانواده‌ها و حمایت از حقوقشان ترتیب داده شود.


۳ـ اطلاعات دقیق‌تری از چگونگی اقدامات منافقین و حمایت از آنها توسط دولت‌های اروپایی توسط نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور جمع‌آوری و منعکس شود.


۴ـ اطلاعات موثق از میزان و نحوه فعالیت منافقین در سازمان ملل متحد به ویژه در ژنو ارائه شود.
ان شاءالله تا پایان شهریور ماه سال جاری کمیته حقوق بشر مجلس گزارش اقدامات انجام شده در این خصوص را از آن وزارتخانه واصل کند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان