آمریکا عامل ادامه حضور و خونریزی منافقین در عراق

Rajavi02

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمود عثمان نماینده فراکسیون کردها در جلسه امروز مجلس عراق گفت: "آمریکایی ها این گروهک را تشویق و از حضور آن درعراق حفاظت می کنند و این موضوع، بخشی از درگیری ایران و آمریکا است".

وی خواستار "خروج آنها از عراق شد زیرا آنها برگه ای در دست آمریکایی ها هستند". عثمان افزود: "موضوع در دست دولت عراق نیست و موضوع مجاهدین خلق (گروهک منافقین) مرتبط با درگیری ایران و آمریکا است و واشنگتن از آنها به عنوان برگه فشاری بر ایران استفاده می کند".

علی الادیب نماینده فراکسیون حزب الدعوه در مجلس عراق نیز گفت: "مداخله آمریکا باعث باقی ماندن این گروهک در عراق می شود". وی از مسئولان عراقی خواست تا برای اخراج این گروهک تروریستی از عراق کار کنند.

الادیب تاکید کرد: "مجاهدین خلق (گروهک منافقین) آشکارا در تروریسم و اقدامات متعدد دست دارد و اقدام به آموزش گروههای تروریستی کرده است که ما اسنادی درباره آن داریم".

وی گفت: "این سازمان (گروهک منافقین) به طور مستقیم در امور امنیتی عراق مداخله می کند".

در همین حال، جلال الدین الصغیر نماینده فراکسیون مجلس اعلای اسلامی عراق در مجلس گفت: "از برادران در مجلس می خواهم که اگر خواهان احترام به حاکمیت و وحدت عراق هستند، موضعی منفی در قبال این گروهک بگیرند".

وی از پارلمان خواست تا "تصمیمی بگیرد که دولت را ملزم به موضعگیری کند".

هادی العامری از دیگر نمایندگان فراکسیون مجلس اعلای اسلامی عراق در مجلس گفت: "ما مخالف حضور سازمانی هستیم که بر ملت عراق تاثیر(منفی ) می گذارد و حضور آن به فرایند سیاسی خلل وارد می کند و این سازمان (گروهک منافقین) تروریستی است که ملت عراق را کشته و همچنان می کشد".

وی تاکید کرد: "هرکس که از آن (گروهک منافقین) دفاع کند در ریختن خون ملت عراق شریک است".

مجلس نمایندگان عراق امروز درجلسه عادی خود به ریاست "محمود المشهدانی" مسئله حضور گروهک تروریستی منافقین درخاک عراق و اخراج این گروهک را مورد بحث و بررسی قرار داد.

یک منبع اطلاع رسانی در مجلس نمایندگان عراق که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری اصوات العراق گفت که "مسئله گروهک منافقین در دستور کار مجلس نبود اما بنا به درخواست شماری از نمایندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت".

وی افزود: "این نمایندگان خواستار قرار گرفتن پادگان اشراف به عنوان مقر اصلی سازمان مجاهدین خلق (گروهک منافقین) در شمال شرقی بغداد تحت کنترل دولت عراق شدند".

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی الفرات به نقل از عبدالله علیاوی نماینده فراکسیون کردها در مجلس نمایندگان عراق گزارش داد: "شماری از اعضای مجلس درجلسه امروز خواستار بحث و بررسی موضوع حضور سازمان مجاهدین خلق (گروهک منافقین) در خاک عراق شدند".

وی افزود: "این سازمان (گروهک منافقین) سمینارهایی را علیه کشورهای همجوار و در خاک عراق برگزار کرده است لذا اعضای پارلمان معتقدند که این امر مغایر قانون اساسی عراق است بویژه که این سازمان روابط مشکوکی با رژیم سابق عراق داشته است".

در همین حال، حسن السنید از دیگر نمایندگان مجلس عراق حضور گروهک تروریستی منافقین در خاک عراق را غیر قانونی و مخالف قانون اساسی دانست و از حفاظت نیروهای آمریکایی از مقرهای این گروهک ابراز شگفتی کرد.

سعدی البرزنجی نماینده مجلس عراق نیز گفت: تاریخ جنایات این گروهک بر ضد ملت عراق شرم آور است


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان