انگلیس و برخورد دو گانه با تروریسم

Aminzadeh

الهام ‌امين‌زاده كارشناس روابط بين‌الملل در مورد اقدام مجلس‌ عوام انگليس در خارج كردن نام گروهك منافقين از ليست گروه‌هاي تروريستي، گفت: اقدام انگليس در خارج كردن نام گروهك منافقين از ليست‌ گروه‌هاي تروريستي نشان دهنده توخالي بودن ادعاهاي اين كشور در مبارزه با تروريسم است.

وي افزود: اقدام مجلس انگليس همچنين به دليل سوابق گروهك رجوي در كشتار مردم غير نظامي و بي‌گناه ايران، اقدامي ضد حقوق بشر تلقي مي‌شود.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: بعد از حادثه يازده سپتامبر شاهد فعاليت‌هاي ضد تروريستي در عرصه بين‌المللي بوديم و اينكه ليست‌هاي مختلفي از سوي آمريكا و انگليس منتشر شد كه كشورها را ملزم به تعيقب آنها مي‌كرد.ادعاي آمريكا و انگليس از انتشار اين ليست‌ها اين بود كه مي‌خواهند محيط امن بين‌المللي به وجود آورند. وي افزود: نقطه هدف آنها مسلمانان و كشورهاي اسلامي بود و اين درحالي است كه كشورهاي اسلامي بزرگترين قرباني تروريسم بودند. كشور ايران نيز به عنوان يكي از قربانيان تروريسم كور در مقياس بسيار وسيعي درگير اين مساله بود و ما بسياري از دولتمردانمان را در حوادث تروريستي از دست داده‌ايم، حادثه‌اي كه از سوي گروه‌هاي تروريست نشان‌دار حامي آمريكا و انگليس هدايت شده بود.

امين‌زاده اضافه كرد: متاسفانه در حادثه تروريستي هفتم تير مجامع جهاني هيچ اقدامي عملي براي تعقيب مظنونان اين حادثه انجام ندادند اما به عنوان نمونه در ماجراي ترور رفيق حريري كميته تحقيقي تشكيل داد، اين اقدامات نشان دهنده برخورد گزينشي دوگانه غرب و مجامع جهاني با مساله تروريسم است.

وي تصريح كرد: بعد از گذشت شش سال از اشغال عراق ما شاهد چهره واقعي آمريكا و انگليس در برخورد دوگانه و گزينشي با مساله تروريسم هستيم، درحالي كه عراق به دليل حمايت از تروريسم اشغال شد شاهد آزادي فعاليت منافقين در انگليس هستيم.امين‌زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوي آمريكا بعد از 11سپتامبر خاطرنشان كرد: اگر واقعاً كشورهاي غربي در ادعاي مبارزه با تروريسم صادق هستند چگونه است كه اجازه فعاليت به يكي از گروه‌هاي نشان دار ترويست در كشورهاي خود مي‌دهند؟ اقدامات منافقين عليه مردم غير نظامي ايران بر هيچ كشوري پوشيده نيست. وي يادآور شد: كشورهاي غربي به منافقين اجازه رفت و آمد آزادانه در پارلمان‌هاي كشورهاي خود را مي‌دهند. امين‌زاده در مورد اقدام متقابل مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اقدام مجلس عوام انگليس، گفت: ايران مي‌تواند به طور جدي حق تعيين سرنوشت مردم ايرلند شمالي را به رسميت بشناسد و اجازه فعاليت به ارتش آزادي بخش ايرلند را بدهند. به گفته وي ايران بايد از حق مردم ايرلند در پايان دادن به اشغال كشورشان از سوي انگليس دفاع كند.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29