خط تغییر جایگاه شهید و جلاد؛ خطی آشنا

Hoseinpur

انذار رهبر معظم انقلاب در 14خرداد96 نشان داد برخی مسئولان خواسته یا ناخواسته درگیر دام پهن‌شده از سوی منافقین شده‌اند. دامی که البته سابقه تاریخی دارد و مسئله جدیدی نیست. درست پس از انتشار فایل صوتی منتسب به منتظری بود که این دسته از مسئولان ندانسته و به دلیل نبود آگاهی و هوشیاری لازم، بازی خوردند و یادشان رفت که نفاق می‌تواند از زیر لوای کسی بیرون بیاید که زمانی قائم مقام رهبری بوده است. این غفلت در بحبوحه انتخابات نیز ادامه یافت تا اینکه هشدار رهبری زنگ خطر را برای آنان به صدا در آورد.

هنگامی که به سیر تاریخی منافقین می‌نگریم، همواره تلاش آنان بر القای مظلومیت خویش و ظالم نشان دادن جمهوری اسلامی را خواهیم دید. غالبا بعد از هر ترور، جریان‌سازی در دستور کار این سازمان قرار می‌گرفت. بدون شک یکی از مهم‌ترین اهداف از جریان‌سازی‌ها، تغییر جایگاه شهید و جلاد در افکار عمومی بود. زمانی که یک سبزی فروش، میوه فروش، دوچرخه ساز، معلم و... هدف کوردلی منافقین می‌شدند، دستور فضاسازی در نشریه مجاهد و دیگر تریبون‌های وابسته شکل می‌گرفت. میوه فروشی که اکنون به شهادت رسیده بود؛ حال توسط منافقین، جای خود را با جاسوس رژیم تغییر داده بود. دوچرخه‌سازی که ترور شده بود، توسط جریان نفاق، جای خود را با مزدور رژیم عوض کرده بود. به مثابه زمان حال، برخی مسئولان آن زمان هم، ماموریت به تغییر این جایگاه داشتند.

این جریان سازی از تریبون رئیس جمهور وقت (بنی صدر) و برخی دیگر از مسئولان نیز صورت می‌گرفت. هشدار امروز رهبری به برخی مسئولان کشور و بازخوانی هشدارهای امام خمینی (ره) به بنی صدر و برخی دیگر از مسئولان نشان می‌دهد این جریان از ابتدای انقلاب تاکنون بوده و همواره مسئولان یا جریان‌هایی بوده‌اند که دانسته یا ندانسته سعی در تغییر جایگاه شهید و جلاد را داشته‌اند. هنگامی که امام می‌فرمود: «من کرارا به او (بنی صدر) گفتم که حسابت را از این منافقین جدا کن»، درست زمانی بود که او سعی داشت جای شهید و جلاد را در میان افکار ملت عوض کند.

 چیزی که می‌توان نتیجه گرفت این است که هشدار اخیر رهبری در امتداد هشدار امام راحل به مسئولان وقت کشور است. در این جریان‌سازی‌ها، برخی‌ها زمانی متوجه گرفتاری خود در دام نفاق شدند و می‌شوند که دیگر توان بازگشت به عقب را نداشتند و نخواهند داشت؛ ازاین‌رو مسئولان فعلی و آینده جمهوری اسلامی بدانند که لازم است در مقابله با پدیده نفاق، هوشیاری و آگاهی لازم را به کار گیرند وگرنه تاریخ امکان تکرار دارد.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29