اخراج منافقین؛تصمیم دولت عراق

Kazmie Ghomi

سفير ايران در عراق در بخشی از سخنانش در خصوص خبر منتشره مبني بر اينكه تحويل كنترل اردوگاه اشرف نتيجه توافقات محرمانه ايران و آمريكاست!؟ اخراج اعضاي اين گروهك طي شش ماه و منع هرگونه فعاليت آنها تا زماني كه از عراق خارج شوند و اينكه چنانچه هر عراقي با اين گروه تروريستي ارتباط برقرار كند، مورد محاكمه قضايي قرار مي‌گيرد، را تصميم دولت عراق عنوان كرد.

وي اضافه كرد: بعد از اينكه دولت عراق عمليات تخريبي اين گروهك در امنيت داخلي عراق را مشاهده كرد و بعد از آنكه متوجه شد كه گروهك مزبور به دنبال تخريب روابط دو كشور ايران و عراق است و پس از مخالفت‌هاي توده‌اي و وسيع مردمي و همچنين اقدام اين گروهك به تهديد شخصيت‌هاي عراقي و اتخاذ موضع‌گيري‌هاي منفي عليه دولت منتخب عراق و اينكه دولت عراق ديد اين گروهك به عنوان ابزاري در اختيار ديگران براي تخريب روابط دو كشور عمل مي‌كند، اقدام به صدور اين فرمان كرد.

كاظمي قمي افزود: به دنبال آن دولت عراق كميته‌اي را براي پيگيري اجرايي كردن اين فرمان تشكيل داد و يك يگان نظامي را براي مراقبت از اين پادگان مستقر كرد.

سفير ايران در بغداد با بيان اينكه از نظر دولت عراق اين گروهك يك گروه تروريستي است، خاطرنشان كرد: اگر نگاهي به گذشته داشته باشيم وزارت خارجه آمريكا در سال 1997 اعلام كرد كه اين يك گروه تروريستي است و آن را در ليست گروه‌هاي تروريستي قرار داد، در سال 2000 اتحاديه اروپا اقدام به اين كار كرد و در سال 2003 شوراي حكومتي در عراق اين گروه را تروريستي اعلام کرد و خواهان اخراج آن از عراق شد كه حكومت انتقالي و حكومت كنوني نيز همين موضع را اتخاذ كردند.

وي اضافه كرد: پارلمان عراق نيز اين گروه را گروهي تروريستي خواند و خواستار اخراج اين گروه از عراق شد.

سفير ايران بار ديگر با اشاره به تصميم دولت عراق در زمينه اخراج اين گروهك تصريح كرد: اين كه گفته شود اين يك معامله بين ايران و ديگري است، حرف‌هايي نادرست و ادعاهايي است كه صحت ندارد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان