ادعاي مبارزه با تروريسم در اروپا

رضا طلايي نيك

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس

 

Nik

با اعلام رسمي بسياري از سازمانهاي بين المللي و اكثريت كشورهاي جهان نسبت به ماهيت تروريستي گروهك منافقين دعوت از مريم رجوي در پارلمان سناي بلژيك زير سؤال رفتن ادعاي مبارزه با تروريسم در اروپاست. با توجه به تلاشهاي هماهنگ با هدف تشديد فضاسازي عليه ايران در افكار عمومي غرب در آستانه دستور كار شوراي امنيت سازمان ملل در مورد پرونده هسته اي ايران بايد گفت اتهامات دادستان آرژانتين توأم با اتهامات نخست وزير انگليس و دعوت رجوي به سناي بلژيك و ساير تحركات، نشان دهنده تشديد فضاسازي منفي عليه ايران در افكار عمومي به ويژه در غرب است و اين اقدامات به منظور زمينه سازي افكار عمومي براي پيشبرد اهداف غيرمنطقي آمريكا و متحدان او در پرونده هسته اي و حفظ فضاي منفي عليه ايران در آمريكا و اروپا صورت گرفته است.

دعوت از منافقين به مجلس سناي بلژيك در واقع واكنش به سفر موفقيت آميز هيأت پارلماني ايران به اروپاست. اين سفر موفقيت آميز كه نمايندگان پارلمان ايران داشتند موجب تلاش لابي صهيونيست و جريانات مرتبط با آمريكا براي خنثي كردن نتايج اين سفر بود.

در سفر اخير نمايندگان مجلس با ملاقاتهاي متعدد با نمايندگان اتحاديه اروپا، مفاهمه مناسبي براي كاهش ابهامات و فاصله ها انجام گرفت.

ادامه ديپلماسي پارلماني توأم با ديپلماسي دولتي ايران در اروپا بسياري از تحركات ضد ايراني را كاهش مي دهد. آمريكا و اسرائيل با كمك گروههاي تروريستي مخالف ايران، از تلاشها و موفقيتهاي ايران در بهبود فضاي عمومي غرب نسبت به ايران نگرانند.در چند روز اخير تحركات هماهنگ مانند تكرار اتهامات دادستان آرژانتين و اتهامات نخست وزير انگليس توأم با تعامل با گروهك تروريستي منافقين با سناي بلژيك و برخي اقدامات ديگر با هدف تشديد فضاي منفي نسبت به ايران همزمان با ارايه پيشنهاد تحريم عليه ايران صورت گرفته است.

جريانات متحد با جمهوري خواهان آمريكا به دنبال تشديد فضاسازي منفي در آمريكا و غرب هستند تا نسبت به سياستهاي غيرمنطقي خود در ايران و خاورميانه امكان توجيه در آستانه انتخابات را داشته باشند.

تحركات اخير و ارتباط با گروههاي تروريستي مخالف با ايران و تشديد فضاسازي سياسي و رواني در هفته هاي آينده همزمان با موضوع تحريم عليه ايران از اقدامات اخير آمريكايي هاست. برخي كشورهاي اروپايي متناسب با تأثيرپذيري از فشارهاي آمريكايي و صهيونيستي در صيانت از مواضع تروريستي با بحران مواجه شده اند، دعوت از منافقين به سناي بلژيك يكي از مصاديق مهم ناصادق بودن اكثريت اتحاديه اروپا و مبارزه شفاف با تروريسم است.

وزارت امور خارجه ايران علي رغم واكنش ديپلماتيك، به صورت شفاف و گسترده بايد فعاليتهاي رسانه اي در خارج از كشور را نسبت به نقش اروپا در مبارزه با تروريست و تعامل آن با گروهك منافقين را نشان دهد.در اين ميان عملكرد ديپلماسي حقوقي ايران در مجامع بين المللي و در مورد پرونده هاي مرتبط با ايران ضعيف بوده، تأخير در ارايه دادخواست ايران نسبت به جنايات صدام و ضعف پيگيري حقوقي درخصوص منافقين و اختلافات مالي و حقوقي ايران با آمريكا از نقاط ضعف دولت ايران در صيانت از حقوق و منافع ملي است.

بايد تحركات ديپلماسي و حقوقي براي دفاع مقتدرانه از حقوق و منافع ملي ايران تقويت شود.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان