معرفی گروههای تروریستی برای نسل اول و دوم انقلاب ضروری است

Hashemiبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان به نقل از خبرگزاری ایرنا، دبیر دومین کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور، ضمن تاکید بر ضرورت معرفی گروه‌های تروریستی برای نسل‌های دوم و سوم انقلاب گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی درصددند جمهوری اسلامی را که خود قربانی تروریسم است، به‌عنوان عامل تروریسم معرفی کنند.

سیدمحمد‌جواد هاشمی‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: نخستین کنگره ملی 17000شهید ترور شهریور سال 92 در سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر برگزار شد، و روز شهادت رییس‌جمهور و نخست‌وزیر فقید کشور به نام روز مبارزه با تروریسم نام گرفته است.

وی ادامه داد: بسیاری از جوانان و نوجوانان نسل‌های دوم و سوم انقلاب از آنچه در دهه 60 و اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در کشور گذشت، اطلاع چندانی ندارند و شاید بسیاری از جوانان امروز ندانند که در این دهه گروه‌ها و تفکراتی تحت عناوین و شعارهای زیبا و فریبنده، برخی را جذب خود کرده و جنایات تروریستی را در کشور رقم زدند.

هاشمی‌نژاد با تاکید بر ضرورت معرفی این گروه‌ها برای داخل و خارج از کشور ادامه داد: برخی کشورهای غربی به‌خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌ناحق و با نفوذ در مراکز مختلف نظیر سازمان‌ملل تلاش می کنند، جمهوری اسلامی را که خود قربانی تروریسم است، به‌عنوان عامل تروریسم معرفی کنند، از این‌رو لازم بود که برای اثبات حقانیت و مظلومیت این کشور چنین کنگره‌ای برگزار شود.

وی با اشاره به آمار بالای شهدای ترور در کشور بر پرداختن به این موضوع بیش از گذشته تاکید و تصریح کرد: در این خصوص بحث‌های حقوق بشری مطرح است که جوانب زیادی را در بر‌دارد.

هاشمی‌نژاد دستاوردهای برگزاری این کنگره را خوب توصیف کرد و گفت: به بسیاری از سوالات و نیازهای مخاطبان پاسخ داده و مشخص شد، برگزاری چنین کنگره‌ای کاری ضروری بود که باید خیلی زودتر از این به آن پرداخته می‌شد.

دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان اینکه کشورهای مسلمان دیگر نیز در معرض ترور و تروریسم هستند، افزود: گروه‌های تبهکار تروریستی به اعتراف خود سرکردگان آمریکایی و کشورهای غربی، دست‌ساز کشورهای غربی که خود جانی و تروریست پرور می‌دهند، هستند، در حالیکه آنها از سویی دیگر ادعای حقوق بشر نیز می‌کنند.

وی به رسانه‌های این گروه‌های تروریستی اشاره کرد و گفت: باید به کشورهایی که طعمه ترور و تروریسم هستند، نگاه ویژه و بین‌المللی وجود داشته باشیم، بنا براین با این هدف برای برگزاری دومین کنگره بین‌المللی 17000شهید ترور در شهریور ماه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه در کنگره نخست 15 سفیر خارجی شرکت کرده بودند، افزود: با وجود آنکه این کنگره ملی بود نه بین‌المللی، اما میهمانانی از کشورهایی که خود قربانی تروریسم هستند، درخواست شرکت در آن را داشتند.

وی با بیان اینکه در مدت یک ماه بیش از 300 مقاله برای نخستین کنگره 17000شهید ترور ارسال شد، گفت: از بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا مقالاتی به دبیرخانه کنگره ارسال شد و تعداد زیادی از مقالات از اساتید و دانشجویان بود که این نشان از وجود زمینه فکری درباره موضوع ترور و تروریسم در داخل و خارج از کشور دارد.

17000و 160 شهید ترور تا سال 91

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه کتابچه‌ای حاوی اطلاعات دقیق شهدای ترور برای نخستین بار توسط بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور) تهیه شده، گفت: این اطلاعات شامل شهدای ترور از ابتدای پیروزی انقلاب تا سال 91 است.

وی ادامه داد: این آمار به تفکیک هر استان و جزو فهرست‌های رسمی کشور است که در سازمان ملل به ثبت رسیده است.

به گفته هاشمی‌نژاد، تعداد شهدای ترور تا زمان شهادت شهید مصطفی احمدی‌روشن در سال 91، 17000و 160 نفر است که این رقم بالایی بوده و شامل همه افراد جامعه از بالاترین رده‌های مسوولان کشوری تا پایین‌تری اقشار جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: هیچ کشوری به اندازه ایران دارای این تعداد شهید که بوسیله ترور کشته شده اند، نیست، در این کشور فقط در یک حادثه 72 نفر قربانی تروریسم شدند.

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی در شهریور ماه

هاشمی‌نژاد درباره دومین کنگره بین‌المللی شهدای ترور که در شهریور ماه در تهران برگزار می شود، گفت: این کنگره نیز مانند کنگره اول، با حضور تعدادی از سفرای خارجی و خانواده شهدای ایران و سایر کشورها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع مقالات شامل جنبه‌های مختلف ترور و تروریسم است، افزود: به نظر می‌رسد، امسال هم مانند گذشته از فراخوان مقالات استقبال شود.

هاشمی‌نژاد با اشاره به موضوع مقالات این کنگره «ایران قربانی تروریسم» افزود: تروریسم دولتی علیه جمهوری اسلامی، رژیم های بین‌المللی و مواجهه با تروریسم علیه جمهوری اسلامی و بررسی جنایات علیه بشریت در کارنامه فعالیت گروه‌های تروریستی در جمهوری اسلامی ایران از جمله سرفصل‌های مقالات این کنگره است.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال مقالات تا 15 تیر ماه سال 94 است، از علاقه مندان خواست جهت اطلاعات بیشتر در این باره به سایت کنگره به آدرس www.17000.ir مراجعه کنند.

مشارکت‌کنندگان کنگره

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه ترور و تروریسم از جنبه‌های داخلی و خارجی موضوعی عام است، گفت: این مساله به قشر یا نهاد خاص تعلق ندارد و همان‌طور که در سال 92 اعلام کردیم، هر دستگاه و سازمانی می تواند در کنگره مشارکت کند، امسال نیز از نهادها برای برگزاری این استقبال خواهیم کرد.

وی با ابراز امیدواری درباره برگزاری شایسته و بایسته این کنگره افزود: از دستگاه‌ها انتظار می‌رود، به موضوع ترور و تروریسم که کشور در طول 36 سال به شدت با آن درگیر بوده، بپردازند زیرا این مساله به ابزاری برای بهره‌مندی قدرت‌های جهانی برای مقابله با کشورهایی تبدیل شده که در مقابل آنها ایستادگی می کنند.

فعالیت بنیاد هابیلیان از 10 سال گذشته

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه بنیاد هابیلیان از حدود 10 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، اعضای تشکیل دهنده آن را خانواده شهدای ترور عنوان کرد که همه امور مربوطه را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد با توجه به وجود خلاءهایی در حوزه ترور و تروریسم در کشور، از جنبه کارکردهای اجتماعی، راه‌اندازی این بنیاد را بهترین گزینه برای پرداختن به این موضوعات دانستند، از این‌رو با چنین تفکری طی 10 سال گذشته فعالیت‌های خوب همراه با موفقیت را سبب شدند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان حوزه‌های مختلف فعال در این بنیاد را امور حقوق بشر، تاریخ و اسناد و تحلیل های تخصصی مربوط به تروریسم برشمرد و گفت: در سطح بین‌المللی فعالیت های خوبی صورت گرفته که از‌جمله آن می‌توان به حضور در چند اجلاس حقوق بشر سازمان ملل اشاره کرد که با هدف روشنگری انجام شده است.

برپایی نمایشگاه در چند کشور اروپایی، ارائه مدارک و اسناد مرتبط با موضوع ترور و تروریسم در ایران، برگزاری بیش از 400 نمایشگاه در داخل کشور، ملاقات با گروه‌ها و اقشار مختلف عراق به عنوان یک کشور قربانی تروریسم و مذاکره با حدود 350 شخصیت خارجی از جمله فعالیت‌های این بنیاد است که هاشمی‌نژاد به آنها اشاره کرد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش گفتگو

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی

ماهیت فرقه منافقین با اسلام در تضاد است

علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

منافقین باید تاوان جنایات خود را به اندازه شأن ملت ایران پرداخت کنند

مصاحبه رادیویی دبیرکل بنیاد هابیلیان در سالگرد حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)

ریشه واقعه شاهچراغ به قدرت های استکباری برمی گردد

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان