مصادیق نقض حقوق زنان در فرقه منافقین

چندی است که منافقین در شبکه تلویزیونی و سایت اینترنتی رسمی خود به بهانه هشتم مارس (روز جهانی زن) ویژه برنامه های بسیار سطح پایینی در راستای به اصطلاح حمایت از حقوق زنان در ایران پخش می کند و در آن افکار متحجرانه خود را به عموم زنان باشرافت و مسلمان ایران تعمیم می دهند و سعی می کنند اینگونه عنوان کنند که حقوق زنان در ایران پایمال می شود! حال اینکه به استناد تمامی موارد ذکر شده توسط این فرقه به راحتی می توان اثبات نمود که نه تنها هیچ حقوقی از زنان در ایران تضعیف نمی شود بلکه این خود منافقین هستند که ناقض تمامی حقوق انسانی و اولیه زنان دربند و اسیر فرقه خود می باشند. مریم رجوی سرکرده این گروهک تروریستی اخیرا در سخنانی با ذکر مواردی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، این موارد را مصادیق نقض حقوق زنان در ایران برشمرد. نکته جالب و قابل توجه این است که تمامی موارد ذکر شده در رابطه با نقض حقوق زنان، عینا توسط سران منافقین نقض می شود. در ادامه اجمالا به نمونه هایی از این موارد اشاره می شود:

1- پوشش زنان

منافقین در حالی این مسئله را عنوان می کنند که حتی یکبار هم به زنان دربند و اسیر در فرقه خود اجازه حضور بدون روسری و لباس فرم را نه تنها در محافل عمومی که حتی درون کمپهای خود نمی دهند! این زنان باید مدام از روسری و مانتوهایی یکدست و متحدالشکل استفاده کنند بدون اینکه حتی نقشی در انتخاب نوع حجاب و پوشش خود یا حتی انتخاب نوع رنگ لباس خود داشته باشند! این درحالیست که زنان در ایران به هر شکل و رنگ و پوششی که بخواهند می توانند در محافل عمومی حاضر شوند و تنها رعایت حجاب اسلامی که خواسته همه ملت مسلمان ایران بوده و هست در پوشش ظاهری مورد توجه قرار می گیرد.

Zan Mko124

Zan Mko123

2- ممنوع کردن دختران از تحصيل در 77رشته دانشگاهی !

این مطلب را مریم رجوی در همایش نمایشی خود که به مناسبت روز جهانی زن شکل داده بود عنوان کرد! صرف نظر از مهمانان و سخنرانان درجه 5 اروپایی و افریقایی شرکت کننده در این همایش که برای تمام دنیا ناشناخته بودند و تنها مثل همیشه از حماقت این فرقه جیب های خود را پر پول کردند و تور رایگانی را تجربه نمودند و سپس به کشورهای خود بازگشتند، عنوان کردن چنین سخنانی حتی برای این افراد بی اطلاع هم نشان از اوج نادانی و البته دروغگویی از روی استیصال این فرقه است.

درحالی که زنان یا در واقع تمامی اعضای دربند این فرقه حتی از خواندن یک کتاب داستان به انتخاب خود، یا مطالعه یک روزنامه یا تماشای یک رسانه خبری منع می شوند (چه برسد به ادامه تحصیل در هر رشته ای)، زنان مقتدر ایرانی به انتخاب خود می توانند در سخت ترین رشته ها مانند معدن نه تنها تحصیل کنند بلکه مشغول بکار شوند!

Zan Irani

رجوی بهتر است کمی مطالعات خود را بالا ببرد تا متوجه شود که دانشگاه ها بسته به سیاستهای داخلی خود در هر دوره ای متناسب با میزان مدارک اخذ شده در سنوات گذشته بر اساس افزایش یا کاهش نسبت دختران به پسران و بالعکس و همچنین نوع تقاضای بازار کار، در میزان سهمیه پذیرفته شدگان دوره های جدید بر اساس جنسیتی تغییراتی را اعمال می کنند که این موضوع نه تنها نقض حقوق زنان محسوب می شود که حتی مقوله ای کاملا علمی است که در همه جای دنیا اتخاذ می گردد.

از طرف دیگر آمار قبول شدگان دانشگاه ها هر ساله نشان می دهد که پذیرفتگان خانم بیشتر از آقایان می باشند و این گویای این واقعیت است که زنان هیچ محدودیتی در انتخاب رشته و ورود به دانشگاه ندارند.(1) با این تفاسیر احتمالا اگر قرار بود منافقین درباره نقض حقوق مردان در ایران صحبت می کردند عدم پذیرش آقایان در رشته مامایی را نیز نقض آشکار حقوق مردان در ایران عنوان می کردند!

University

3- طرح واداشتن خانواده ها به داشتن بچه های بيشتر!

در حالی که مریم رجوی زنان فرقه خود را به اجبار از همسران خود جدا کرده است و از آن غیر انسانی تر فرزندان را از مادرانشان ربوده است و از آن ظالمانه تر عمل جراحی عقیم کردن زنان را در دستور کار فرقه تروریستی خود قرار داده است، به طرح کنترلی و تنظیم رشد جمعیت ایران که آن هم یک طرح تشویقی و نه اجباریست، نقض حقوق زنان می گوید!

در همه جای دنیا سیاستهای کنترل جمعیت جزو اصول مهم و لاینفک برنامه های بلند مدت دولتهاست، در سوئیس به زنانی که بچه دار شوند وام و بسته های حمایتی تشویقی تعلق می گیرد، در چین بعد از چندین سال اجرای قانون ممنوعیت بچه دار شدن بیش از یک فرزند، اخیرا این قانون با اصلاح اندکی به 2 فرزند افزایش پیدا کرده است و خانواده های چینی مجازند نهایتا 2 فرزند داشته باشند. این موضوع در همه کشورهای دنیا متناسب با میزان رشد یا کاهش جمعیت پیر نسبت به جمعیت جوان و یا رشد و کاهش نسبت زن به مرد مورد بررسی قرار می گیرد و متناسب با آن سیاستهایی نیز اخذ می گردد.

ایران نیز از این قائده مستثنی نیست و سیاستهای کنترل جمعیتی خود را بر اساس چشم انداز بیست ساله ترسیم می کند. رجوی به جای بیان چنین طنزهایی به عنوان نقض حقوق زنان بهتر است فکری به حال زنان پیر و فرطوت فرقه خود کند که به یمن نقض فاحش حقوق بشر که توسط وی صورت گرفت، نه دیگر شوهری دارند، نه فرزندی و نه حتی دیگر توانایی بچه دار شدن را دارند. پرسش اساسی این است که اگر یکی از زنان درون این فرقه بخواهد حتی یک فرزند داشته باشد آیا اختیار یا امکان آن را دارد؟!

4- طرح ازدواج مردان با دختر خوانده هايشان

این نیز یکی دیگر از سخنان مریم رجوی است که باز هم نشان دهنده عمق بی اطلاعی او نسبت به اصول و قوانین اسلامی است؛ که اگر چنین نبود وی حداقل بعد از طلاق اجباری از همسر سابقش، قبل از سپری شدن مدت زمان عده با مسعود رجوی ازدواج نمی کرد! نیاز به توضیح نیست که دختر خوانده تا زمانی که صیغه محرمیت خوانده نشود هرگز با پدرخوانده خود محرم نمی شود و صرفا بزرگ کردن یک دختر گواه بر محرم شدن با وی نیست. کاش مریم رجوی به جای عنوان چنین مسائل طنز آمیزی کمی به گذشته باز می گشت و ازدواج های تشکیلاتی و سازمانی اجباری رایج در فرقه خود را به خاطر می آورد، زمانی که مردان هوس بازی که آن دوران در راس این گروه قرار داشتند با دختران خام و ساده 16 و 17 ساله ازدواج تشکیلاتی می کردند. ازدواج همسر سابق وی یعنی مهدی ابریشمچی با دختری که 17 سال از خودش کوچکتر بود نیز یکی از همین نمونه های واضح نقض حقوق زنان است؛ که به دستور مسعود رجوی و در پاسخ به لطف اهدا کردن مریم قجر عضدانلو به مسعود رجوی صورت پذیرفت.

موارد متناقض بین گفته ها و رفتار درون تشکیلاتی منافقین بسیار زیاد است موارد متعددی همچون ازدواج اجباری سازمانی در اوایل تشکیل این فرقه، طلاق اجباری، جدایی فرزندان از مادران، عمل جراحی عقیم کردن زنان در فرقه، عدم اجازه ازدواج به افراد، عدم اجازه انتخاب پوشش ظاهری زنان اسیر در فرقه، عدم اجازه دسترسی به آموزش و رسانه ها به زنان و مردان گرفتار در این گروهک، مجبور ساختن زنان به خودسوزی در سال 2003، عقد همه زنان فرقه با مسعود رجوی، بکار گیری اجباری زنان در مشاغل سخت و خشن، ... و از همه اینها مهمتر عدم اجازه خروج اعضا و به ویژه زنان از این فرقه تنها قطره ای از هزاران جنایت این گروهک تروریستی علیه زنان و نقض آشکار حقوق بشر می باشند.

اگر به تمام اینها آمار ترور 171 زن بی گناه از مجموع 12000 تروری که در ایران انجام داده اند را نیز بیافزاییم متوجه می شویم که این فرقه تروریستی تا چه حد ضد زن و ضد ارزشهای انسانی است.

بهتر است مریم رجوی از این پس بجای نگرانی درباره حقوق زنان در ایران، نگران خود و زنان اسیر شده دربندش باشد که هریک به نوعی بازیچه دست خودکامی ها و امیال حیوانی مسعود رجوی هستند و هیچ اراده ای از خود ندارند.

پی نوشت:

1- از تعداد 522 هزار و 144 نفر پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های متمرکز و کنکور 92، 308هزار و 901 یک نفر زن و 213 هزار و 243 نفر مرد هستند. به عبارت دیگر 59/16 درصد پذیرفته شدگان زن و 40/84 درصد آنها مرد هستند. توکلی در گفت‌وگو با فارس، خبر گزاری فارس 20شهریور92


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31