مسئله تکفیر مهم‌ترین معضل جهان اسلام است

 Heidari3

سید محمد جواد هاشمی نژاد دبیرکل بنیاد هابیلیان با آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری از مراجع تقلید قم دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان، در این دیدار آیت الله حیدری ضمن خوشامدگویی به دبیرکل و هیئت همراه، با اشاره به سیاسی بودن رفتارها و اقدامات گروهک منافقین و بی ارتباط بودن مواضع آنها به مسائل دینی گفت: در موضوع منافقین بحثی نیست که اقدامات آنها سیاسی است و جایی هم که حرف از دین زده اند تنها برای ظاهر سازی بوده است.

این پژوهشگر برجسته علوم اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطرهای جریان و فکر تکفیری بر جامعه اسلامی و نفوذ آنها افزودند: موضوع تکفیر موضوع مبتلا به اکثر کشورهای اسلامی است و اکنون کشورهای مسلمان در قاره آفریقا نظیر لیبی، تونس، مغرب، الجزایر و نیجریه نیز درگیر این موضوع هستند.

آیت الله حیدری در ادامه با اشاره به رفتارهای خشن صورت گرفته علیه شیعیان نیجریه گفت: به زعم شیعیان این کشور، هدف اصلی از سرکوب شیعیان در نیجریه مسائل سیاسی است اما واقعیت امر این است که تکفیر به طور جدی در این مناطق ورود پیدا کرده است.

این مرجع تقلید، تکفیر را مهم ترین معضل کنونی دنیای اسلام دانستند و گفتند: اکنون مهم ترین راهی که دشمنان اسلام برای عقب نگاه داشتن و مشغول کردن مسلمانان در پیش گرفته اند مسئله تکفیر است.

ایشان ریشه مشکلات سیاسی میان کشورهای اسلامی را همان تکفیر دانستند که خود را در قالب و لعاب سیاست عرضه کرده است.

آیت الله حیدری یکی از راه های عمده برون رفت از تهدید تکفیر را بازنگری همه مذاهب اسلامی در متون اختصاصی خود دانست و خواستار توجه علمای مذاهب به این موضوع مهم شد.

آیت الله حیدری ریشه یابی مسئله تکفیر و بررسی ابعاد فکری و اعتقادی آن را یکی از امور ضروری دانستند و بنیاد هابیلیان را به پیگیری این موضوع تشویق کردند.

پیش از آغاز سخنان آیت الله حیدری، دبیرکل بنیاد هابیلیان گزارشی از فعالیت های این بنیاد به ویژه در عرصه پژوهش های متعلق به حوزه تکفیر و افراط گرایی را به ایشان ارائه دادند.

Heidari1Heidari2


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان