مردم اولین مقابله‌کنندگان با منافقین بودند

Habilian Sgسیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد دبیر کل بنیاد هابیلیان صبح امروز به‌مناسبت سی‌ودومین سالروز عملیات مرصاد در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما حضور پیدا کرد. ایشان در این گفت‌وگوی تلویزیونی به ابعاد مختلف تروریسم در ایران پرداخت و پس از تشریح عملیات مرصاد، جنایات منافقین در سال‌های اخیر را عنوان کرد. متن کامل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

مجری: در ابتدا معرفی‌ از بنیاد هابیلیان داشته باشید که چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهید؟

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: بنیاد ما حدود 14، 15 سال است که توسط جمعی از بازماندگان و قربانیان جریانات تروریستی در ایران ایجاد شده. به نظرمان رسید که اگر خودمان وارد این موضوعات ترور شویم، می‌توانیم خیلی موثر واقع شویم. در سطح بین‌المللی به ناحق بنا به استانداردهای دوگانه استکبار جهانی کشور ما به حمایت از تروریسم متهم می‌شود؛ بدون اینکه اشاره‌ای بشود به جنایات تروریستی گسترده‌ای که در کشور ما انجام شده است و متأسفانه آمار ترور زیادی از مردم و مسئولین ما را به خودش اختصاص داده است، بدون هیچ اشاره‎ای به این موضوع و با حمایت مستقیمی که کشورهای غربی و به‌خصوص آمریکا از گروه‌های تروریستی می‌کند. این موضوع مغفول مانده بود و آن‌ها با تعریف خودشان از تروریسم، کشور ما را متهم می‌کنند. به نظرمان رسید که خانواده شهدای ترور می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند به‌عنوان سندهای زنده جنایات تروریستی در کشور؛ لذا این گروه را تشکیل دادیم و مشغول فعالیت در جنبه‌های گوناگون این موضوع شدیم.

مجری: پیگیری‌های حقوقی در حوزه بین‌الملل هم انجام می‌دهید؟

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: چون بحث تروریسم دامنه گسترده‌ای دارد، مباحث اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، پزشکی و حقوقی را در بر می‌گیرد. می‌شود این‌گونه گفت که تقریباً هیچ جنبه اجتماعی نیست که از تروریسم صدمه نبیند؛ لذا خیلی دامنه گسترده‌ای دارد و یکی از آن‌ها مباحث حقوقی می‌باشد.

مجری: بله درست اشاره کردید که ما چه آسیب‌های جدی دیدیم از تروریسم. تعداد شهدای ترور کشورمان چقدر است؟   

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: یکی از کارهایی که بنیاد هابیلیان انجام داده و قبلا هم در کشور انجام نشده بود، احصاء و جمع‌آوری لیست شهدای ترور کشور بود. کشور ما صدمات زیادی از توطئه‌های استعماری دید، اولین توطئه‌ای که استعمار در کشور ما داشت بحث ترور بود. آمار شهدای ما از ابتدای انقلاب پیروزی اسلامی ایران تا شهدای هسته‌ای حدود 17160 نفر می‌باشد. اولین حادثه تروریستی روز 22بهمن 1357 اتفاق افتاد. از همان روز اول پیروزی انقلاب اسلامی، موضوع ترور بوده که هنوز ادامه دارد. سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی اوج ترورها بود، الان نظام مقتدر و قدرتمند شده و می‌تواند از خودش به‌خوبی دفاع کند. ولی 17000 شهید ترور در کشورمان، آمار بسیار زیادی است که هیچ انعکاسی در جنبه‌های مختلف همان‌طوری که فرمودید در سطح بین‌المللی نداشته و حتی استکبار جهانی تلاش دارد که این موضوع مخفی بماند.

مجری: چه شد که در اواخر جنگ، پس از پذیرفتن قطعنامه 598 توسط ایران، رجوی به خیال واهی خودش فکر می‌کرد 48 ساعته به میدان آزادی تهران با اعوان و انصارش می‌رسد و ادامه صحبت‌هایش را انجام می‌دهد؟ چه شد که منافقین به فکر عملیات افتادند؟

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: منافین را نباید یک مجموعه مجزا از حزب بعث عراق دانست. اگر حرکاتی انجام می‌دادند در راستای اهداف صدام و حزب بعث حرکت می‌کردند. مثلا در انتفاضه 1991 عراق، صدام به جنوب حمله کرد برای سرکوب معترضین، چون حکومتش به سمت سقوط می‌رفت. منافقین را مأمور کرد در کردستان به اکراد حمله کنند که حملات بسیار وحشیانه و جنایات فراوانی انجام دادند؛ لذا هر کاری که منافقین انجام دادند در پروسه‌ای بود که صدام برایشان تعریف کرده بود. قطعنامه پذیرفته شده بود و صدام تصورش را نداشت. دست برتر ایران خیلی جاها در آنجا محرز بود. من‌جمله اینکه ما از آن‌ها اسرای بیشتری داشتیم و موارد این‌چنینی دیگر. صدام می‌خواست که بخشی از خاک ما را داشته باشد که در مذاکرات آتی، نسبت به ما، دست برتر را داشته باشد؛ لذا مأموریت خودش را در جنوب تعریف کرده بود. ارتش صدام در جنوب و  میانه را به منافقین سپرده بود، وگرنه اینکه بخواهند 48 ساعته برسند به تهران، این که شبیه یک طنز بیشتر نبود. شعار این‌طوری داده بودند به افرادشان که انگیزشان را بالا ببرند و برای اینکه خودشان را مستقل از این قضیه بدانند ولی نیتشان خدمت به صدام بود. می‌خواستند   بخشی از استآن‌های ما یا یک استان ما را بگیرند و تقدیم کنند به صدام و منافقین علیه خاک کشور خودشان در این ماجرا عمل کردند. صدام یک موجود صرف تنها علیه جمهوری اسلامی ایران نبود. او اساسا با ایران و ایرانیت مسئله داشت و منافقین خدمت به یک‌چنین حکومتی  کردند؛ لذا به نظرم می‌رسد نبایستی تصور کرد که کار منافقین یک تصمیم فردی یا گروهی بوده است. نه این‌طوری نبود و فقط تصمیم صدام بود.

مجری: منافقین از سرپل‌ذهاب عبور کردند و به اسلام آباد غرب رسیدند و آن جنایت را در خصوص قتل عام مردم اسلام آباد رقم زدند. از چه پشتیبانی‌های لجستیکی و انسانی برخوردار بودند؟

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: این‌ها زمانی که در کشور عراق مستقر بودند تعداد زیادی را با فریب، همان‌طوری که در گزارشات بین‌المللی آمده است، از طریق قاچاق انسان، چیزی حدود بالای 1000 نفر را اسیر فرقه کردند. مثلا افرادی که می‌رفتند در کشورهای همسایه که از آن طریق بروند به کشورهای اروپا برای کار یا تفریح، آنجا در تور منافقین می‌افتادند و به آن‌ها وعده کار و ازدواج می‌دادند و پاسپورت‌های آن‌ها را می‌گرفتند. سوار هواپیما می‌شدند و وقتی پایین می‌آمدند، متوجه می‌شدند که در عراق هستند و با توجه به شرایط جنگی که آن زمان بود دیگر هیچ راه پس و پیشی برایشان باقی نمی‌ماند. تعداد زیادی از آدم‌ها را به این شکل در دام خودشان انداختند. حدود 1000 تا 1500 نفر هم در اروپا آدم داشتند. آن‌ها را بلافاصله فراخوان کردند در کشور عراق  و بقیه‌شان هم کسانی بودند که در کشور عراق سال‌ها داشتند به صدام خدمت می‌کردند. این‌ها از داخل کشور اطلاعات جمع‌آوری می‌کردند، وضعیت اقتصادی و سیاسی، شرایط شهرها، حتی وضعیت موشک‌باران‌های ارتش بعثی را به صدام گزارش می‌دادند. چقدر آدم کشته شد و کجاها بایستی بزند، این‌طرف‌تر یا آن طرف‌تر بزند. شما هر تصوری را از خیانت به ایران و ایرانیت داشته باشید، منافقین برای صدام علیه کشور خودشان و سربازان ایران انجام دادند؛ لذا پیروی این قضیه بود که صدام هر نوع امکاناتی را که این‌ها لازم داشتند در اختیارشان می‌گذاشت. عملیات مرصاد دو، سه پایه داشت. بخشی از اعضای منافقین در دهه شصت در زندان بودند، بخشی از این‌ها در عراق بودند در کنار صدام و خود صدام هم که یک پایه بود. آتش تهیه را صدام تهیه کرد. سلاح‌ها را داد و منافقین به‌عنوان لشکر پیاده حمله کردند. قرار بود زمانی که منافقین به شهرها می‌رسند، شهر را زندانیانی که داخل شهر بودند، تصرف کنند. ستاد سوم آن‌ها در داخل زندان‌ها بود که این‌ها بسیج شوند برای اداره شهرها. خود سرکرده منافقین این را گفته بود؛ لذا این‌ها زمانی که از مرز شروع به حمله کردند، در بعضی از زندان‌ها شورش شد، آتش زدند زندان‌ها را، که زندانیان هم بروند و به آن‌ها ملحق شوند.

مجری: در آمارها می‌دیدم که تعداد نفراتشان 15000 نفر بوده و طول سرستون‌هایی که داشتند به 3 کیلومتر می‌رسیده. عدد و رقم‌ها بسیار جدی و بزرگی بوده است، یعنی در شرایطی که رزمندگان ما درگیر جنوب بودند به‌نوعی یک عملیات غافلگیری را داشتند رقم می‌زدند، درست است؟

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: 15000 نفر درست نیست. اغراق‌آمیز است. تعداد نفرات آن‌ها تقریبا سه، چهار هزار نفر بود که حدود 1500، 1600 نفرشان در همان صحنه عملیات به‌هلاکت رسیدند و مابقی هم که زخمی شدند و به عراق برگشتند.

مجری: منافقین با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش صدام این کار را می‌کردند؟

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: بله، این‌ها قبل از اینکه وارد شوند، توپخانه سنگین صدام، کاملا منطقه را صاف کرد که منافقین بتوانند راحت از این مسیر عبور کنند. بعد منافقین آمدند داخل کشور و جنایات عجیبی مرتکب شدند. در اسلام‌آباد که شما فرمودید این‌ها بیماران را در حیاط بیمارستان زنده زنده سوزاندند برای اینکه ایجاد رعب و وحشت کنند که مردم جرأت نکنند با این‌ها به مقابله برخیزند. سرکرده منافقین گفته بود که اگر رفتید داخل ایران و مستقر شدید تا 2 روز آزاد هستید که هر کاری که دلتان خواست را انجام بدهید، هرکسی را که خواستید بکشید.  ببینید این فرمان چه فاجعه‌ای به بار می‌آورد در شهرها، کمتر از 2 میلیون آدم کشته نمی‌شود در این قضایا!

مجری: در عملیات مرصاد، از شهید صیاد شیرازی به‌عنوان طراح عملیات یاد می‌شود. چه شد که خیلی زود رزمندگان ما متوجه این عملیات غافلگیری شدند و ورود کردند به سمت غرب، و مقابله کردند با منافقین؟

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: تصور منافقین این بود که 8 سال از جنگ گذشته و و پذیرش قطعنامه به معنی خستگی مردم از جنگ است و مردم آماده به سیاست‌های کشور معترض هستند. این تصور و خیال خام را داشتند. همچون گذشته که محاسباتشان اشتباه بود. چون مهم‌ترین نیرویی که در ابتدا جلوی منافقین ایستاد مردم منطقه بودند، حتی با سلاح‌هایی که خودشان در منطقه داشتند. مردم اولین مقابله‌کنندگان با منافقین بودند، چون در آن زمان بیشتر رزمنده‌ها در جنوب در مقابل ارتش صدام در حال دفاع از کشور بودند، جبهه میانی یک مقداری خلاء داشت. این‌ها از همین خلاء استفاده کردند. مردم اصلی‌ترین راهبندان را جلوی این‌ها ایجاد کردند؛ چون جنایتشان را دیده بودند و به‌شدت از این گروهک تنفر داشتند. هم‌چنان بعد از اینکه صدام از جنوب حمله کرده بود، بر خلاف تصور غلطی که خستگی در مردم وجود دارد مردم ناگهان ریختند در جبهه‌های جنگ و یک جمعیت عظیمی به‌وجود آمد و سپاه اسلام چندین برابر شد که صدام عقب‌نشینی کرد. این اشتباه محاسباتی را این‌ها داشتند. بعد رزمنده‌ها از جنوب آمدند به غرب کشور. شهید صیاد شیرازی بلافاصله شبانه آمد، نیروها را پشت لشکر آن‌ها مستقر کردند و بعد شروع به تقابل با این‌ها کردند که نقش صیاد شیرازی در عملیات مرصاد بسیار مؤثر و پررنگ بود که صدام بعد از عملیات کینه بسیار زیادی را از او داشت.

مجری: طراحی عملیات رزمنده‌های ما را با جزئیاتش بفرمایید؟

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: در این عملیات، از رزمندگان کرمان در آنجا مستقر بودند. بعضی از افراد سپاه بدر هم در آنجا مستقر بودند، همین تعداد را آوردند مستقر کردند و با منافقین مقابله کردند. بعد از اینکه ما حضور مردم را داشتیم، ترافیک شد در آن منطقه‌ای که نزدیک کرمانشاه بود. این‌ها اسلام‌آباد غرب و کرند را تصرف کرده بودند. آن تنگه چهارزبر محل مناسبی بود برای ضربه به آن‌ها، چون منافقین با آن ذهنیت غلطی که داشتند که اگر بیایند داخل کشور، مردم به آن‌ها می‌پیوندند ستون خودشان را در روی جاده معمولی ردیف کرده بودند و همین‌طور به جلو پیش می‌رفتند؛ لذا بعد از اینکه ترافیک عبور و مرورها جلوی این‌ها ایجاد شد و مردم شروع کردند به مقابله، یک‌دفعه این‌ها با یک مانعی این‌چنینی برخورد کردند. توقف آن‌ها یک فرصتی را برای رزمنده‌های ما به‌وجود آورد، که مردم درگیر شدند با آن‌ها و بعدش رزمنده‌های ما رسیدند و بخشی از این‌ها با هلی‌کوپتر در پشت این‌ها مستقر شدند و از دو طرف به منافقین حمله کردند و باعث شد که بخش زیادی از آن‌ها به هلاکت برسند. ولی در آنجا تعداد زیادی از هم‌وطنان ما را هم به‌شهادت رساندند و منافقین در سال 1360 که اعلام جنگ مسلحانه کردند بیشترین ترورها و وحشی‌گر‌ها را در همان سال‌ها انجام دادند. در طول سال 1360 حدود 1600 نفر توسط منافقین به‌شهادت رسیدند؛ ولی در همین دو، سه روز عملیات مرصاد که این‌ها عملیات کردند 1650 نفر از مردم عادی و بخشی هم از رزمنده‌های اسلام را به‌شهادت رساندند.

مجری: از 17000 شهید ترور، چه تعداد به دست جنایتکار منافقین به‌شهادت رسیدند؟

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: 17000 شهید ترور کشور توسط 35 گروهک مسلح تروریستی به‌شهادت رسیده‌اند، که 12000 نفر فقط به دست منافقین به‌شهادت رسیده‌اند؛ یعنی عمده جنایاتی که در کشور انجام شده توسط منافقین می‌باشد.  

مجری: تلفات منافقین در عملیات مرصاد چقدر بود؟

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: حدود 1600 نفر در صحنه عملیات کشته دادند و حدود 1500 نفر زخمی داشتند و مابقی متواری شدند.

مجری: آماری که من می‌دیدم 120 دستگاه تانک، 1400 دستگاه نفربر و تجهیزات لجستیکی قابل‌توجهی که در اختیار این‌ها بود، بعد از عملیات مرصاد چه سرنوشتی برای این‌ها رقم خورد؟

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: صدام از این‌ها به‌عنوان ضربه‌زدن به کشور جمهوری اسلامی ایران در طول مدت اقامتشان در کنار صدام استفاده کرد. حتی پس از پذیرش قطعنامه بعد از اینکه سفارتخانه هر دو کشور باز شده بود. من یادم می‌آید در دهه 80 منافقین آمدند در همین تهران با خمپاره، خانه‌های مردم را مورد هدف قرار می‌دادند. در وسط شهر که چند شهروند عزیز ما در همین تهران به‌شهادت رسیدند. من‌جمله یک هموطن مسیحی‌ ما، کودک، زن و بچه مردم به‌شهادت رسیدند. صرفا به‌خاطر اینکه بگویند ما هستیم و تقابل می‌کنیم با نظام تا حزب بعث از این طریق فشار بیاورد به جمهوری اسلامی ایران تا مدتی که صدام سقوط کرد ارباب صدام بود. آن روزی که آمریکاییان آمدند و در کشور عراق مستقر شدند ارباب عوض شد و آمریکا و اسرائیل ارباب آن‌ها شدند. ماموریت هم تفاوت پیدا کرد. مأموریت رفت به سمتی که اهداف سازمان سیا آمریکا را برآورده کنند.

مجری: نام گروهک منافقین ابتدا در لیست تروریستی قرار گرفت و بعد خارج شد. این واردشدن چطور اتفاق افتاد و دوباره چطوری خارج شد؟ آیا آن زمانی که در فهرست گروه‌های تروریستی بودند اقدامی علیه آن‌ها توسط نهادهای بین‌المللی صورت گرفت؟

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: در زمان ریاست‌جمهوری کلینتون، برای اینکه می‌خواست به ایران نزدیک شود. می‌خواست یک حسن‌نیتی به ما نشان بدهد، به‌عنوان حسن نیت منافقین را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد. قبل از آن هم وزارت خارجه‌اش گزارش کاملی از تاریخچه و عملکرد این گروهک در ایران تهیه کرده بود که نشان می‌دهد که این‌ها کاملا به این نوع گروه‌ها اشراف دارند. جالب است که وزارت خارجه آمریکا در سال 1997 در زمان آقای کلینتون به‌صراحت در گزارشش می‌گوید که سازمان مجاهدین خلق هزاران هزار نفر از مردم بی‌گناه ایران را ترور کردند به‌همراه رئیس دیوان عالی کشور ایران، نخست‌وزیر ایران، رئیس‌جمهور ایران و بسیاری از جنایات دیگرشان و بعد در کنار صدام واقع شدند و خیانت‌های زیادی را علیه کشور خودشان انجام دادند و مردم ایران به‌شدت از این‌ها متنفرند. ایدئولوژی مارکسیستی منافقین را می‌گوید و بعد با همه این موارد که مطرح شد به سازمان مجاهدین خلق در کنار کاخ سفید و در بسیاری از کشورهای اروپایی دفاتر رسمی هم دادند. همان موقع که آقای کلینتون این را اعلام می‌کند در کنار کاخ سفید به این‌ها دفتر هم می‌دهد. در لیست تروریستی رفتن آن‌ها در آن زمان فقط برای نشان دادن حسن نیت کلینتون به ایران بود؛ چون اصلا حتی یک نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق بابت مرتکب‌شدن همان جنایاتی که این‌ها گفته بودند دستگیر نشد که بماند حتی با همان پرچم تروریستی خودشان با همان گروه‌های خودشان جلوی کاخ سفید تجمعاتی هم داشتند و راحت همه نوع فعالیتی را انجام می‌دادند. یعنی کاملا یک کار شکلی نمایشی و بعد همان کار را در زمان خانم کلینتون در زمان آقای اوباما که به‌اصطلاح او خیلی می‌خواست حسن نیت نشان دهد و یک نمونه از حسن‌نیتش هم این بود که این گروهک تروریستی را از لیست تروریستی خارج کرد. چون شرایط عراق برای منافقین تنگ شده بود برای آن‌ها در کشور آلبانی جا هم تهیه کردند و تمام اعضای این‌ها را صحیح و سالم بردند آنجا تحویل دادند. متأسفانه با وجود اینکه در گزارششان آورده بودند که این‌ها یک فرقه هستند و چه جنایاتی حتی نسبت به اعضای خودشان در داخل فرقه انجام دادند که این‌ها چطوری با اعضای خودشان رفتار می‌کنند که بحث مفصلی دارد. علی‌رغم اینکه این قضیه هست، این‌ها را به عنوان پناهنده فرستادند. پناهنده بایستی گروه نباشد، باید فرد باشد، ولی یک پادگان برای این‌ها تهیه کردند که همان شرایط زمان صدام را سازمان مجاهدین بتواند روی افرادش ایجاد کند تا بتوانند از این‌ها هم‌چنان علیه مردم ایران بهره بگیرند.

مجری: پدر شما هم توسط منافقین به شهادت رسیدند. بفرمایید از این 12000 شهید تروری که به دست منافقین به شهادت رسیدند چه تعدادشان از مردم عادی هستند؟

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: ببینید 12000 نفری که منافقین به‌شهادت رسانده‌اند، این تعداد که ما مسئول نداشتیم، این همه نظامی هم به دست این‌ها به‌شهادت نرسیده‌اند. بخشی از آن‌ها مسئول بودند و بخشی مثلاً سربازانی بودند که برای دیدار خانواده‌هایشان به شهرشان از جبهه بر می‌گشتند که منافقین در محله‌شان این‌ها را ترور کردند. حداکثر شاید 200، 300 نفر از این‌ها مسئول باشند چه رده‌بالا و چه رده‌پایین. بخش مهمی از این‌ها مردم کوچه و بازار عادی بودند، صرفا یک کسی که در مغازه‌اش یک عکس امام (ره) داشت این را ترور می‌کردند. کسی صرفا ظاهرش حزب‌اللهی بود یا لباسش شبیه لباس پاسدارها بود به اشتباه ترور می‌شد. جنایات عجیبی در دهه شصت انجام دادند. هر جنایاتی که از داعش دیدید این‌ها انجام دادند. چرا داعش وحشت ایجاد می‌کند چون آدم می‌سوزاند. چرا داعش وحشت ایجاد می‌کند، چون عملیات انتحاری انجام می‌دهد. همه این‌ها را منافقین انجام می‌دادند. همین خانم مریم رجوی همسر سرکرده منافقین که الان راه افتاده در پارلمان‌های اروپا و اروپایی‌ها او را روی سرشان می‌گذارند و آمریکایی‌ها هم همین‌طور، آزادی می‌خواهد برای مردم ایران، دموکراسی می‌خواهد برای مردم ایران، در کتابی که من دارم، در دهه شصت یا در دهه هفتاد می‌گوید که ما 5 نفر از آیت‌الله‌های ایران را به شیوه مقدس انتحاری کشتیم. همین کاری که الان دنیا به‌عنوان یک وحشی‌گری می‌داند. یک جای دیگر همین خانم در پشت تانک در کردستان می‌گوید کردها را با شنی تانک له کنید و روی آن‌ها بروید و گلوله‌های‌تان را برای سربازان ایران نگه دارید.

مجری: این‌ها هیچ ابایی ندارند جنایت، خیانت و خباثت خود را خیلی شفاف و راحت مطرح می‌کنند.

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: الان اتفاقی که افتاده این‌ها دنبال این هستند که بعد از گذشت 20، 30 سال از این قضیه، هم خیانت‌هایی که در زمان صدام علیه مردم ایران کردند، فراموش شود و هم جنایاتی که داخل کشور ایران، ترورهایی که کردند فراموش شود. کسی که می‌خواهد ادعای دموکراسی و آزادی داشته باشد، اولین سؤالی که از او مطرح می‌شود این است که تو با این جنایاتی که مرتکب شدی در کنار صدام خیانت به مردم کشورت کردی، تو آزادی می‌خواهی برای مردم ایران؟ لذا تلاش زیادی دارند که این موضوع کاملا فراموش شود. فعالیت و شکل کارشان را عوض کردند.

مجری: بعد از اینکه از عراق اخراج شدند و رفتند به سمت اروپا، منابع مالی این‌ها چطور تأمین می‌شود؟ چطور دارند به حیات خودشان ادامه می‌دهند؟

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: گروهی که برای خیانت به کشورش هیچ محدودیتی ندارد خیلی از کشورها را به طمع می‌ا‌ندازد. گروهی که می‌تواند برود در کنار صدام بنشیند و این‌قدر جلب‌نظر او را کند که به اعتراف یکی از اعضای سابق این‌ها می‌گفت صدام این‌قدری که به ما اعتماد داشت به استخبارات خودش نداشت. منافقین گروهکی هستند که برای تظاهر هم هیچ محدودیتی برای جنایت و خیانت ندارند علیه کشورشان. خب این سعودی‌ها را به طمع می‌ا‌ندازد، این اسرائیل را به طمع می‌اندازد، سازمان سیای آمریکا را به طمع می‌اندازد. لذا ببینید به صراحت هم در سایت‌های خود اعلام کردند که از کشتن دانشمند ایرانی خوشحال می‌شدند. پنج دانشمند هسته‌ای ما را کشتند. خب این در راستای منافع ملی کشورمان است. پیشرفت کشور، غیر از مردم خودمان به ‌درد چه کسی  می‌خورد؟ پنج دانشمند هسته‌ای ایران با همکاری منافقین به‌شهادت رسیدند. این را خبرنگار معروف آمریکایی اعلام کرد و حداقل دو مقام عالی سیا آمریکا بین سال‌های 2007 و 2009 به صراحت گفتند، این ترورها در همکاری تنگاتنگ سازمان مجاهدین خلق و موساد اسرائیل انجام شد. خب این با این وضعیت، این گروهک خیلی‌ها را به طمع می‌اندازد. به هر حال آن کسی که دنبال دشمنی کردن با مردم ایران است از این ابزار‌ها استفاده می‌کند. جای مباهات هم دارد. به قول آقای کلینتون وقتی که در گزارشش می‌آورد که این‌ها به شدت مورد نفرت مردم ایران هستند و بعد می‌روند سراغ این‌ها، معنی‌اش این است که گزینه‌ای ندارند وگرنه هیچ آدم عاقلی وقتی گزینه مقبولی داشته باشد در جامعه‌ای، هیچ وقت نمی‌رود سراغ گزینه‌ای که منفور مردم ایران است. این نشان می‌دهد که در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران دستشان این‌قدر تنگ است و آینده‌ای برای این‌ها متصور نیستند، وگرنه از این آدم‌های منفور برای چه آینده‌ای می‌خواهند استفاده کنند؟

مجری: یعنی همان خسر الدنیا و الاخرة هستند اینها.

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: بله، این وعده قرآن هست که إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ

مجری: بحث مهمی است برای نسل جوان ما که بیشتر جنایت‌های منافقین را بشناسند. شما اشاره کردید که گروهک منافقین بعد از هر عملیات و ترورهایی که انجام می‌دادند، جشن‌هایی هم برای خودشان به‌پا می‌کردند و خدا رحمت کند شهید صیاد شیرازی را که نشان می‌دهد چه کینه‌ای از این شهید بزرگوار داشتند، یک جشن مفصل‌تری بعد شهادت شهید صیاد گرفتند.

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: بله کاملا همین‌طور است. تصاویر آن‌ها موجود است. وقتی که شهادت شهید بهشتی، شهید رجایی و باهنر هم انجام شد، خیلی عظیم و گسترده در ایران و نه‌تنها در تهران، مردم حضور پیدا کردند و اساسا همین‌ها آن نقشه‌های منافقین را به‌هم ریخته بود. این‌ها تصور می‌کردند که 6 ماهه حکومت ساقط می‌شود. جنگ در مرزها را داشتیم، بخشی از خاک کشورمان اشغال شده بود، محاصره اقتصادی بودیم،  نظام نوپا بود، گفتند اگر رهبرانشان را هم بزنیم نظام ساقط می‌شود. اگر مادی نگاه کنیم درست می‌گویند؛ ولی حضور مردم را نادیده گرفته بودند. حضور گسترده مردم پشت سر امام(ره)، نقشه آن‌ها را بر آب کرد؛ لذا می‌بینید که دیگر هیچ آبرویی باقی نمانده. طبیعتا این‌ها برای خوش‌رقصی به صدام و گرفتن امکانات از صدام و برای اینکه آنجا باقی هستند و بتوانند بیشترین امکانات را از صدام بگیرند این مأموریت را هم اساسا برای صدام انجام دادند و صدام کینه زیادی را از رزمندگان اسلام ما و فرماندهان شجاع ما داشت؛ چون که طرح‌های او را به ‌هم‌ ریخته بودند به‌خصوص کسانی مثل صیاد شیرازی که نقش بسیار برجسته و مهمی داشت هم در شکست عملیات منافقین و هم در عملیات‌هایی که صدام انجام می‌داد علیه خاک جمهوری اسلامی ایران و لذا این خوش‌خدمتی را برای آن‌ها کردند. رقص و پایکوبی‌شان هم برای این بود که بتوانند نوکری بیش از پیش خودشان را به ارباب بیشتر نشان بدهند.

مجری: منافقین بعد از جنگ نظامی علیه مردم ما، عملیات‌های تروریستی گسترده‌ای را انجام دادند. الان یک جنگ روانی علیه مردم ما تدارک دیده‌اند، چرا تغییر مأموریت دادند و الان دنبال چه هستند؟

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: منافقین، البته باید بگوییم استکبار، بعد از اینکه همه شیوه‌های نظامی را آزمایش کردند، ترورهای گسترده و جنگ؛ این جنگ مورد حمایت کامل آمریکا بود، هواپیمای نظامی‌اش اینجا مستقر بود و کمک می‌کرد به صدام و همه شیوه‌های خشن نظامی را علیه ما امتحان کردند. امروز به صراحت همه‌شان اعلام می‌کنند که قادر نیستیم جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ نظامی از پا درآوریم، راه حل درون جمهوری اسلامی می‌باشد. ما بایستی در درون جمهوری اسلامی انشقاق ایجاد کنیم؛ لذا مأموریت عوض شده است. شیوه استکبار عوض شده است و مزدور هم بایستی در راستای همین شیوه عمل کند؛ لذا این‌ها را رایزنی کردند و در آلبانی یک جایی برای آن‌ها دادند و مأموریت آن‌ها هم همین است که 1500 نفر در سه شیفت 8ساعته بنشینند پشت کامپیوتر، که بدون آرم و مشخصات، برای اینکه تاثیر بگذارند روی افکار داخل کشور، به‌خصوص روی ذهن نسل نوجوان و جوان ما، که چیزی از دهه 60 و جنایاتی که این‌ها مرتکب شدند در کشورمان نمی‌دانند.

مجری: چند تا منبع معرفی بکنید به نسل جوان ما که ماهیت تروریستی این گروه را بیشتر بشناسند.

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد: سایت هابیلیان که از همان ابتدا درباره شهدای ترور، عملکرد منافقین و محصولات تولیدی هابیلیان در زمینه تروریسم در سایت موجود و مورد استفاده علاقه‌مندان به این حوزه است. این سایت مرجع وقایع تروریستی در کشور است. 


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان