مجاهدین خلق (منافقین) محمدرضا عمدی را ترور کردند

Peiru6

 عاملین ترور و اسناد جنایت

مرضیه مهدی نیا

نام مستعار:

عامل شناسایی

مریم زاد 

نام مستعار:

عامل شناسایی

 

سعید عزیزی

نام مستعار: بهمن

فرمانده واحد تروریستی

امیر اسدیان

نام مستعار: فرهاد

عضو واحد تروریستی

جعفر حیدری

نام مستعار: قباد

عضو واحد تروریستی

 

1.اظهارات مهران اصدقی فرمانده نظامی گروهک تروریستی منافقین درباره نحوه به شهادت رساندن برادران عمدی:

"در مورد ترور شهید عمدی معاون وزارت صنایع:

شناسایی این طرح از طریق حسین ابریشمچی ابتدا به من داده شد، در آن عکس‌های عمدی و همسرش بود و گفته بودند جلسات حزب را در خانه اش برگزار می‌کند و خانمش که گویا مدیر مدرسه است ... و قرار بود هم خود شهید عمدی و همسرش ترور شوند، ولی بعداً این شناسایی را از ما گرفتند و به مسعود قربانی داده بودند که وی این شناسایی را به واحد خودش که واحد هادی رازی نام داشت و افراد آن عبارتند از سعید عزیزی، امیر اسدیان، قباد، داده شد که آنها ساعت 9 – 8 شب ابتدا تلفن می‌زنند به منزل عمدی ... عمدی و برادرش به درب خانه می‌آیند که به وسیله سعید عزیزی و امیر اسدیان با شلیک کلت یا ژ3 به شهادت می‌رسند و سپس متواری می‌شوند.

شناسایی از طرف کسی باید باشد که از زندگی شهید اطلاع داشته، چون ماشین را می‌شناخته، تلفن را می‌دانسته، خانه را می‌دانسته که یا در اداره بوده یا همسایه و فامیل، این ترور در دی ماه سال 60 صورت گرفته."

2.اعترافات مرضیه مهدی نیا از عوامل گروهک تروریستی منافقین در مورد نحوه تهیه شناسایی برادران عمدی:

" س: چگونگی رسیدن شناسایی برادران عمدی به دست شما و انتقال آن به بخش نظامی جهت انجام عمل شوم و پلید ترور و تخریب را مرقوم دارید؟

ج: پیرو خط رد کردن شناسایی امت حزب الله جهت ترور توسط منافقین که از تشکیلات به ما داده شده بود ،من نیز این خط را به مریم زاد که یکی از هواداران منافقین بود و در ارتباط با ما قرار گرفته بود، دادم. این فرد که در همسایگی شهید عمدی قرار داشت و با آنها طبق اظهارات خودش رفت و آمد خانوادگی هم داشتند، ایشان را به من معرفی کردند و ضمن دادن موارد شناسایی شهید عمدی که همراه دو قطعه عکس از ایشان بود در سال 60 به من دادند و من نیز این شناسایی را به شخصی با نام مستعار وحیده برای انجام دادم که بعدها متوجه شدم این ترور انجام شده است.

Peiru6 2

امضا و اثر انگشت:

س: متن کامل شناسایی ارسالی از طرف متهمه مریم زاد فرزند حسین را مرقوم دارید؟

ج: شکل دادن شناسایی فوق توسط مریم زاد به این ترتیب بود که من طبق محورهای داده شده از طرف تشکیلات در مورد شناسایی افراد از او می‌پرسیدم و او شفاهی جواب می‌داد و من کتباً یادداشت می‌کردم و مواردی را که اطلاع نداشت در جلسه بعد که او را می‌دیدم تهیه می‌کرد و باز شفاهاً می‌داد و من می‌نوشتم. ریز سؤالاتی که از وی شده و پاسخ‌های دریافت شده را در زیر می‌نویسم.

س: نحوه و چگونگی برقراری ارتباط و رفت و آمد متهمه مریم زاد فرزند حسین با منزل شهید عمدی را مرقوم فرمایید؟

ج: طبق صحبت هایی که قبلاً با مریم زاد داشته ام این شخص با خانواده شهید عمدی رفت و آمد داشته، از قبل از این که در رابطه با ما قرار بگیرد و توانسته بود اعتماد آنها را به خود لب کند که مسلماً خانواده شهید عمدی از هواداری و ارتباط مریم با منافقین بی اطلاع بوده اند و زمانی که توسط من خط دادن شناسایی افراد حزب اللهی را می‌گیرد معرفی همسایه خود و با سوء استفاده از جلب اعتماد خانواده شهید نسبت به خود، دو قطعه عکس نیز همراه دیگر اطلاعات خود از شهید عمدی در اختیار من می‌گذارد.

امضاء:

3. اعترافات مریم زاد یکی از عوامل گروهک تروریستی منافقین و تهیه کننده شناسایی برادران عمدی:

س: خط فکری و سیاسی اعضاء خانواده تان و خود شما نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی چگونه است؟

ج: پس از انقلاب اسلامی و پیروزی آن برادر من از آمریکا در سال 59 به ایران آمد و با دختری به نام ... ازدواج کرد که ایشان در خارج از کشور در زمان شاه فعالیت داشتند و تفکرات چپی داشتند. پس از ازدواج، برادرم مشغول به کار شد البته هیچگونه تمایلات مذهبی نداشتند و هیچگونه حرکتی در جهت پیشبرد انقلاب اسلامی نکردند، فقط سعی کردند بدون گرایش و تمایل به گروهی مشغول زندگی شوند. همچنین برادر و زن برادر بزرگ من هم و خواهر و شوهر خواهرم هیچگونه تمایل مذهبی نداشتند و خودم نیز در ارتباط با انقلاب اسلامی اعتقادی نداشته و در رابطه با مسئلهت مذهب هم بینابین بودم.

امضا و اثر انگشت:

Peiru6 3

س: انگیزه و علت برقراری ارتباط با خانواده شهید عمدی را مرقوم دارید؟

ج: به علت این که من نسبت به مذهب تمایل داشتم، خانم عمدی و شوهرشان که فرزندی هم نداشند، مرا به منزل شان دعوت می‌کردند و سعی می‌کردند با صحبت کردن با من در رابطه با مسائل و سؤالاتی که در رابطه با انقلاب اسلامی داشتم و اسلام راهنمایی و کمکم کنند تا شاید با زمینه‌ای که داشتم بتوانم فردی مؤثر و مفید در جهت انقلاب و مسلمان حزب اللهی بشوم و در این زمینه از هیچ کوششی مضایقه ننمودند، به خصوص که خانم عمدی اغلب مواقع تنها بودند.

امضا و اثر انگشت:

س: چگونگی تهیه شناسایی و عکس خانوادگی شهید عمدی و انتقال به مسئول تشکیلاتی خود را مرقوم فرمایید؟

ج: با توجه به این که مسئول تشکیلاتی من مرضیه مهدی نیا از من شناسایی افراد حزب اللهی را خواسته بودند و با توجه به حسن نیتی که خانم عمدی و شهید عمدی نسبت به اینجانب داشتند از اعتماد آنها سوء استفاده کردم و اطلاعات و دو قطعه عکس که از آنها تهیه کرده بودم، به مسئول تشکیلاتی ام مرضیه مهدی نیا در دو مرحله به صورت شفاهاً دادم.

امضا و اثر انگشت:

س: خانواده شهید عمدی چه خدماتی نسبت به شما انجام داده اند، مختصراً مرقوم دارید؟

ج: اغلب شب ها پس از بازگشت خانم عمدی از محل کارشان به آنجا می‌رفتم و چون آقای عمدی معمولاً به مسجد برای نماز مغرب و عشا می‌رفتند، خانم عمدی تنها بودند، پیش ایشان می‌رفتم و پیش آنها غذا می‌خوردم و به همراه ایشان به مسافرت می‌رفتم و گاهی به منزل دوستان و مادرشان و در زمان انقلاب هم کلیه راهپیمایی ها را به همراه آقای عمدی و خانم شان بودم.

امضا و اثر انگشت:

Peiru6 4

محمدرضا عمدی

شغل: وارد کننده مواد شیمیایی

سن: 42 سال

وضعیت تأهل: متأهل دارای 2 فرزند

محل شهادت: خیابان میرداماد، منزل

تاریخ شهادت: 16/11/1360

زندگینامه

دکتر محمد رضا عمدی در سال 1318 در خانواده‌های مذهبی در شهر تهران دیده به جهان گشود. پس از گذرانیدن تحصیلات ابتدایی به دبیرستان اسلامی جعفری وارد شد و تحصیلات متوسطه اش را با موفقیت در این دبیرستان به پایان رساند. در تمام طول تحصیل محصلی با وقار، کوشا و مقید بود و پس از اخذ دیپلم متوسطه جهت ادامه تحصیلات به آمریکا عزیمت نمود در رشته تعلیم و تربیت وارد دانشگاه گردید. با سعی و کوشش فراوان توانست پس از مدتی به اخذ درجه دکترا در رشته تعلیم و تربیت نائل آید و برای خدمت به مردم وطن خود در سال 1354 به ایران بازگشت.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ارائه طرح‌های مختف در زمینه تعلیم و تربیت با وزارت علوم و وزارت نیرو همکاری داشت و همگام با امت بپا خاسته اسلام در انقلاب شکوهمند اسلامی شرکت جست. پس از پیروزی انقلاب مردم مسلمان ایران به همکاری با وزارت بازرگانی پرداخت و همچنین در بخش خصوصی کار در زمینه تولیدات کشاورزی را نیز آغاز نمود و در جهت خودکفایی اقتصادی و گسستن همه بندهای وابستگی تلاش کرد. او با بهره گیری از دانشی که در طی سالیان تحصیل گرد آورده بود، خویشتن را در اختیار اسلام و آرمان‌های متعالی آن قرار داده و بدون کوچکترین چشم داشتی، صادقانه به جمهوری اسلامی خدمت می‌نمود.

شهید با برادر خود دکتر محمد علی عمدی در یک ساختمان زندگی می‌کرد و این دو برادر در راه خدمت به اسلام هر آنچه داشتند را در طبق اخلاص قرار داده بودند و می‌دانستند که در این مسیر الهی باید مهیای شهادت و ترک جان بود. در روز شانزدهم بهمن 1360 منافقین به قصد ترور برادر وی به درب منزل مسکونی ایشان می‌آیند و از برادر وی می‌خواهند که به درب منزل بیاید.

شهید که نسبت به این عناصر مشکوک شده بود همراه با برادر خود از منزل خارج می‌شود و در این لحظه هر دو هدف گلوله‌های تروریست‌های منافق قرار می‌گیرند. دکتر محمد علی عمدی در دم به شهادت می‌رسد و دکتر محمد رضا عمدی در حالی که از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود بر خاک می‌افتد و اندکی بعد وی نیز به وصال جانان می‌رسد و دعوت حق را لبیک می‌گوید.

پزشکی قانونی علت شهادت دکتر محمد علی عمدی را چنین قید کرده است:

Peiru6 1

" اصابت گلوله به شکم در سمت چپ به فاصله 4 سانتیمتر خارج خط میانی 6 سانتیمتر زیر ناف با قطر حدود 7 میلیمتر با حاشیه سائیدگی ... محل ورود گلوله (سوراخ ورود گلوله) .... مسیر از جلو  به عقب متمایل به چپ می‌باشد. علت مرگ اصابت گلوله به شکم متجر به آسیب احشاء ..... داخلی ." 

شهید با نثار جان حیاتی جاودانه می‌یابد تا شاهدی باشد همیشه بیدار و مشعلی باشد همیشه فروزان مشغلی که با نوری الهی راه را بر پویندگان طریق الله می‌نمایاند و تاریکی ها را می‌شکافد و این چنین فیضی نصیب خوبان امت می‌گردد و بس. شهید دکتر محمد رضا عمدی چنین بود.

مزار شهید، شهر ری، حضرت عبدالعظیم 

 Peiru6 5

خونبهای تعهد

استکبار جهانی سالیان متمادی با اتکاء به مشتی متخصص غربزده و شیفته فرهنگ استعماری بر ایران سلطه داشت و با بکارگیری این قبیل عناصر چه در دانشگاه ها و چه در ادارات افکار جوانان را مسموم می‌ساختند. اما به برکت انقلاب اسلامی و تحت تأثیر احکام انسان ساز اسلام، نسل جدیدی از متخصصین پا به عرصه وجود نهادند که تخصص را با تعهد در هم آمیخته و دانش را به خدمت منبع اصلی آن، یعنی دین، گرفتند.

حضور متخصصین از این دست ناقوس مرگ سلطه آشکار و پنهان غرب و غربزدگان و شرق و شرق زدگان بر مراکز علمی و صنعتی کشور را به صدا در آورد و به همین علت نیز وحشت استکبار جهانی و ایادی داخلی ش را برانگیخت و این چپاولگران فکر و دانش انسانی را به چاره جویی وادار نمود .

منافقین که در خدمت به کاخ‌های سفید، کرملین و الیزه گوی سبقت را از سایر مزدوران استکبار جهانی ربوده اند، در خدمت به اربابان شان ترور این قبیل متخصصین متعهد را در دستور کارزار شوم تروریستی خود قرار دادند، غافل از این که اینان که تعهد را در مکتب معلم بزرگی چون شهید رجائی آموخته اند، حاضر به بذل جان هستند، لیکن بر تعهدشان پای نخواهند نهاد. شهید دکتر محمد علی عمدی و شهید دکتر محمدرضا عمدی این چنین بودند.


مطالب پربازدید سایت

Error: No articles to display

جدیدترین مطالب

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان