مبارزه با اسلام‌هراسی در کنترل حرکت‌های ترور و خشونت است

277307 220حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل ساجدی گفت: یک گام دولت در راه ایجاد وحدت، برگزاری نشست های نخبگانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) به نقل از خبرگزاری میزان،‌حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل ساجدی گفت: به نظر می رسد در شرایط حاضر اسلام در جایگاه ویژه ای قرار گرفته است و بیداری اسلامی و حرکت جریان اسلام گرایی اصیل، شتاب خاصی به خود گرفته است، مهم ترین عامل تضمین کننده این حرکت شناخت توطئه های دشمنان است .

وی ادامه داد: از میان توطئه های دشمن، اختلاف افکنی و تیره و تار کردن روابط میان فرقه ای مهم ترین راهکارهایی است که دشمن در پیش گرفته است و مهم ترین ابزار مبارزه با اسلام در شرایط حاضر، ترویج اسلام هراسی شده است، امروزه مبنای اسلام هراسی ارائه چهره خشن و جنگ طلب از اسلام است یعنی هدف دشمنان برای کندکردن شتاب اسلام گرایی ترویج خشنونت و گسترش آن است .

حجت الاسلام والمسلمین ساجدی پشتوانه جدی اسلام هراسی را جنگ های فرقه‌ای دانست و افزود: اگر امروز داعش به عنوان مسلمان در حال گسترش خشنونت هستند به منظور اختلاف میان شیعه و سنی است و مبارزه با اسلام هراسی در گرو کنترل حرکت های داعشی و حرکت های ترور و خشنونت منسوب به اسلام و اتحاد بین مسلمانان است و لذا کاری که باید صورت بگیرد آن است که مسلمانان با اتحاد خودشان توطئه اسلام هراسی را خنثی کنند.

مدیر قطب علمی فلسفه دین سپس به راهکارهای وحدت اشاره و تصریح کرد: مسلمانان در عمل باید به مقدسات هم احترام بگذارند و فعالیت هایی هم که مورد رضای ائمه و مراجع ما و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و بر آن تاکید دارند، پرهیز از رفتارهای تفرقه افکنانه در شرایطی است که برخی افراد در شهرها انجام می دهند که سبب توهین به مقدسات سایر فرق اسلام می شود و لذا شیعه و سنی برای رسیدن به وحدت اولین گامشان درک شرایط فعلی و پیش گرفتن درست مشی ائمه است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اطلاع رسانی را یکی از گام های مبازره با زمینه‌های عداوت و دشمنی عنوان کرد و گفت: اتفاقاتی که در مرزهای ایران رخ می دهد اگر گزارش هایش برای مردم مرکزی روشن شود نوعی کنترل بر رفتار را می توانیم داشته باشیم و استان های مختلف کشور باید هم صدا با هم در مسیر اهل بیت حرکت کنند و این طور نباشد که ما در شهرهای مرزی یک گرایش هایی را داشته باشیم و در شهرهای دیگر نوعی دیگر از وحدت حاکم باشد، با اطلاع رسانی می توانیم درد استان های مرزی را به استان های مرکزی برسانیم.

حجت الاسلام و المسلمین ساجدی در بخش دیگر سخنان خود به نقش دولت در وحدت تاکید کرد و افزود: یک گام دولت در این راه،برگزاری نشست های نخبگانی است اگر نخبگانی که در جامعه اثرگذار هستند از میان گرایش های مختلف در کنار هم جمع شوند و با گفتمان هایی که انجام می دهند مشکلات و موانعی که در طول وحدت است را شناسایی کنند، موانع وحدت رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی ازمشکلات فکری و شناختی است و بخشی مشکلات رفتاری و برخی گرایشی است، نخبگان باید مشکلات را شناسایی و متناسب با هر نوع مشکل مسئولین مرتبط با حل آن را درگیر کنند.

ساجدی هم چنین افزود: یک گام دیگر توسعه دادن این گفتمان میان مسلمانان و شخصیت ها داخل و خارج از کشور و در میان کشورهای مسلمان و نخبگان مستقر در کشورهای غیرمسلمان است، ما باید حقیقتا درد مسلمانان که در اقلیت هستند درک کنیم و از مراسم های حساسیت برانگیز جلوگیری کنیم.

مدیر قطب علمی فلسفه دین در خاتمه اظهار کرد: راه دیگر نقش دولت، ایجاد نشست میان نمایندگان مراجع است که البته مراجع ما هم فکر و هم افق هستند اما ممکن است برخی از نمایندگان فعالیت‌هایی انجام دهند که مورد رضایت آن ها نباشد و لذا لازم است نوعی همدلی و همراهی میان بیوت مراجع و نزدیکان آن ها فراهم شود که می تواند تحت اشراف حوزه علمیه این کار صورت بگیرد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان