فهرست ترور دولتی رژیم صهیونیستی در فارین پالیسی

Fp Logo

نشریه آمریکایی ˈفارین پالیسیˈ با استناد به اظهارات یک عضو دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی نوشت: تشکیلات اطلاعاتی اسرائیل به منظور ترور شخصیت های برجسته از دو کشور ایران و سوریه و سه سازمان حزب الله، جهاد اسلامی و حماس، فهرست تهیه کرده بود.

این نشریه آمریکایی در گزارشی به قلم ˈرونن برگمنˈ خبرنگار روزنامه صهیونیستی ˈیدیعوت آحارانوتˈ نوشت: یک مقام اطلاعاتی اسرائیل چهارشنبه صبح پس از اطلاع از ترور ˈحسن لقیسˈ فرمانده حزب الله لبنان در زمینه فعالیت های مربوط به تولید تسلیحات و فناوری های جنگی پیشرفته، در حومه بیروت در نیمه شب سه شنبه 3 دسامبر (12 آذر) به طعنه گفت «قرار است نشستی از سران در آسمان برگزار شود.»

فارین پالیسی افزود: هدف اسرائیل سر به نیست کردن تک تک این افراد است. این نخستین باری نیست که اسرائیل با دشمنانی به این قدرتمندی مواجه می شود، اما مقامات اطلاعاتی اسرائیل معتقدند این گروه متنوع ترین و در هم تنیده ترین مجموعه از دشمنانی است که تل آویو تا کنون با آن مواجه شده است.

طبق اعلام سازمان جاسوسی موساد و اطلاعات ارتش امان رژیم صهیونیستی، گستره این دشمنان از سطوح فرماندهی تا عوامل میدانی را در بر می گیرد. جبهه مذکور مستلزم همکاری های عمیق و نزدیکی است که شکاف های مذهبی میان سنی و شیعه نیز نمی تواند مانع آن شود. انگیزه اصلی آن یک چیز است: خصومت نسبت به اسرائیل.

فارین پالیسی نوشت: سال 2004 موساد شناسایی عوامل اصلی در داخل جبهه ادعایی افراطی را – که دارای توانمندی های پیشرفته عملیاتی، سازمانی و تکنولوژیکی بودند — آغاز کرد. در حالی که دیگر شخصیت های شناخته شده تر در میان این گروه ها و حامیان دولتی شان مسئولیت طراحی راهبردها را برعهده داشتند، افراد شناسایی شده، مسائل مربوط به جزئیات و ترجمه راهبردها به اقدامات عملی را به دست می گرفتند.

فارین پالیسی در ادامه نوشت: این مقام اطلاعاتی اسرائیل، ائتلاف ضد اسرائیلی مذکور را به ˈاسپکترˈ که همان دشمنان ماجراهای تخیلی ˈجیمز باندˈ بودند تشبیه کرد و گفت تنها تفاوت میان این دو گروه این است که اسپکتر با هدف به دست آوردن پول فعالیت می کرد.

این نشریه می افزاید: تشکیلات اطلاعاتی اسرائیل فهرستی از افرادی تهیه کرد که هر یک دارای مهارت های پیشرفته و تهدید کننده اسرائیل بودند.

در راس این فهرست عماد مغنیه فرمانده ارشد حزب الله و محمد سلیمان رئیس پروژه های محرمانه و ویژه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه قرار داشتند.

از میان پروژه های درباره محمد سلیمان، می توان به احداث رآکتور هسته ای اشاره کرد. وی همچنین مسئولیت مناسبات میان سوریه با ایران و حزب الله را نیز بر عهده دارد. همانطور که ˈمئیر داگانˈ رئیس سابق موساد نیز گفت: محمد سلیمان مسئولیت تعاملات دمشق از جمله ارتباط با ایران و حزب الله و نیز تمامی پروژه های حساس را بر عهده داشت و شخصیتی بود که اسد در تمامی امور به او تکیه می کرد و این روزها جایش خالی است.

فارین پالیسی نوشته است: پس از این دو، حسن تهرانی مقدم و محمود المبحوح از مقامات حماس که در دبی ترور شد نیز در این فهرست جای داشتند.

فارین پالیسی می افزاید: ˈحسن لقیسˈ که در اسناد پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) از وی تحت عنوان ˈحاج حسن هولو لقیسˈ یاد شده است، از سوی امان (پایتخت اردن) در اوایل دهه 90 میلادی به عنوان کارشناس تولید تسلیحات حزب الله معرفی شد.

روزنامه ˈدیلی استارˈ چاپ بیروت در مقاله ای از او به عنوان ˈشخصیت کلیدی برنامه پهپادهای حزب اللهˈ نام برد.

در ادامه این گزارش آمده است: طبق فایل امان، لقیس از سن 19 سالگی و در اوایل تاسیس حزب الله در این جنبش شیعی فعالیت کرده بود. وی در یکی از دانشگاه های لبنان تحصیل کرد، اما بخش اعظم مهارت هایش را از تجربیاتش در تولید و ساخت تسلیحات کسب کرده بود.

طبق گفته داگان، به خاطر تلاش های او بود که حزب الله به سازمانی تبدیل شد که قدرت آتش آن را 90 درصد کشورهای جهان ندارند.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29