عربستان است که کشت‌وکشتار و تکفیر را در جای‌جای جهان ایجاد کرد نه ایران

Tofighalav

شیخ توفیق علویه طی مقاله‌ای به جنایت‌های آل سعود پرداخت و نوشت: عربستان است که کشت و کشتار و تکفیر را در جای جای جهان بوجود آورد نه ایران.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانوادۀ شهدای ترور کشور) و به‌نقل از مصر 24، شیخ توفیق علویه در مقاله‌ای نوشت: برخی از روزنامه‌ها نقل کردند که عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان طی دیدار با وزیر خارجه فرانسه در شهر ریاض، ایران را به ایجاد کننده تنش و ناآرامی در منطقه و جهان متهم کرد و مدعی شد: به نظر من مشکلات بین ایران و عربستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و  امام خمینی(ره) بوجود آمد، زمانی که ایران سیاست فرقه گرایی را در پیش گرفت و تلاش کرد در جهان اسلام شکاف ایجاد کند، زمانی که ایران با تاسیس حزب الله در لبنان سیاست حمایت از تروریست‌ها را در پیش گرفت، زمانی که ایران به سفارتخانه‌ها هجوم آورد و دیپلمات‌ها را کشت و نه تنها در منطقه بلکه در اروپا و آمریکای جنوبی و مناطق دیگر عملیات تروریستی انجام داد.

همچنین مدعی شد: ایران از حوثی‌ها حمایت تسلیحاتی می‌کند و نیروهای سپاه ایران در یمن، عراق و سوریه حضور دارند. مشکل ما با ایران این است و عربستان هیچ اقدام خصمانه‌ای علیه ایران انجام نداد.

شیخ توفیق علویه نوشت: این اظهارات عادل الجبیر نکات مختلفی را شامل می‌شود، یکی از این نکات صد در صد صحیح است، اما نکات دیگر صد در صد دروغ هستند و به صاحب این اظهارات و خاندان قبیح سعودی باز می‌گردند.

نکته اول: همانطور که گفتیم نکته اول کاملا درست است و دشمنی بین ایران و عربستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و  امام خمینی(ره) که جمهوری اسلامی ایران را تاسیس کرد، جمهوری که از تمام آزادگان جهان حمایت می‌کند، به وجود آمد.

 آری، عادل الجبیر راست گفت، زیرا نظام شاهنشاهی همانند نظام آل سعود است و طبیعی است که آل سعود به خاطر از دست دادن این رابطه صمیمانه اندوهگین شود. زیرا نظام جمهوری اسلامی ایران کاملا مخالف نظام جنایتکارانه آل سعود است و طبیعی است که آل سعود از بوجود آمدن این نظام اندوهگین شود.

چگونه آل سعود با انقلاب اسلامی ایران مخالفت و دشمنی نکند وقتی که این انقلاب بر پایه حمایت از مستضعفین، شکست خوردگان، مظلومان و کسانی که حقوق و زمین‌ها و آزادی‌شان غصب شده و همچنین بر پایه مبارزه با مستکبران، ظالمان و غاصبان بوجود آمد. آل سعود بزرگترین مستکبران، ظالمان، مجرمان، قاتلان و غصب کنندگان سرزمین‌ها و مقدسات مسلمانان به خصوص دو حرم مطهر هستند.

طبیعی است آل سعود که خود عامل اصلی کفر، خیانت و مصیبت در دو جهان عربی و اسلامی هستند، با انقلاب  امام خمینی(ره) دشمنی کنند، انقلابی که پایه‌هایش را بر اساس آزادسازی فلسطین و دشمنی با دشمنان عرب‌ها و مسلمانان که آل سعود بخش جداناپذیر آنان و بلکه بدتر است، بنا ساخت.

نکته دوم: اتهام دروغین عادل الجبیر علیه ایران در مورد اینکه ایران سیاست فرقه گرایی اتخاد کرد؛ حمایت مالی، تسلیحاتی، سیاسی و رسانه‌ای ایران از مساله فلسطین و همچنین قرار دادن جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، این اتهام او علیه ایران را رد می‌کند. همچنین جمهوری اسلامی ایران تلاش زیادی برای ایجاد وحدت اسلامی بین مسلمین جهان کرد و صدها کنفرانس و اجلاس برگزار کردند و علمای بزرگ عربی و اسلامی را دعوت کردند. این در حالی است که آل سعود تمام مسلمانان جهان را کافر می‌خوانند و از نظر آنان فقط شبه جزیره عربستان سرزمین اسلام است و بقیه کشورهای اسلامی سرزمین کفر هستند. اگر بخواهید سیاست فرقه گرایی آل سعود را بشناسید،‌ در مورد گروهک‌های القاعده، بوکو حرام، داعش و النصره بپرسید و همه می دانند که آل سعود سیاست فرقه گرایی اتخاذ می کند نه ایران.

چه کسی بین مسلمانان اختلاف ایجاد کرد، شما که تمام مسلمانان را کافر خوانده اید یا ایران؟ شما در تمام مناطق، خانه‌ها، مساجد، روستاها و شهرهای عربی و اسلامی کشت و کشتار ایجاد کردید یا ایران؟ آیا ایران است که به وسیله نیروهای انتحاری پرچم تکفیر و قتل را در سوریه، ترکیه، لبنان، عراق، مصر، الجزائر، نیجریه، فیلیپین، لیبی، بحرین، کویت، پاکستان و کشورهای اروپایی برافراشت یا شما؟ آیا شما نیستید که تمام مجرمان را از زندان های عربستان آزاد کردید به شرط اینکه به جبهه ضد نظام بشاراسد بپیوندند؟ آیا شما نیستید که هر چند وقت یکبار یک جوان قطیفی و حجازی را به جرم شیعه بودن می کشید؟ آیا شما نیستید که شیخ نمرباقر را بدون هیچ گناهی کشتید؟ آیا شما نیستید که بی دلیل علمای شیعه بحرین را به زندان می اندازید؟ آیا ایران این جنایت ها را مرتکب شد یا شما؟

نکته سوم: در مورد نقش حزب الله لبنان؛ حزب الله لبنان بارزترین حزبی است که جهان عرب و اسلام به آن افتخار می کند و حمایت ایران از حزب الله به معنای حمایت ایران از تمام مسائل عربی اسلامی است. حزب الله است که لبنان را از دست رژیم صهیونیستی آزاد کرد، حزب الله است که رژیم صهیونیستی را شکست داد، حزب الله است که از مردم فلسطین و مقاومت حمایت می کند، حزب الله است که با پیروزی در جنگ تموز در سال 2006 و پیروزی بر تکفیری ها در لبنان و سوریه طرح آمریکایی را شکست داد، آری عادل الجبیر در مورد حزب الله لبنان منفی صحبت می کند، زیرا حزب الله با پیروزی در جنگ تموز و نافرجام ماندن توطئه هایش دماغ او را به خاک مالید، به همین دلیل است که عادل الجبیر طاقت شنیدن نام حزب الله را ندارد. در مورد کدام تروریست صحبت می کنید، در حالی که تمام ملت لبنان می داند که منبع اصلی تروریست ها عربستان است؟ آیا حزب الله تروریست است یا عربستان؟

نکته چهارم: در مورد سفارت ها و هیات های دیپلماتیک؛ آیا شما نیستید که دکتر غضنفر رکن آبادی، سفیر پیشین ایران را بدون هیچ گناهی در موسم حج به شهادت رساندید؟ آیا شما نیستید که به سفارت ایران در لبنان هجوم آوردید؟ آیا شما نیستید که به سفارت ایران در یمن هجوم آوردید؟ آری، عامل تمام این جنایت ها شما هستید، شما باعث شدید که سفیر روسیه در ترکیه کشته شود.

نکته پنجم: در مورد دخالت ایران در یمن؛ به جز شما (عربستان) چه کسی در یمن مداخله می کند و کودکان و زنان و مردان جوان را می کشد و با جدیدترین جنگنده ها نسل یمنی ها را نابود می کند؟

حوثی ها به دنبال گفت‌وگو و راه حل های سیاسی هستند، اما شما (عربستان) همانند مرغی که بر تخمش خوابیده است بر جنایت خوابیده اید و بلند نمی شوید، آیا برای شما ننگ نیست که درباره قضیه یمن صحبت می کنید و شما عامل آن هستید و خون مردم بی گناه یمن را بدون هیچ دلیلی می ریزید؟ زمانی که تصاویر کودکان یمنی کشته شده به دست شما منتشر می شود شما باید لال شوید.

نکته ششم: در مورد عراق و سوریه؛ عربستان است که تروریست ها را وارد جهان کرد، عربستان است که گروهک های تروریستی را وارد خاک عراق و سوریه کرد و از آن ها حمایت کرد. آری، شما از این ناراحت هستید که نیروهای بشاراسد و ارتش و الحشد الشعبی عراق تروریست ها را شکست دادند و دماغ آل سعود را به خاک مالیدند.

نکته هفتم: عجیت تر از همه نکایت این نکته است، زیرا وزیر خارجه عربستان در اظهاراتش مدعی شد که عربستان هیچ اقدام خصمانه ای علیه ایران مرتکب نشد، چگونه عربستان علیه ایران هیچ اقدام خصمانه ای مرتکب نشد، در حالی که در هشت سال جنگ تحمیلی با تمام امکانات از صدام حمایت کرد و خود صدام نیز به حمایت شما اعتراف کرد. آری، شما بودید که با ایران دشمنی کردید و برای تخریب یکپارچگی ملی ایران از گروهک های تکفیری حمایت کردید و عبدالمالک ریگی نمونه بارز شماست، شما بودید که علیه سفارت های ایران تجاوز کردید، شما بودید که حجاج ایرانی را کشتید، شما بودید که سفیر پیشین ایران را کشتید، الان شما (عربستان) به ما بگویید که ایران چه جنایتی در حق شما مرتکب شد؟

آری شما هیچ جوابی ندارید.

شما بودید که کشور بحرین را اشغال کردید و مردمش را کشتید، شمایید که در امور کشورهای دیگر مداخله می کنید، شمایید که در بحرین، یمن، مصر، لیبی، ایران، الجزایر، سوریه و لبنان مداخله می کنید و بین مسلمانان جهان تفرقه ایجاد می کنید، از جمال عبدالناصر در مورد شرم و ننگتان بپرسید، از ملت های عربی که در آتش حقد و کینه‌توزی‌تان سوختند سوال کنید، از ملت های اسلامی که در آتش تکفیر و قتلتان سوختند سوال کنید، از همه جهان در مورد خودتان بپرسید، همه با دهان پر خواهند، گفت: شما نشانه تکفیر و تروریسم هستید، شما و صهیونیست ها همدستید.


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31