طلای زرد کردستان؛ پشت پرده فعالیت گروهک تروریستی پژاک

Talaye Zard

مستند طلای زرد کردستان به واکاوی فعالیت گروهک تروریستی پژاک و ماهیت واقعی آنان در ایجاد ناامنی در مناطق کردستان و کرمانشاه پرداخته است.

 

طلای زرد کردستان عنوان مستندی است که از شبکه افق پخش شد. مستندی که به واکاوی فعالیت  گروهک تروریستی پژاک و ماهیت واقعی آنان در ایجاد ناامنی در مناطق کردستان و کرمانشاه پرداخته است.

 

ایجاد ناامنی گروهک تروریستی پژاک در مناطق مرزی روستاهای کردستان و کرمانشاه همواره در سالهای اخیر موجب رعب و وحشت ساکنان این مناطق شده است به نحوی که بسیاری از مردم روستاهای مرزی کشور خانه و سرمایه خود را از ترس بسیاری از گروهک های تروریستی رها کردند. در مستند تلویزیونی طلای زرد کردستان ماهیت گروهک تروریستی پژاک به خوبی به تصویر کشیده شده است و مردم مناطق مرزی غرب کشور که در روستاهای جوانرود، مریوان و روانسر  اعلام می کنند که گروهک تروریستی پژاک به نام قوم کرد سرمایه آنها را به زور گرفته است در حالی که مردم این روستاها خود کرد زبان هستند و از دست این گروهک تروریستی آسایش ندارند و واحدهای تولیدی خود را به دلیل ناامنی که گروهک تروریستی پژاک ایجاد کرده رها ساختند.

 

 قلدری گروهک تروریستی پژاک

 

در بخش های دیگر مستند طلای زرد کردستان مردم مناطق مرزنشین غرب کشور تجاوز گروهک شبه نظامی تروریستی پژاک به خانه و اراضی باغی، کشاورزی، واحدهای تولیدی و ادوات راه سازی که برای توسعه منطقه فراهم شده است گلایه دارند و می گویند این افراد با زور اسلحه از مردم سخت کوش مرز نشین با زور و اسلحه مواد خوراکی و هر آنچه که نیاز دارند می گیرند و در صورت مقاومت مردم آنها را گروگان و یا تهدید به مرگ می کنند و اجازه فعالیت به آنها نمی دهند؛ چرا که گروهگ تروریستی پژاک از همان اوایل شکل گیری توسط رهبران خود خوانده قصد زورگویی و تخریب ملت کرد را داشته است.

Talazard

 

ناامنی اقتصادی

 

با نگاهی کوتاه به مستند تلویزیونی طلای زرد کردستان می توان به این نتیجه دست پیدا کرد که عامل اصلی تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی که در مناطق روستایی مرزی کردستان و کرمانشاه حمله های تروریستی گروهگ پژاک بوده است؛ چرا که این گروهک خود خوانده با ایجاد رعب و وحشت در منطقه موجب تعطیلی واحدهای تولیدی شده است به نحوی که حتی کارگران هم از ترس کشته شدن و تهدیدهای گروهگ پژاک به شهرهای مرزی کشور پناه می برند و سرمایه داران منطقه نیز از ترس غارت اموالشان هیچ گونه فعالیت اقتصادی ندارند.

 

نتیجه فعالیت گروهگ تروریستی پژاک در مناطق مرزی کردستان و کرمانشاه موجب بیکاری اقشار مختلف مردم در این روستاها شده است و بسیاری از این مردم برای تأمین مخارج زندگی به مشاغل کاذب و پرخطری مانند کولبری روی آوردند و ملت کرد به خوبی می داند که راه گروهک های تروریستی مانند پژاک از آنها جدا است و برادرکشی این گروهکهای تروریستی در سالهای گذشته به آنها ثابت شده است.

نویسنده: روح الله زرین؛ تحلیلگر رسانه در حوزه بین الملل و مسائل سیاسی

منبع: فرتاک نیوز


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31