شهید غلامعلی نیکخواه

Shahid Nikkhah

تاریخ تولد: 1328

محل تولد: بروجن

تاریخ شهادت: 1361/11/12

محل شهادت: جاده مهاباد

مسئولیت: معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی

شهید مهندس غلامعلی نیكخواه 2اردیبهشت1328 در شهر بروجن یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری، دیده به جهان گشود. پس از دو سال پدر خود را كه شخصی متدین و متعهد بود، از دست داد. تحصیلات خود را در بروجن آغاز نمود و پس از اخذ دیپلم در سال 1348 وارد انستیتوی صنایع شیمیایی در تهران شد. و پس از گذراندن یک دوره دو ساله به خدمت سربازی اعزام و پس از پایان خدمت در سازمان آب و فاضلاب استان اصفهان مشغول خدمت شد. چون علاقه وافری در امر تحصیل داشت كار را رها كرده و برای ادامه تحصیلات به آمریكا عزیمت نمود. پس از چندی تحصیل در خارج از کشور، برای تسلط به زبان انگلیسی تلاش كرد و رشته خود را به راه و ساختمان تغییر داد و مشغول به تحصیل شد.

ازآنجایی که شهید نیکخواه تربیت یافته خانواده‌ ای مذهبی بود، در مدت اقامت در آمریكا فعالیت چشمگیری در انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم آمریكا و كانادا داشت و در برگزاری جلسات سخنرانی و راه‌پیمائیهای علیه رژیم نقش مؤثری داشت.

در نامه‌هایی كه می‌فرستاد سوغاتی كه از ایران می‌خواست قرآن و نهج‌البلاغه بود. او از خانواده ثروتمندی نبود كه در ناز و نعمت بزرگ شده باشد. چون خودش مستضعف بود، كاملاً به حال مستضعفین آگاهی داشت. كما اینكه در دوران تحصیلی در خارج برای هزینه تحصیلی خود مجبور بود شبها با كار طاقت‌فرسا در یكی از پمپ‌بنزینها و یا كارهای متفرقه دیگر هزینه تحصیل و زندگی خودش را تامین کند.

او درآمریکا دست از مبارزه بارژیم برنداشت و بیشتر وقت خود را جهت تكثیر و نشر سخنان امام‌ خمینی (ره) صرف می‌كرد. چه شبها كه تا صبح كار می‌كرد و روز بعد از درسهای دانشگاه، تمام وقت جهت انتشار و توزیع پیام امام (ره) تلاش می کرد. در 22 بهمن كه انقلاب به پیروزی رسید چنان شادی می‌كرد كه تا آن زمان او را آنگونه ندیده بودند. عمر كوتاه و گهربار این شهید حاوی درس‌های زیادی برای دیگر یاران و برادران او بود.

در سال 1358 پس از اخذ دوره مهندسی راه و ساختمان به وطن اسلامی خویش بازگشتند و پس از ورود به ایران با توجه به علاقه خدمت به انقلاب اسلامی در جهاد سازندگی چهارمحال و بختیاری مشغول به خدمت شد. پس از آن مسئول دفتر عمران امام و سپس فرماندار شهرستان بروجن گردید و در این مدت شبانه‌روز در خدمت مستضعفین منطقه قرار گرفت. با توجه به شناختی كه مسئولین امر در مدت خدمت از نامبرده بدست آورده بودند به علت نیاز به افراد متعهد در منطقه كردستان؛ پیشنهاد معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی را پذیرفت و بنا به مسئولیت اسلامی خویش به آن منطقه مهاجرت نمود و پس از مدت نزدیك به یكسال خدمت صادقانه در 12 بهمن ماه در شروع دهه فجر در سال 1361 توسط تروریستهای حزب دمکرات در جاده تكاب به مهاباد در حین انجام مأموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان